11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Besturingsysteem?

Heej

Dit is misschien wel een hele domme vraag.. Maar ik weet het dus echt niet..

Mijn Macbook is nu nog eigenlijk van school en als ik van school af ga kan ik hem goedkoop over kopen, maar hun updaten ook alles etc. Hoe kan ik nu zien wat voor Besturingsysteem er op draait Leopard ofzoo..??
    :innocent:

Bijdrager
    fozzy

Domme vragen bestaan toch niet??|

Linksboven, appletje, over deze mac.
    Leopard is 10.5….

Bijdrager
    bartje

Druk links boven op het appeltje en dan de optie ‘Over deze Mac’

Bij versie 10.5.x heb je Leopard
    10.4.x is Tiger
    10.3.x is Panther

Bijdrager
    Hansi2124
    ”iPJ”

Heej

Dit is misschien wel een hele domme vraag.. Maar ik weet het dus echt niet..

Mijn Macbook is nu nog eigenlijk van school en als ik van school af ga kan ik hem goedkoop over kopen, maar hun updaten ook alles etc. Hoe kan ik nu zien wat voor Besturingsysteem er op draait Leopard ofzoo..??
    :innocent:

Klik links bovenaan op het appeltje en selecteer Over deze Mac. Dan komt een venster tevoorschijn. Wil je ons mededelen wat er in dat venster staat?

Bijdrager
    iPJ

Versie 10.5.3

Bijdrager
    JWB

Macbook is of 10.4 of 10.5

Bijdrager
    JWB
    ”iPJ”

Versie 10.5.3

Even updaten (zit achter hetzelfde appeltje), want inmiddels zitten ‘we’ op 10.5.5. Dit is gratis.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”iPJ”

Versie 10.5.3

Als je hem dan uiteindelijk mee krijgt, dan klik je bijv. in dat venster op Software Update en kan je het systeem up to date maken, zo het al niet is.

Bijdrager
    iPJ

Ja zou ik ook graag willen doen… Maar er staat ook Apple Remote Desktop Controle op ($#@%$#@^%[email protected]$#!) zodat docenten mee kunnen kijken! En misschien als ik het updated dat dat ook iets word veranderd en gaan ze zeiken..

Bijdrager
    Nikita

Zolang ‘ie nog niet van jou is, zou ik d’r maar niks aan veranderen. Om gezeik te voorkomen. Updaten kan straks altijd nog. Zelfs de updates voor OSX 10.3 levert Apple nog via software-update (d.w.z., de updates naar 10.3.9 kan nog gewoon downloaden). Dus het is niet zo dat als ze begin volgend jaar met OS X 10.6 komen, dat de updates van 10.5 gelijk niet meer zijn te vinden.

Bijdrager
    MouseMighty
    ”iPJ”

Maar er staat ook Apple Remote Desktop Controle op ($#@%$#@^%[email protected]$#!) zodat docenten mee kunnen kijken! En misschien als ik het updated dat dat ook iets word veranderd en gaan ze zeiken..

En groot gelijk hebben ze. Ding is niet van jou, je hebt geen beheerdersrechten (als het goed si) afblijven met je tengels dus. Je zal niet de eerste zijn die een software update blind uitvoert waardoor een belangrijke app ineens wat kuren begint te vertonen. Als je de MacBook betaald hebt en hij is van jou dan mag je ermee doen wat je wil.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.