30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    So Klear

Betaalbaar iPhone 4 statief voor filmen

Dag allemaal,

Ik ben opzoek naar een betaalbaar iPhone 4 statief of add-on voor op een standaard statief. Hoeft niet spectaculair te zijn. Wil gewoon dat ie kan staan.

Kan een van jullie me er eentje aanraden?

Groeten,

Sascha

Bijdrager
    1984

Kijk eens naar cullmann statieven die maken al jaren praktische statieven.

Cullmann Nanomax 250

Bijdrager
    So Klear

Hm, ziet er goed uit! Ook niet te duur. Maar het liefst zoek ik een bevestiging mechanisme waarbij de bumper niet hoef te verwijderen.

Bijdrager
    1984

Zoiets….? dat word lijmen.

Mosy Mount

Bijdrager
    fatboysmart

Zoiets misschien?

http://amzn.com/B003L817U0

Bijdrager
    k5052

http://cgi.ebay.nl/Mini-TRIPOD-STAND-CAMERA-VIDEO-HOLDER-FORa-IPHONE-4-4G-/220659435408?pt=AU_MobilePhoneAccessories&hash=item336053c790#ht_4129wt_1180

gewoon een elcheapo statiefje met een houder die je op je huidige statief kunt gebruiken. Gebruik het nu icm mijn gorillapod zonder problemen.

Bijdrager
    Trat

Nog best te doen die dingen. De iPhone maakt echt prachtige foto’s en -ook al zou ik zelf hier niet aan beginnen- ik kan me voorstellen dat een statief voor de serieuze fotograaf handig is.

Bijdrager
    Welles
    Trat op 22 september 2010

iPhone […] serieuze fotograaf

Hahahahaha

Bijdrager
    Trat

Ik heb nog een statief staan. Als ik zo’n hoesje gebruik waar ik de iPhone 4 in doe kan ik prima uit de voeten lees ik. Mijn oude digicam kan op marktplaats of gaat naar mijn ouders: hoef ik niet meer met zo’n onhandig ding en geheugenkaartjes in de weer.

Ik hoop trouwens dat Camera+ weer snel in de AppStore komt met een update voor native HDR. HDR vind ik echt het coolste van de camera op de iPhone 4 en ik maak er bloedmooie shots mee: kunnen zo in een tijdschrift!

Bijdrager
    ernst.

Komop zeg…hoe nerdieachtig kun je zijn… een statief voor een iPhone…
    Geen wonder dat programma’s zoals Oh Oh Cherso hoogtij vieren.
    [*hoofschuddend*]

Bijdrager
    KarelWillem
    Trat op 22 september 2010

http://www.iphoneclub.nl/89529/micro-breakfast-kan-de-iphone-4-een-canon-5d-mkii-aan/

Het antwoord is een heel duidelijk nee. Maar daar gaat het ook niet echt om.
    En zo’n iPhone krijg je ook niet bepaald voor niets toch?

Ik geef daar als voorbeeld mijn Nikon Coolpix P100 van 299 euro.
    Die rent de iPhone aan alle kanten voorbij op beeld- en geluid-kwaliteit.

Maar ja, dat domme ding kan dan weer niet bellen.:lol:

Bijdrager
    Trat

Eer zo’n Nikon opgestart is om een foto te maken heb ik hem al op twitter gezet…
    Het verschil tussen zo’n cameraatje en een iPhone (of Sony telefoor, for that matter) is echt marginaal en voor 9 van de 10 mensen sowieso echt het meest saaie om over te discussiëren. Als iemand mij foto’s laat zien ga ik ook echt niet letten op belichting of focus: ik werk niet bij de schoolkrant…

@Ernst. Ik kijk alleen naar dat programma uit leedvermaak. Een beetje dezelfde reden als waarom ik in ga op jouw (onwetende) opmerking. Je hebt echt geen idee waarom men een statief überhaupt gebruikt denk ik. Volgens mij snapt die C1000 Barbie snol dat nog wel…

Bijdrager
    So Klear

Sorry voor de late reactie , jongens!

Hebben jullie al gehoord van de Glif?!

Bijdrager
    So Klear
    ernst. op 23 september 2010

Komop zeg…hoe nerdieachtig kun je zijn… een statief voor een iPhone…
    Geen wonder dat programma\’s zoals Oh Oh Cherso hoogtij vieren.
    [*hoofschuddend*]

Een iPhone 4, Statief en wat editing kunsten = volwaardige muziek video.

Het is gewoon leuk om te roeien met de riemen die je hebt. Ik word doodmoe van van die semi-proffesionals die doen alsof je pas meetelt als je voor duizenden euro’s aan apparatuur hebt. Het leukste is de uitdrukking op hun gezicht ziet wanneer je ze verteld dat je die “prachtige” foto NIET met een spiegelreflex hebt geschoten.

Voor echt professioneel gebruik zal je natuurlijk geen iPhone kunnen gebruiken, maar er is niets leukers dan on-the-go. waar en wanneer je maar wilt lekker te experimenteren dit speelgoed!:)

Bijdrager
    Trat

@PDZ
    Niet op reageren, lekker door laten sukkelen een camera van de Dixons.

Over de Glif: ziet er interessant uit. Zo te zien hebben ze hun ondergrens van $10k al behaald.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat zijn de reacties weer lekker zwart-wit.
    Alsof er tussen een iPhone 4 en camera’s van duizenden euro’s geen leuk speelgoed is te krijgen.

Anyway; die Glif is een erg doordacht stukje designwerk. Die moeten ze maar gauw gaan produceren

Natuurlijk kun je met een iPhone héél leuke dingen doen.
    En natuurlijk mis je héél veel wat je met een camera van een paar honderd euro wel kunt doen.

Maar daar gaat het ook helemaal niet om.
    Je hebt dat ding en je hebt hem altijd bij je. Leuk toch dat je hem dan ook creatief gebruikt?!

Bijdrager
    Trat

En natuurlijk mis je héél veel wat je met een camera van een paar honderd euro wel kunt doen.

Erg subjectief want wat is dat ‘heel veel’ dan? Ik mis mijn digicam echt niet. Voor mensen die gewoon simpel een foto willen maken is een iPhone een prima substituut. Voor meer moet je een digicam van een paar honderd Euro IMO ook niet gebruiken…

Bijdrager
    KarelWillem

– optisch zoomen tijdens filmen
    – handmatig belichting aanpassen
    – full hd filmen
    – stereo microfoon van hoge kwaliteit
    – high-speed filmen

Dat zijn niet echt subjectieve zaken te noemen.
    Maar wel degelijke zaken die een point-and-shoot onderscheiden van een camera met meer mogelijkheden (in mijn geval van 299 euro).

Of je dat nu wel of niet mist is helemaal voor jouw rekening.
    Als je het niet mist, mis je het niet. Dan heb je het niet nodig.

Als je meer wilt (heb je wel eens een concertje gefilmd met je iPhone 4?) zoals ik, dan mis je het wel.

Bijdrager
    Trat

- optisch zoomen tijdens filmen

iPhone heeft geen optische zoom. Fair enough.

– handmatig belichting aanpassen

Doe ik met Camera+

– full hd filmen

Kan niet met iedere digicam. Voordelen van 720p naar 1080p zijn subjectief maar (inderdaad) wel te kwantificeren.

– stereo microfoon van hoge kwaliteit

Opname van audio op iPhone is mono. Point taken. Maar veelal sluit men de digicam aan met een simpel audiokabeltje: niet echt heel belangrijk.

– high-speed filmen

Geen generieke functie van een camera. Zou er niks mee kunnen.

Dat zijn niet echt subjectieve zaken te noemen.

De functies zijn objectief aan te wijzen als verschillen. De voordelen daarvan subjectief.

Maar wel degelijke zaken die een point-and-shoot onderscheiden van een camera met meer mogelijkheden (in mijn geval van 299 euro).

Onderscheiden ja, maar voor veel mensen zijn zaken als hi-speed filmen eerder een gimmick dan een deal breaker.

Of je dat nu wel of niet mist is helemaal voor jouw rekening.

Daar ging de discussie om.
    Als je het niet mist, mis je het niet. Dan heb je het niet nodig.

Als je meer wilt (heb je wel eens een concertje gefilmd met je iPhone 4?) zoals ik, dan mis je het wel.

Die kijk ik op DVD! Gaat trouwens met een iPhone prima: http://www.youtube.com/watch?v=9a3pC2Ik07c

Wat veel leuker is is dat je gelijk je opnames kunt delen met anderen. Met je camera van €299 moet je hem eerst nog heel thuis zien te krijgen. Voor mij geen losse cam meer: leuk om te bewaren en aan de kleinkinderen uit te leggen hoe men vroeger foto’s moest maken.

Bijdrager
    KarelWillem

We zijn het bijna helemaal eens toch?!

Ik heb alleen niet de behoefte mijn onbewerkte zooi (en nee, dat ga ik niet in iMovie onderweg lopen verklooien) op Internet te pleuren.
    Dus dat is het enige punt waar je me een beetje in kwijt raakt.

En een statiefje kan bijna elke filmer die zijn zooi zo op Internet gooit wel gebruiken ja.

Bijdrager
    Trat

Bewerken? Hoe bedoel je?

Bijdrager
    So Klear

We zijn het bijna helemaal eens toch?!
    Ik heb alleen niet de behoefte mijn onbewerkte zooi (en nee, dat ga ik niet in iMovie onderweg lopen verklooien) op Internet te pleuren.
    Dus dat is het enige punt waar je me een beetje in kwijt raakt.
    En een statiefje kan bijna elke filmer die zijn zooi zo op Internet gooit wel gebruiken ja.

Wanneer je bijvoorbeeld een vlog onderhoud en je op reis snel content wilt uploaden kan je met een statief, iMovie voor iPhone en wat voorgesorteerde bumpers en effecten ( opgeslagen in je Foto Album bijvoorbeeld ) al een heel eind komen om een verzorgde amateur reportage te maken in korte tijd. Het is maar net wat je wilt bereiken.

Zoals ik al eerder zei. Ik ken maar al te veel mensen die peperdure apparatuur hebben, maar niet weten hoe ze ermee om kunnen gaan. ( Volgens mij kent iedereen wel die oom, kennis of vriend die bijvoorbeeld de nieuwste Canon koopt en meteen denkt dat hij / zij fotograaf is. )

“You can have the most expensive guitar, but can you play”?

Persoonlijk vind ik het heerlijk om te kunnen experimenteren met beeld, waar en wanneer ik maar ben. Een statiefje voor m’n iPhone is dan soms toch erg handig als ik verschillende composities wil uitproberen.

Zodra ik genoeg ervaring denk te hebben en echt tegen de beperkingen van de iPhone / iPod / Flip etc. aan loop word het misschien tijd voor iets geavanceerds, maar zover ben ik nog niet.

Ach, volgens mij ben jij het wel enigszins met me eens, dus neem dit niet als kritiek a.u.b.
    Dit is meer voor de mensen die het aanschaffen van een statief voor een “telefoon” niet kunnen begrijpen.

Bijdrager
    Trat
    Perfect op 06 oktober 2010

Zoals ik al eerder zei. Ik ken maar al te veel mensen die peperdure apparatuur hebben, maar niet weten hoe ze ermee om kunnen gaan. ( Volgens mij kent iedereen wel die oom, kennis of vriend die bijvoorbeeld de nieuwste Canon koopt en meteen denkt dat hij / zij fotograaf is. )
    “You can have the most expensive guitar, but can you play”?

Al weet ik precies wat je bedoeld: mijn ooms en kennis kopen gewoon een Samsung cameraatje van €80. Die willen gewoon simpel een fotootje of filmpje schieten en voor die €300 gaan ze liever lekker uit eten!

Persoonlijk vind ik het heerlijk om te kunnen experimenteren met beeld, waar en wanneer ik maar ben. Een statiefje voor m\’n iPhone is dan soms toch erg handig om verschillende composities wil uitproberen.
    Zodra ik genoeg ervaring denk te hebben en echt tegen de beperkingen van de iPhone / iPod / Flip etc. aan loop word het misschien tijd voor iets geavanceerds, maar zover ben ik nog niet.

Ik denk dat die tijd langzaamaan voorbij aan het gaan is. Ik zou voor mijzelf geen enkele reden kunnen bedenken wat ik meer / beter zou kunnen doen met een camera van €3000 vs. eentje van €80. Dat wat op de foto’s / films staan blijft hetzelfde.

Bijdrager
    Huibregt
    Trat op 07 oktober 2010

Ik denk dat die tijd langzaamaan voorbij aan het gaan is. Ik zou voor mijzelf geen enkele reden kunnen bedenken wat ik meer / beter zou kunnen doen met een camera van €3000 vs. eentje van €80. Dat wat op de foto\’s / films staan blijft hetzelfde.

Als je alleen onder goede lichtomstandigheden fotografeert heb je in het algemeen gelijk. Veel mensen echter fotograferen ook bij slecht licht (b.v. bij een concert in een zaal, waar flitsen niet is toegestaan). Ik kan je verzekeren dat de foto’s van een dure camera dan veel en veel beter zijn dan die van één van € 80. Op die van 80 Euro zie je dan door de beeldruis nauwelijks wat het voor moet stellen, terwijl die van 3000 Euro prachtige foto’s levert.

Bijdrager
    Trat
    Huibregt op 07 oktober 2010

Als je alleen onder goede lichtomstandigheden fotografeert heb je in het algemeen gelijk. Veel mensen echter fotograferen ook bij slecht licht (b.v. bij een concert in een zaal, waar flitsen niet is toegestaan). Ik kan je verzekeren dat de foto\’s van een dure camera dan veel en veel beter zijn dan die van één van € 80. Op die van 80 Euro zie je dan door de beeldruis nauwelijks wat het voor moet stellen, terwijl die van 3000 Euro prachtige foto\’s levert.

Flitsen op een concert niet toegestaan? Komen ze je dan uit de 40.000 man plukken? Nog nooit van gehoord. Gaat prima met de iPhone. Die van €3000 ben je op het station al kwijt.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt ook concerten in échte zalen Trat. Cultuur weet je wel.

Er is meer dan alleen Guus Meeuwis en de Toppers in de Arena.:lol:

Bijdrager
    Trat
    KarelWillem op 07 oktober 2010

In die zalen mag je niet naar binnen met je camera van €3000 hoor! Tenzij je een perspas hebt.

Er is meer dan alleen Guus Meeuwis en de Toppers in de Arena.:lol:

??? Na wat google’en moet ik concluderen dat jij meer weet van die gasten dan ik. Goed zo!

Bijdrager
    KarelWillem
    Trat op 07 oktober 2010
    KarelWillem op 07 oktober 2010

In die zalen mag je niet naar binnen met je camera van €3000 hoor! Tenzij je een perspas hebt….

Ik kom toch bij een heleboel concerten waar ik met mijn camera gewoon naar binnen mag hoor.
    Of zou het komen doordat mijn camera geen 3000 euro kost?:wink:

Bijdrager
    Trat

Laat je die camera in je handtasje?;-) Misschien concerten waar ze ieder graantje publiciteit nodig hebben? Nog nooit met mijn iPhone geen goede foto’s kunnen maken van een concert. Ik ben ook geen schoolfotograaf met zo’n telelens ding: gewoon simpel ‘klik-klak’ klaar.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.