30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:

Bijdrager
    Yashiro

Betalen bij Apple.nl in termijnen ?

Ik ben van plan om een Imac te kopen, maar als student kan ik niet snel het complete bedrag betalen. Is het mogelijk dit in termijnen te doen ? Ik kan per maand rond de 60 tot 70 euro besteden.

Bijdrager
    Juch

Apple Financial services biedt financing opties aan. eerste 10 maanden hoef je niet te betalen. je kunt hiervoor het beste naar een officiele Apple Reseller gaan. Dit gaat volgens mij alleen via hen en niet via internet.
    Ik gebruik het zelf ook…

Bijdrager
    Yashiro

Bedank voor je snelle reactie:D Dus een bezoek aan een apple store, neem ik aan ?

Bijdrager
    Juch

ja, een offciele Apple Reseller…zo vind je de dichtstbij zijnde

Bijdrager
    Yashiro

Bedankt, voor zover weet ik genoeg, binnenkort een bezoek aan één brengen 8)

Bijdrager
    eMacPaddy

Bijdrager
    Juch

iPay = Apple Financing Services (zo heette het vroeger). Die bedoelde ik ook.

Bijdrager
    icecream

dat gaat via primelime toch?

Bijdrager
    RiFF

Ja! Hoe werkt dat precies? En wat zijn de eenmalige administratiekosten? Juch?

Bijdrager
    Juch

uit mijn hoofd meen ik rond de 40 euro.

Je moet een verklaring invullen, en die wordt naar Primeline gefaxt. In die verklaring staat informatie over jezelf, je inkomsten, etc.

Daar kijken ze ernaar en na +- 30 min sturen ze een fax terug; wel of niet goedgekeurd. In deze tijd wordt er natuurlijk ook een BKR-toetsing gedaan.

Dan heb je 10 maanden uitgestelde rentevrije betaling, daarna moet je ofwel gelijk betalen, ofwel in termijnen, met rente. Natuurlijk mag je in die 10 maanden periode al aflossen, wanneer je wilt.

Bijdrager
    RiFF

Thanks, klinkt cool:)

Ik ga er eens naar vragen bij Apple in Maastricht!

Bijdrager
    Martins

Ik heb het ook gedaan maar dan via apple nederland via de telefoon. In de apple store zeiden ze dat het niet kon bij hun. Maar is heel simpel en wel lekker. Ik kon het wel betalen maar toch was het voor mij voordeliger om het op deze manier te doen.

Bijdrager
    pepe

LET OP: Doe dit alleen als je zeker weet dat je binnen de gestelde termijn kan betalen. Daarna betaal je namelijk een gigarente…

Bij Primeline hoef je pas na een jaar te betalen, je betaalt alleen wat administratiekosten e.d. Betaal je binnen dat jaar, dan is er geen vuiltje aan de lucht en heb je heel goedkoop geld geleend. Ze danken hun bestaansrecht aan de velen die ondertussen een financiële tegenvaller hebben gehad en niet binnen dat jaar kunnen afbetalen.

Heb je een jaar de tijd? Deel het bedrag door 10 en zet heel netjes elke maand het bedrag opzij. Dan heb je nog 2 maanden speling. Spaar nog wat maandjes extra door en je kan zonder regeling wat extra leuke dingen kopen…

Bijdrager
    RiFF

Bedankt nog voor de reacties. Wat ik me alleen afvraag is waar ze naar kijken bij BKR in Tiel. Checken ze je inkomsten? Of kijken ze alleen naar of je ooit rood hebt gestaan? En wat wordt er onder roodstaan verstaan? Een maand je telefoonabo niet betaald hebben, of een lening van 1000 euro open hebben staan?

Niet dat ik ooit een cent rood gestaan heb, maar wil geen moeite voor niets gaan doen;)

Bijdrager
    Juch

maak je geen zorgen. BKR-registratie gebeurt altijd als je ergens krediet hebt. Dat je bij de bank 1000 euro rood kan staan wordt staat vermeld. Maar je krijgt pas een limiet of een beperking van BKR als je een gerenommeerd wanbetaler bent. Met andere woorden naar herhaaldelijk verzoek een openstaande schuld niet terug betaald hebben.

Je inkomsten controleren doen ze niet echt, ze kijken alleen naar je eigen verklaring.

Bijdrager
    RiFF

Okee, thanks:)

Dan ga ik binnenkort eens naar de Apple dealer om erover te praten!

Bijdrager
    MaartenD

Hallo ,

Lijkt leuk maar betaalt zowieso rente toch? Mij lijkt me dat je met dat soort aanbiedingen juist veel rente betaalt?

:?

Bijdrager
    Juch

je betaalt het eerste jaar feitelijk geen rente. Je betaalt administratie kosten van 40 euro. Op een bedrag van 1000 euro is dat feitelijk 4% rente in een jaar tijd.
    Na het eerste jaar gaat er ineens een tellertje lopen … -> 8% 9% is mogelijk.

Bijdrager
    MaartenD

Het is toch altijd het beste als je gewoon het geld spaart en in 1 keer het bedrag betaalt, maar als je niet kan of je hebt geen tijd om te sparen is dit een goede optie!

Misschien ga ik het zelf ook wel eens gebuiken :)

Bijdrager
    RiFF

Mja, ik zie het probleem niet zo als je vrijwel zeker weet dat je het in tien keer kunt afbetalen. Je kunt dan wel wachten, maar ach…

Kun je ook meer in een maand aflossen? Dus stel, je hebt 300 euro over, kun je die dan ook gelijk betalen?

Bijdrager
    eMacPaddy

als je niet kan sparen kan je dit ook niet en betaal je volgend jaar 9% rente, terwijl je misschien alweer een nieuwe wil.
    Mijn devies is, sparen en dan pas kopen.

Bijdrager
    Teigetje16

tja het scheelt je toch weer 40 euro en idd, je moet er maar zeker van zijn dat je echt wel het in 10 keer aflost…plus het feit (nou weet ik niet of je studeert ofzo) dat je in applecenters haast geen korting krijgt op de computers….(gisteren in utrecht geweest, maar 2% korting….:( ) Maar als je hem online koopt, kan je dat weer niet doen in 10 keer, dan krijg je echt een lening met rente.

Bijdrager
    David-Andrew

Ik herhaal de vraag:

En als je ineens 300 euro hebt, kun je dat dan ook in een keer aflossen?

Groet
    David

Bijdrager
    eMacPaddy

klik voor meer info

U kunt bijvoorbeeld ook de eerste maanden helemaal niets of weinig betalen! U kunt de aflossing dus afstemmen op uw eigen situatie. Heeft u na 10 maanden nog een openstaand bedrag, dan is dat geen probleem. U ontvangt ruim van tevoren een herinneringsbrief dat het einde van de actieperiode in zicht komt. U kunt het, eventueel, openstaande bedrag op twee manieren voldoen; in gemakkelijke termijnen of in één keer.

Als u binnen 10 maanden uw aankoopbedrag volledig betaalt, bent u géén verdere kosten verschuldigd. U betaalt alleen het eenmalig bedrag aan administratiekosten. Deze worden binnen drie weken van uw rekening geboekt door PrimeLine. De 10 delen van uw aankoopbedrag kunt u elke maand overmaken aan PrimeLine, onder vermelding van uw PrimeLine-klantnummer. U ontvangt hiervoor géén acceptgiro. U neemt zelf het initiatief.

Bijdrager
    mac-meisje

Ik reageer ook maar even op dit onderwerp.
    Je kan inderdaad in termijnen betalen, maar hier zitten wel voorwaarden aan verbonden hoor. Je moet werken, studiefinanciering telt niet als vast inkomsten. je moet zelfs in sommige gevallen een contract hebben voor onbepaalde tijd en meer dan 20 uur werken (die uren verschillen wel per geval, maar ik heb nog niks lagers gezien dan 18 uur).
    Een studenten bijbaan werkt dus vaak niet. het enige wat je anders zou kunnen doen, eventueel, is studentenkrediet opvragen bij de bank. Verschilt per bank, de meeste banken kan je roodstaan tot 1000 euro en bij de abn zelfs tot 2500 euro. en het dan zelf (met flink wat doorzettingsvermogen) terugbetalen. de rente is een STUK minder en je hebt wat meer speling als ineens studieboeken heel erg duur worden.
    Succes!!

Bijdrager
    David-Andrew

Ik ben ondernemer en student, ga nu deeltijd doen, waardoor mijn inkomen ook hoger wordt.

Kun je:
    -op naam van je bedrijf

Is mijn inkomen uit bedrijf voldoende? Nemen ze dat serieus of hebben ze zo iets van, ja en als dat slecht gaat?

Bijdrager
    mac-meisje

dat verschilt heel erg. Sommige willen bijvoorbeeld dat je inkomsten, winst etc van het afgelopen jaar overlegd. Ik weet niet hoe dat bij Apple zit om eerlijk te zijn. Misschien zijn ze wel wat makkelijker.
    Maar over het algemeen is het niet zo geregeld, het papierwerk dat erbij gepaard gaat! hahahaha
    misschien heeft iemand anders met een bedrijf wat meer ervaring ermee

Bijdrager
    David-Andrew

Ik neem vanmiddag gewoon een paar openstaande facturen mee :innocent:

*hoor net van LJS in Den Haag dat het alleen voor consumenten is, bedrijven moeten leasen!

Bijdrager
    MacBeer

Als freelancer heb ik geen vast inkomen… hoe bewijs je dan dat je wel kredietwaardig bent wanneer je inkomsten per maand verschillen?

Bijdrager
    David-Andrew

Volgens mijn boekhouder kun je het op je consumenten naam zetten en dan toch met de zaak betalen, dan is er geen probleem en kun je het toch aftrekken.

Ook als freelancer verdien je een gemiddeld bedrag. Als dat okee is en ze willen graag verkopen, moet het lukken.

Daarnaast neem ik mijn overzicht boekhouding van derde kwartaal 2006 mee, dan is er ook niks aan de hand.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.