30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramon

Betaaloplossing voor vereniging

Hi allemaal,

Geen idee of er iemand op dit forum verstand van heeft, maar weet je wat, we gaan het gewoon proberen met z’n alle weten we meer ?

Binnen onze sport vereniging betalen mensen per avond € 9,- dit deed men voor Corona in een zakje en die werden dan voor aanvang opgehaald. Nu wordt natuurlijk contant geld wat ontraden en zijn we dus aan het kijken hoe we ongeveer 30 man per avond, drie avonden in de week een digitale betaalmogelijkheid kunnen bieden.

We hebben nogal wat leden op leeftijd waardoor iets van een tikkie waarschijnlijk lastig en erg omslachtig gaat worden.

Wie heeft er de gouden tip?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Heb zelf een izettle, kunnen mensen gewoon met een PIN pas betalen. Er zijn een heleboel van dat soort aanbieders: https://nl.mobiletransaction.org/pinautomaat-kleine-ondernemers/

Dat zijn apparaatjes die je aan je mobile telefoon koppelt. Bedoeld voor incidenteel gebruik, markten, foodtrucks etc.

Kosten van de transacties lopen best op.  Mensen betalen 3x30x9 = 270 euro. Dus per maand zit je op meer dan 1000 euro. Dan is een gewone pin misschien wel goedkoper, gekoppeld aan de bankrekening. Vast of mobiel, bijvoorbeeld Sepay

Verder zijn er online oplossingen, waar je van tevoren inschrijft op een avond/training of wat dan ook en afrekent met je tegoed.  Zoals fitmanager

Minder handig als mensen kunnen komen binnenwaaien wanneer ze willen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door EagerB0bNerd.
    Bijdrager
    Ramon

Bedankt voor de reactie. Ik ga er even naar kijken. Probleem is dat we van die €9,- al 8,50 euro aan de uitbater moeten betalen. Alleen wil deze niet alle personen los laten betalen aangezien dat voor een opstopping bij de pinautomaat zorgt.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Probleem is dat we van die €9,- al 8,50 euro aan de uitbater moeten betalen.

Ljkt me dat die verhouding erg scheef is. Weet niet waar je sport maar klinkt best duur. Gemeentelijke sportzalen zijn voor verenigingen iets van 25 euro per uur met gebruik van faciliteiten (kleedkamers, apparatuur) Kunnen makkelijk 30 mensen in.

Bijdrager
    KarelWillem

Contant geld in een envelopje laten afgeven is uiteraard geen enkel probleem.

Het is niet dat je er aan likt of zo.

En het virus blijft er niet voor eeuwig aanhangen (als het dat überhaupt al doet).

Dus niet zo moeilijk doen, en gewoon blijven doen wat jullie altijd al deden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Ramon op 12 augustus 2020 om 22:52</p>
    Bedankt voor de reactie. Ik ga er even naar kijken. Probleem is dat we van die €9,- al 8,50 euro aan de uitbater moeten betalen. Alleen wil deze niet alle personen los laten betalen aangezien dat voor een opstopping bij de pinautomaat zorgt.

Die uitbater kan  wel dit of dat wel of niet willen, maar hij zal zich toch naar dat nieuwe normaal moeten richten. Dan regelt hij maar een tweede pinautomaat of een rij-facitliteit, of hij gaat tijdens de activiteit bij iedereen langs.

Bijdrager
    KarelWillem

Hij MOET niets volgens mij.

En in dit geval hoeft hij ook niets denk ik.

Het is een oplossing voor een probleem zoeken dat er niet is.

Bijdrager
    GoeieDag

Ramon op 12 augustus 2020 om 22:18
    Nu wordt natuurlijk contant geld wat ontraden…

Waar heb je dat ‘natuurlijk’ vandaan? Het wordt niet ontraden. Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/openbaar-en-dagelijks-leven/geldzaken

Dus wat KW zegt: gewoon blijven doen zoals jullie het altijd al deden; de geldverzamelaar/teller kan nog altijd als extra latex handschoentjes aan en/of desinfecterende gel gebruiken, etc.

Bijdrager
    Ramon

Ja wij deden het niet voor niets altijd al gewoon contant. We zouden de gene die moeten tellen inderdaad handschoentjes kunnen geven of desinfecterende gel.

Ik denk dat we daar gewoon makkelijker mee uit zijn dan het te willen digitaliseren.

Bedankt voor alle tips tot dusverre

Bijdrager
    KarelWillem

Je kwakt het hele zooitje in één keer in de automaat.

Die telt het wel voor je. .;)

Bijdrager
    R_M

Of als idee: installeer op je (WordPress)website de gratis plug-in “woocommerce”. Doe de standaard installatie.
    Maak een mini winkel met met 1 item van €9,- en laat ze via een bank overschrijving betalen. Als ze bij de ‘bestelling’ hun naam achterlaten zie jij aan de achterkant van de site gelijk of ze betaald hebben.
    En met een bank overschrijving zijn er voor jouw ook geen extra kosten.
    idee? Succes!

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben nogal wat leden op leeftijd waardoor iets van een tikkie waarschijnlijk lastig en erg omslachtig gaat worden.

Legio mensen die echt niets kopen online, of zelfs maar Internet-bankieren doen. Dus of dat handig gaat zijn?

Bijdrager
    JJmac

Wij hebben onlangs ook de IZettle aan gekocht voor 15 euro ex. (Eenmalig) De transactie kosten zijn 1,95% en zeer gebruiksvriendelijk op de telefoon of iPad.

Bijdrager
    Olieboer

je kunt dan iedereen via die iZettle laten betalen en vervolgens de contactpersoon/het aanspreekpunt laten pinnen bij de uitbater?

Als je voor die 8.50 onbeperkt eten en drinken krijgt is het natuurlijk weer een schijntje, mooi dat er gelijk geroepen wordt dat het duur is terwijl we geen verdere informatie is over wat voor vereniging het gaat. Misschien is het de plaatselijke hoerenlopers vereniging, 8.50 voor een kwartier ofzo…

Bijdrager
    Dick de Roos

Vind ik nog duur. Waar ik werkte ( toen) stond bij de buren een bordje: “€ 30,- “ en die moest nog wachten of er iemand kwam. ??

Sleutelbeheerder
    Night

Je kunt het het zakje ook twee weken ‘in quarantaine’ doen. Dat weet je zeker dat het geld geen virus meer bevat ?

Moderator
    Pete.Z

Olieboer op 13 augustus 2020 om 17:16

Misschien is het de plaatselijke hoerenlopers vereniging, 8.50 voor een kwartier ofzo…

Dan is dat zakje met geld niet het grootste hygiëne probleem lijkt mij.

Bijdrager
    JJmac

Maw, Oma mag geen kleinkinderen ontvangen maar opa mag wel naar de hoeren?

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>JJmac op 14 augustus 2020 om 15:33</p>
    Maw, Oma mag geen kleinkinderen ontvangen maar opa mag wel naar de hoeren?

Oma mag gewoon de kleinkinderen ontvangen net als dat opa naar de hoeren mag.
    Er is nooit wat verboden geweest, tenzij ze in een verpleeghuis wonen, maar dan kun jij je ook afvragen of opa hem nog wel omhoog kan krijgen. Bovendien mocht hij het verpleeghuis toen ook niet uit.

Sleutelbeheerder
    Night

We dwalen af….

Bijdrager
    computer space

Volgens mij is het de grootste kul dat cash corona kan overdragen. Is gewoon een hoax van de blauwe-enveloppen brigade: zoveel mogelijk inzicht in alle geldverkeer, nu met Corona extra makkelijk te regelen! Was onze Euro niet zo ontworpen dat het heel slecht virussen en bacterien overbrengt door het vele koper i.v.t. de Gulden?

Bijdrager
    KarelWillem

computer space op 17 augustus 2020 om 12:29
    Volgens mij is het de grootste kul dat cash corona kan overdragen….

Dat is het ook ja. Vrijwel alle oppervlakken zijn zeer slecht in het overdragen van het virus.

Slechts in ‘optimale’ omstandigheden met overmatige hoeveelheden van het virus is er een kans dat er voldoende overdracht zal zijn.

Tussen twee haakjes zag ik vanochtend in de hal van een flat een vleermuis tegen het plafond hangen. Die galerij is binnenkort aan de beurt natuurlijk.;)

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    GoeieDag

computer space op 17 augustus 2020 om 12:29
    Volgens mij is het de grootste kul dat cash corona kan overdragen. Is gewoon een hoax van de blauwe-enveloppen brigade: zoveel mogelijk inzicht in alle geldverkeer, nu met Corona extra makkelijk te regelen!

Wie zegt dat dan, computer space? Ik geef juist een overheidslink waar dit wordt tegengesproken. Maar hard roepen zonder feiten te kennen, is altijd lekker, toch?!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat computer space gewoon een algemene reactie geeft, omdat dit topic nogal duidt op het wèl bang zijn voor overdracht van het virus via contant geld.

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>GoeieDag op 17 augustus 2020 om 13:19</p>
    <p class=”cite”>Wie zegt dat dan, computer space? Ik geef juist een overheidslink waar dit wordt tegengesproken. Maar hard roepen zonder feiten te kennen, is altijd lekker, toch?!</p>

Ik had de link over het hoofd gezien, maar dan nog, er staat niks in.  Hier iets meer serieuze achtergrond:

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2020-04/esoc-sse041520.php

Muntjes zijn veel beter dan briefjes, maar al met al geluizenpluis in vergelijking met face-to-face overdracht.

Bijdrager
    Dick de Roos

In de link wordt geschreven van onderzoeken met bacteriën, terwijl het hier gaat/ging over virussen.

In de voetnoot wordt nog wel een interpleatie gemaakt met het Coronavirus, maar daar zijn, in het geval van bankbiletten, geen onderzoeken gedaan.

Verder wordt gezegd dat zelfs besmetting via bankbiljetten, ver onder dat van persoonlijk contact met een persoon ligt.

In dat kader is de opmerking van @Night relevant:

Je kunt het het zakje ook twee weken ‘in quarantaine’ doen. Dat weet je zeker dat het geld geen virus meer bevat ?

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe een simpele vraag mensen al dagen kan bezig houden.

Snap je nu hoe lastig besluitvorming om het Corona-virus heen is?

Denk daar maar eens aan als er weer commentaar wordt gegeven op de bestuurders van ons landje. .;)

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>KarelWillem op 17 augustus 2020 om 18:14</p>
    Hoe een simpele vraag mensen al dagen kan bezig houden.

Snap je nu hoe lastig besluitvorming om het Corona-virus heen is?

Zeker als je bedenkt dat ze bij MacFreak deze discussie met gemak weken of zelfs maanden levend zouden houden. ?

Bijdrager
    GoeieDag

Kwadraatje op 17 augustus 2020 om 19:48
    Zeker als je bedenkt dat ze bij MacFreak deze discussie met gemak weken of zelfs maanden levend zouden houden. ?

Maar daar hebben ze dan ook geen ‘Kwadraatje’.

Bijdrager
    Kwadraatje

Niet meer, nee. ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.