6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

betamax naar dvd-recorder

Voor ik de oude Betamax van m’n nonkel ga lenen, even snel een vraag:
    kan ik die aansluiten op mijn DVD-recorder?

M’n VHS hangt nu via een scart aan m’n DVD-recorder, maar ik vrees dat een Betamax geen scart-uitgang heeft…

Iemand een idee?

Bijdrager
    MacAanZee

Er zijn wel Betamax recorders met scart, maar vaak zitten er ook van die “gewone” tulpplugjes op. RCA pluggen heten die geloof ik. En die moeten er op een DVD recorder absoluut ook opzitten.
    Ik hoor trouwens graag van je of het lukt – want ik heb nog DOZEN VOL betamax banden met prachtige clips, TV programma’s (Sjef van Oekel, hele oude Koot en Bie) etc, die ik graag wil overzetten op DVD

Bijdrager
    awi

een tulp naar scart plug of vice-versa doet wonderen

Bijdrager
    dame.blanche

Perfect, bedankt! Ik ga er dan eens werk van maken! (& ik hou je op de hoogte):)

Bijdrager
    s_k

Meeste beta’s hebben BNC.
    Er zijn prima verloopplugjes op de markt van BNC naa RCA/Tulp/Cinch

De audiozaak snapt je als je zegt ‘bnc naar contratulp’.
    Enfin, als je zo’n plugje hebt heb je alleen het bééld.
    Dan moet je ook nog geluid. De oudere beta’s hebben Din voor ’t geluid. Werkt prima, gewoon een din-naar tulpkabeltje kopen

Kost allemaal niet meer dan een paar euro, dus da’s de moeite waard.
    Sommige beta’s hebben ook gewoon tulp of zelfs BNC voor audio.
    Ga nog even niets kopen, veel van de laatste beta’s (laatste 5 jaar) hebben gewoon scart.

Als je oom z’n beta niet meer nodig heeft houd ik me aanbevolen. Ben al jaren op zoek naar een goed afspelende beta om m’n tapes te digitaliseren :).
    Was beta nog maar de standaard!

Bijdrager
    dame.blanche
    ”s_k”

Meeste beta’s hebben BNC.
    Er zijn prima verloopplugjes op de markt van BNC naa RCA/Tulp/Cinch
    [ img ]http://www.conec.com/section24/s35/adap-picture/pro_big_20030617051654.jpg[ /img ]
    De audiozaak snapt je als je zegt ‘bnc naar contratulp’.
    Enfin, als je zo’n plugje hebt heb je alleen het bééld.
    Dan moet je ook nog geluid. De oudere beta’s hebben Din voor ’t geluid. Werkt prima, gewoon een din-naar tulpkabeltje kopen
    [ img ]http://www.perakabel.de/shop/images/adapterkab_din_auf_2xrca.jpg[ /img ]
    Kost allemaal niet meer dan een paar euro, dus da’s de moeite waard.
    Sommige beta’s hebben ook gewoon tulp of zelfs BNC voor audio.
    Ga nog even niets kopen, veel van de laatste beta’s (laatste 5 jaar) hebben gewoon scart.

Als je oom z’n beta niet meer nodig heeft houd ik me aanbevolen. Ben al jaren op zoek naar een goed afspelende beta om m’n tapes te digitaliseren :).
    Was beta nog maar de standaard!

Bedankt voor de info! Misschien’m toch nog eens eerst mailen wat voor merk ie heeft om zo naar de winkel te stappen…
    Vrees ervoor dat ie’m weg gaat doen, op e-bay ben ik er wel wat tegengekomen (en bij sommigen vallen de verzendkosten best wel mee…).
    Ik hou je op de hoogte!:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.