5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bartje

Betekenis hardware icoontjes

Kan iemand mij vertellen waar je de betekenis van zulke icoontjes kunt opzoeken?

Ik vraag mij al tijden af waar nou die ’10’ voor staat met de roterende pijltjes omheen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hier staan er een aantal:
    http://www.conformance.co.uk/logos/logos.php

Geen idee waar dat “10”-teken voor staat eigenlijk… nog nooit nodig gehad:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb het vermoeden dat het één of ander recycle-teken is, maar ik weet het ook absoluut niet zeker.

Bijdrager
    iDaan

Volgens mij houdt dat symbool met de ’10’ inderdaad recycling in. Alleen dan ‘tot 10 keer recyclebaar’

Bijdrager
    melletje1970

Het is een China RoHS non-compliant logo.
    Er bestaat ook zo’n zelfde logo maar dan met een E erin, wat het China RoHS compliant heet.

Wat meer info over RoHS:
    RoHS staat voor “Restriction of the use of Certain Hazardous Substances in Electrical and Electronic Equipment” (“Beperking van Gevaarlijke Stoffen in Elektrische en Elektronische Apparatuur”) en geldt voor apparatuur dat op de markt gebracht wordt na 1 juli 2006. De EU richtlijn (2002/95/EC) beperkt de toepassing van 6 stoffen (lood, cadmium, kwik, zeswaardig chroom, brandvertragende poly-gebromeerde bifenyl (PBB) en poly-gebromeerde difenylether (PDBE)) bij de vervaardiging van bepaalde types elektrische en elektronische apparaten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.