23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    di Marco

(betaalbare) interne HD voor Mac Pro 2 x 2.66 Ghz Intel

Ik heb heden ochtend een Mac Pro Intel 2 x 2.66 Ghz besteld (jippie!). Maar nu wil ik er ook een extra interne HD (300Gb) bij bestellen, maar dan ….

Voor zover ik kan beoordelen zou een reguliere Maxtor DiamondMax SATA (of Western Digital) niet zonder meer passen. De Mac Pro maakt gebruik van harde-schijf nissen (zonder kabels en connectors), en daarvoor zou je een HDD (?) variant moeten aanschaffen. En die zijn erg prijzig.

Zijn er alternatieven denkbaar van bijv. Maxtor of Western Digital die ook in de harde-schijf nissen van de Mac Pro passen? Of zou ik er beter aan doen een externe LaCie (firewire) te bestellen ??

-thanks-

Bijdrager
    Pasav

GEwoon een SATA drive kopen bij MyCom bv, ± 80 euro voor 250 GB
    Ik vind dat nog wel meevallen …

Gewoon inschroeven, en aandrukken, de aansluitingen zitten achteraan de bay. Heb zelf ook een MacPro is echt geen enkel probleem.

Bijdrager
    di Marco
    ”Pasav”

Gewoon een SATA drive kopen bij MyCom bv, ± 80 euro voor 250 GB
    Ik vind dat nog wel meevallen …

Ja, dat zijn de kosten ook zeker niet !! Ik zat zelf te denken aan een Maxtor DiamondMax 300gb SATA 16mb, die kosten iets van 130,-

”Pasav”

Gewoon inschroeven, en aandrukken, de aansluitingen zitten achteraan de bay. Heb zelf ook een MacPro is echt geen enkel probleem.

Als dat gewoon werkt, dan ga ik dat maar eens proberen. Maar waarom zijn die krengen die apple.nl zelf verkoopt (500gb en 750gb) zo extreem duur. Die zijn een stuk sneller, of is dat gewoon een heel leuke winstmarge ??? …..
    :o

Bijdrager
    Pasav

Denk dat het een le3uk winst marge is, en het zijn 1e kwaliteit schijven

Bijdrager
    Freerk
    ”Pasav”

Denk dat het een le3uk winst marge is, en het zijn 1e kwaliteit schijven

Haha, yeah right. Daarom zit er maar 1 jaar garantie op bij Apple.

Ik heb er dezelfde Macpro en heb er drie HDD van 320gb van Seagate in. Deze zijn het snelst en komen het beste uit de bus. Bovendien hebben ze 5 jaar garantie. Oja de nieuwste techniek zit erin (perpendiculair)

Bijdrager
    di Marco

Waar bestel ik die van Seagate (online) ?

Is dat deze;
    http://www.divxplayer.nl/2006/product_info.php?products_id=996

En wat kosten ze p.s. ? …

Bijdrager
    Freerk

Ik heb ze toen besteld bij http://www.informatiq.nl/

Kosten op dit moment €99,- ps.

Bijdrager
    di Marco
    ”Freerk”

Ik heb ze toen besteld bij http://www.informatiq.nl/
    Kosten op dit moment €99,- ps.

Prima, en die dingen zijn dus gewoon “plug-and-play” in de Mac Pro ??
    Allemaal niet te lastig voor een simpele ziel zoals ik ….

Bijdrager
    Pasav

yups, je haalt de drive bay eruit .. schroeft de drive erop .. stops ze in je macpro en formateren klaar …

Bijdrager
    di Marco

Ik had ‘m ondertussen al besteld; de Seagate HDD 320GB SATA II 7200RPM etc etc …
    :P

Gaat wel lukken !!

Bijdrager
    Pasav

succes en veel pelzier ermee

Moderator
    unSOUND
    ”Freerk”

Haha, yeah right. Daarom zit er maar 1 jaar garantie op bij Apple.

Garantie en kwaliteit lopen niet perse parallel. Apple staat er om bekend dat ze onderdelen kopen uit een strenger gecontroleerde productie-serie. Harde schijf fabrikanten maken vaak meerdere series… eentje waar 1% foutmarge is toegestaan, eentje waar 2 tot 4 % is toegestaan, en bijvoorbeeld eentje waar 5 tot 10 % is toegestaan. Dat zijn allemaal schijven met hetzelfde merk en type op de sticker, maar de eerste serie heeft minder kans om stuk te gaan…

Bijdrager
    Freerk

Als dat zo was zou apple ook 5 jaar garantie op de schijf moeten geven i.p.v. 1 als ze zo zeker zijn dat ze betere materiaal verkopen.

De reden waarom Apple maar 1 jaar garantie op de schijf geeft is omdat ze de garantie hebben afgekocht en zo minder voor de hdd hoeven te betalen en meer winst maken. (doen andere fabrikanten ook trouwens)

In mijn vorige PowerMac is de harde schijf na 1 1/2 jaar stuk gegaan. En geen garantie.

Voortaan koop ik mijn Macpro’s wel met de kleinste schijf en koop ik los de hdd met veeeeeel meer garantie en een heeeel stuk goekoper.

Bijdrager
    Buzz

Ik ben het helemaal met Freerk eens. Als het al waar is wat UnSOUND verkondigt heb je er als klant helemaal niks aan omdat ze er maar een jaar garantie op geven. Ook een extreem dure harde schijf van de allerhoogste kwaliteit kan al binnen een paar maanden de geest geven. Ook al is de kans kleiner dan bij een goedkopere harde schijf, die kans moet je wel ondervangen. Daarom moeten professionals hoe dan ook redundantie inkopen, in de vorm van extra harde schijven voor backup of voor in een RAID systeem. En als je dat toch al doet dan is een langere garantietermijn, waar je bij falen gratis een nieuwe krijgt, veel waardevoller dan een (zogenaamd) hogere kwaliteit.

Bijdrager
    klaus

Volgens mij kan je zelfs met je harddisk (bij apple gekocht) na die 1 jaar terecht bij de leverancier zelf? Dat ging toch in het verleden zo bij Maxtor. Serienummer intikken, kijken of er nog garantie is, en indien nodig laten terugzenden en je ontvangt zo een nieuwe.

Bijdrager
    di Marco

Ik heb in ieder geval de Seagate 320gb HDD SATA II 7200rpm 16mb bla bla gekocht, en ik vind het allemaal prima zo. Mooi prijsje trouwens (Euro 99,-), dus ik ben geholpen !!

:D

Bijdrager
    Freerk
    ”klaus”

Volgens mij kan je zelfs met je harddisk (bij apple gekocht) na die 1 jaar terecht bij de leverancier zelf? Dat ging toch in het verleden zo bij Maxtor. Serienummer intikken, kijken of er nog garantie is, en indien nodig laten terugzenden en je ontvangt zo een nieuwe.

Vergeet het maar. Als je dat doet verwijzen ze je naar je leverancier, in dit geval Apple en die geeft maar 1 jaar garantie. Sterker nog de HDD fabrikanten zeggen dan zelf dat op die specifieke hdd beperkte garantie zit!

@di Marco. Succes met je Seagate, ze draaien bij mij als een zonnetje. Vergeet trouwens niet de jumper (klein zwart pinnetje) eruit te halen zodat je ook de sata2 doorvoersnelheid hebt ipv sata1. (jumpertje zit achter op je schijf en die moet je eruithalen omdat de schijf standaard op sata1 staat)

Bijdrager
    Nisei
    ”unSOUND”

Apple staat er om bekend dat ze onderdelen kopen uit een strenger gecontroleerde productie-serie.

Is dat wat iedereen graag wil denken of heb je een bron?

Bijdrager
    mac lover

de eerste optie denk ik (ik denk het zelf trouwens ook) en ik hoop ook dat alles beter bij apple wordt gecontroleerd dan bij andere bedrijven zoals Hell of HP

Bijdrager
    Nisei

Ja precies, je denkt het en je hoopt het maar is het ook zo? Ik heb anders al heel wat slechte ervaringen met HD’s en DVD writers die standaard in een Mac zaten.
    Ik geloof het zelf niet en denk dat Apple gewoon afneemt bij die bedrijven, net als Dell (je maakte een tikfoutje) en HP e.d.

Bijdrager
    di Marco

Mac Pro 2 x 2.66Ghz is binnen, en de Seagate SATAII lijkt prima te werken !!

:bigsmile:

Bijdrager
    iStevie

Hallo

ff dit topic lenen voor mijn vraag!

De harde schjf moet een “IDE” zijn ?

Wat is het verschil tussen SATA en IDE dan?

Op deze site staan ze allebei en voor dezelfde prijs !

thanx

Bijdrager
    Renzs

Dit is het verschi:

(de rode is SATA en de grijze is IDE)

De connector is anders en ook de tijd voor het laden van data is sneller.

In de Mac Pro gaan SATA schijven.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.