6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    pinkie

(Opgelost) Betekenis van haptic feedback in Maps op Watch 3

Zoals de titel al enigszins doet vermoeden is het mij niet helemaal duidelijk wat de haptic feedback tijdens het navigeren precies betekent. Er is verschil tussen linksaf en rechtsaf, rechtdoor maar bij rotondes wordt het vaag. Is er iemand die het wel weet? Google (of eigenlijk Duck Duck Go) heeft mij niet kunnen helpen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden geleden door  pinkie.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij is het alleen maar een trilling om aan te geven dat je een actie moet doen of afwijken van je huidige positie. Gewoon een trilling om aan te geven, hij let je een beetje op.

Bijdrager
    pinkie

Ik heb begrepen dat het in Watch 3 anders is maar kan er niets over terug vinden. Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben dus?

Bijdrager
    Dorkiban

Bijdrager
    pinkie

Dank je Dorkiban maar helaas, dat artikel is van 2 jaar geleden en had ik al gezien. Met watchos 4 en Watch series 3 is het veranderd.

Bijdrager
    pinkie

Ik heb het gevonden door eigen ervaring. Er zijn drie signalen. Twee signalen bestaan uit drie dubbele trillingen, vergezeld door dubbele tonen. Die tonen gaan of van laag naar hoog of van hoog naar laag. Wanneer de tonen hoog-laag zijn = linksaf, tonen laag-hoog = rechtsaf. Dan is er nog een enkele trilling vergezeld door een enkele toon en dat betekent dat je toch even op het scherm moet kijken waant daar staat dan wat je geacht wordt te doen. Deze krijg je bijvoorbeeld bij het naderen van een rotonde en dan wil je toch weten welke afslag je moet nemen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.