10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacFloo

Bestickering Korfbal korven

beste OMTers

Ik ben op zoek naar een bedrijf wat mij kan voorzien van stickermateriaal om op korbal korven te plakken.
    Deze nieuwe korven van een ander soort kunststof gemaakt waar traditionele stickers niet op blijven plakken.

De nieuwe korven zijn gemaakt van PE kunststof, nu zegt mij dit materiaal mij niets, alleen de stickers
    blijven hier niet op zitten. Er zit een soort ribbelstructuur in waardoor het niet plakt.
    Mijn huidige leverancier heeft hier geen oplossing voor.

Kan iemand mij hiermee helpen.

Bijdrager
    Swisi

Dit kan nooit kwaad.
    Pe is een chemische afkorting.

*Heeft de vorige uren voor examen chemie gestudeerd.*:p

Bijdrager
    MacFloo

Super bedankt voor je bijscholing op zondagmiddag, ik heb het aandachtig doorgenomen, maar daar wil ik het ook bij houden. M.a.w. helaas kan ik niets met deze informatie.

Hopelijk kun je omdat je kennis hebt opgedaan in deze materie mij ook verder helpen.

Tx alvast.

Bijdrager
    Swisi

Internet geeft niet veel resultaten. Mss. kun je eens op een auto forum of iets dergelijks proberen, of gewoon eens e-mailen met bedrijven.

Bijdrager
    pinkie

En op welke manier is dit onderwerp Apple of Mac gerelateerd als ik vragen mag???

Bijdrager
    Dr. Maddox

Voor zover ik weet moet een oppervlak voor de sticker zo glad en schoon mogelijk zijn. Een soort van reliƫf of structuur is dus meestal geen goede ondergrond voor een sticker. De kans dat het loslaat of aan de randen kapot gaat lijkt mij sowieso erg groot. Wat je vaak ziet bij dit soort materialen (bumpers of speelgoed bijvoorbeeld) is dat ze een gladde uitsparing maken, daar waar de sticker zit. Je zou het oppervlak glad kunnen maken (verhitten) maar dan ga je goed materiaal beschadigen. Verf zou misschien nog de beste oplossing zijn maar dan wel op basis van een primer voor kunststof.

Bijdrager
    Little Idiot

PE is een beetje vettig plastic, hier plakt dus geen sticker op. Niet aan beginnen, zeker op een korf gaat dit nooit werken. Wat kan is een los plaatje bestickeren en met popnagels er op monteren of stickermaker een spuitmal laten snijden en het logo/tekst er op spuiten met verf.
    Zo deed ik dat bij een signbedrijf.

Sleutelbeheerder
    Night

PE ofwel Polyethyleen is inderdaad lastig te bestickeren, maar ook verf houdt er niet goed op. Mijn optie zou inderdaad ook zijn om de sticker op een dun plaatje (bv 1 mm kunststofplaat of zelfs metaal, zodat het nog meer ‘hufterproof’ is) te plakken en deze met popnagels aan de korf te bevestigen.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan met een lijm die PE licht smelt eerst even heel kort schrobben om een ruwer maar toch glad oppervlak te maken, dan kan je wel op PE stickeren. Soms moet je dan eerst een dun kitlaagje er op doen. Uiteindelijk is zo’n sticker dan niet hufterproof, dus dan zijn de plaatjes en popnagels beter.

Bijdrager
    Muiter

Heb via PM al contact gehad met MacFlo hierover.

We hebben folie geschikt is voor PE ondergrond. Deze kan gewoon FC geprint worden.
    Deze wordt ook veel toegepast in de motorcross (o.a. logo’s op spatborden)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.