11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Moderator
    Mac Daddy

Betaalde WordPress themes

Beste webbouwers,

Het doel is om binnen korte tijd mijn portfolio site te vernieuwen en een nieuwe voor mijn fotografie portfolio neer te zetten.
    Nu heb ik een WordPress site met een gratis theme. Die werkt, maar tot zekere hoogte. Door het vele aanpassen en dingen naar mijn hand te zetten, werken bepaalde dingen niet lekker en zijn er dingen die ik sowieso anders zou willen.

Nu zag ik laatst het WordPress theme van het bureau waar ik werk en dat zag er een stuk gebruiksvriendelijker uit. Ook aan de achterkant zeg maar. Ze hadden ook een plugin geinstalleerd, waarmee je dingen meer visueel kon opmaken. Ook dat lijkt mij prettig.
    Ik denk dus dat je met een betaald theme wat gebruiksgemak terug krijgt. Klopt dat?

Nu zit ik een beetje op Themeforest te browsen, maar daar is enorm veel keuze in portfolio themes. Daarom mijn vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde themes? En is die ervaring dan goed of slecht?
    Of hebben jullie tips in waar ik op moet letten bij zo’n theme voor gebruiksgemak?

Ik kan zelf wel een beetje CSS, maar het zou fijn zijn als ik vooral veel visueel kan opmaken, want daar ben ik tenslotte sterker in.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    Usain

Ik heb 6 jaar geleden ooit eens 2 thema’s gekocht volgens mijn account op themeforest. Van wat ik mij kon herinneren verschilt de support een beetje per developer van een theme. Na de aankoop van een van die thema’s bij een developer kreeg ik toegang tot een privé forum waar je alle support en kleine aanpassingen als verzoek kon doen en vaak kreeg je daar snel genoeg antwoord op. Maar dit verscheelt dus per developer. Zoek naar een thema van een actieve dev dan zit je wel goed denk ik.

Bijdrager
    Shmoo

Als je deze link gebruikt dan zal je thema’s vinden die dat ‘Visual Composer’ systeem hebben. ( zie in de sidebar optie )

http://themeforest.net/search?utf8=✓&term=&view=list&sort=&date=&category=wordpress&price_min=&price_max=&sales=&rating_min=&compatible_with%5B%5D=Visual+Composer

Visual Composer is een systeem dat het mogelijk maakt om je layout aan te passen en anders in te delen. Ik ben er geen fan van maar goed ik begrijp dat sommige mensen het fijn vinden als ze bepaalde pagina’s anders kunnen indelen.

Verder denk ik niet dat er veel verschil zit qua kwaliteit tussen Premium en Gratis thema’s op vandaag – oké de premium thema’s hebben dit Visual Composer gebeuren omdat een licentie op die plugin de maker ook geld kost.. Maar beide zijn gebouwd om massa’s mensen te pleasen dus uiteindelijk zal je altijd iets kopen/downloaden dat nooit 100% past bij wat je vooraf in gedachte had.
    Zie het als stock vector bestanden die je online kunt kopen, daar zit vaak ook heel goed materiaal bij waar je op verder kunt bouwen maar bijna nooit iets dat je kunt kopen en zo 123 gelijk in he projecten gebruiken want dat schreeuwt het gewoon ‘stock vector’ uitstraling.

Moderator
    Raymon Mens

Mocht je er wat geld voor overhebben en geen zin hebben in gedoe met updates, dan kan je ook eens naar Squarespace of een vergelijkbare dienst kijken. Qua templates is de collectie niet zo uitgebreid als alles wat je voor WordPress kunt kopen, maar het is wel heel makkelijk aanpasbaar.

Moderator
    Mac Daddy

Ja, daar denk ik ook weleens over na, maar ik heb al een hostingspakket en Squarespace is alles ineen.
    Ik zal er nog eens naar kijken of dat een beetje betaalbaar is.

Moderator
    Mac Daddy

@shmoo: Thanks voor die link. Dan kan ik iets beperkter browsen.

Ik zal ook even goed kijken naar de ondersteuning per theme. Een gesloten forum o.i.d. zou natuurlijk prettig zijn.
    Ik weet dat je het nooit helemaal naar je wensen kan aanpassen, maar dat vind ik niet zo erg. Het doel van de pagina is dat mijn animaties of mijn foto’s goed en makkelijk te bekijken zijn. En dat ik met een aantal teksten e.d. nog wat meer uitleg kan geven.

Bijdrager
    Pietje13

Bedoel je dit?

Die techniek heet Advanced Custom Fields. Dat wordt vaak gebruikt in betaalde thema’s maar kun je ook zelf (laten) maken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    Shmoo

Daar is de Visual Composer ook van afgeleid alleen met het verschil dat de Visual Composer meer gebouwd is voor mensen die niet in de broncode dingen willen aanpassen.

Advanced Custom Fields is waarschijnlijk de aller beste plugin voor WordPress ooit gemaakt – er zullen niet veel plugins zijn die zo perfect in de WordPress Philosophy meegaan als ACF.
    Ik gebruik het in bijna elk project omdat het zoveel tijd scheelt en het ook nog eens perfect past in de WordPress huisstijl. Je ziet niet dat bepaalde functionaliteit niet-niet WordPress zijn, zeg maar. Alle functionaliteit die je bijbouwt ziet eruit alsof het native WordPress is.

Home

Moderator
    Mac Daddy

Hoeveel kennis van code eist die ACF dan? CSS en basis HTML kan ik nog wel iets mee.

Denk overigens dat ik al een them heb gevonden: http://themeforest.net/item/the-ocean-multipurpose-wordpress-theme/full_screen_preview/12896598
    Lijkt erop dat deze nog een keuze heeft in een aantal looks voor een site. Dat zou betekenen dat ik 1 theme kan aanschaffen voor beide portfolio sites.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    Shmoo

Kennis is een groot woord, het meest werk wordt gewoon gedaan vanuit de WordPress Dashboard en dat kan echt iedereen, kwestie van formuliertjes opmaken.

Maar zorgen dat later de ingevulde velden op je website getoond worden daarvoor moet je bepaalde regels (blokken) met code in je WordPress thema templates (.php) bestanden plakken. Voorbeelden van regels met code kun je vinden op de site van ACF – documentatie pagina. De documentatie is erg breed.

Het is dus wel zaak dat je weer welke bestanden WordPress gebruikt tijdens het tonen van bepaalde pagina’s op je site. Zoiets heet de WordPress template hierarchy en ziet er zo uit.
    http://cdn.tutsplus.com/wp/uploads/legacy/090_WPCheatSheets/WP_CheatSheet_TemplateMap.jpg

Maar als je dat te ingewikkeld vindt dan kun je ook die premium thema kopen, ondanks dat er twee verschillende slider-functies inzitten zie ik niet zo heel veel verkeerd aan dat thema.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Shmoo.

Moderator
    Mac Daddy

Tja. Uiteraard zou ik het allemaal kunnen leren en mij eigen maken, maar ik denk dat ik toch voor dat thema ga.
    Vandaag ook al de 2e domeinnaam aangevraagd, dus het komt langzamerhand bij elkaar.
    Het vervelende is alleen dat WordPress op mijn huidige portfolio pagina niet meer wilt updaten, vanwege een error. Dus eerst dat maar ff oplossen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.