10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

upgrade besturingssysteem, maar welke versie is het beste voor mij?

Misschien dat iemand mij wat advies kan geven. Ik heb een macbook pro en deze draait nu op Mountain Lion. Sinds ik dit gebruik kan ik via Safari niet meer inloggen op mijn Hotmail. Ook Facebook kan ik niet meer gebruiken. Ik ben dan ook overgegaan op google Chrome maar deze geeft ook geen updates meer voor Mountain Lion. Ook krijg ik geen beveiligingsupdates meer binnen. Als ik wil upgraden naar een recenter besturingssysteem wat raden jullie mij dan aan?

Bijdrager
    penseel

Uit welk jaar is de MacBook Pro?

Inactief
    Anoniem
    dani64 op 05 februari 2016

Ik ben dan ook overgegaan op google Chrome maar deze geeft ook geen updates meer voor Mountain Lion.

Dat lijkt me stug – Google stopt pas met de updates in april – en anders is er altijd nog Firefox; de meest recente versie voor OS X draait zelfs nog op Snow Leopard (10.6).

Bovendien is het gewoon enorm slap van Apple om geen updates meer te verstrekken, want zelfs op een witte MacBook kun je probleemloos Windows 10 of Linux draaien.

Bijdrager
    Marioscube

Hier een Macbook pro (late 2008) met Mountain Lion.

Ik kan met Safari nog prima inloggen op hotmail.com. Ook inloggen op facebook lukte net nog. (niet dat ik er wat mee doe, maar….)

Gebruik Firefox! Krijgt nog regelmatig updates.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat de TS eens tijdelijk z’n Extensies in Safari moet deactiveren en de cookies/cache- bestanden eens moet verwijderen. Kijken of hij dan wel weer kan inloggen op Hotmail. <– dat overigens Outlook heet vandaag.

Bijdrager
    dani64

Bedankt voor de reacties. Mijn Macbook pro is uit 2010. Ik kan via Safari alleen inloggen op Facebook en Hotmail als ik de computer opnieuw opstart en daarna niet meer. Cookies en cachebestanden verwijder ik altijd. Ik gebruik nu Chrome om mijn mail te bekijken, maar kreeg een melding dat deze binnenkort geen updates meer geeft.

Heeft het zin om een een recenter besturingssysteem te gebruiken ipv Mountain Lion zodat ik deze problemen niet meer heb? Ook krijg ik geen beveiligingsupdates meer binnen van Mountain Lion.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Brombeer

Dit is geen OS kwestie. Als alleen facebook en hotmail moeilijk doen, zal het eerder aan die sites liggen.
    Stoei eens met andere browsers, Firefox, Sleipnir, Opera of maak een nieuwe user aan en kijk of je daar hetzelfde gekut hebt…

Bijdrager
    dani64

Ik heb het dus niet in Chrome. Daar kan ik gewoon overal inloggen. Alleen met Safari heb ik problemen. Is het sowieso niet handig om El Capitan te downloaden? Klopt het dat ik nu geen beveiligingsupdates meer krijg van Mountain Lion en Safari?

Ik heb er verder geen verstand van maar wil wel graag veilig internetten…

Bijdrager
    Shmoo

Ligt aan welke versie je hebt Safari 8 of 9.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.