15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Yosemite095

Bestellen in Duitsland?

Graag zou ik een Apple Watch willen kopen in Duitsland, alleen weet ik niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Kan ik op 10 april een exemplaar reserverenin de Apple Store en hem dan op een zelfgekozen datum ophalen op een zelfgekozen locatie? Of hoe zit dat? Wie heeft er ervaring met het bestellen in het buitenland?

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

Ik zou gewoon even wachten, tenzij die store en je huis net naast de grens liggen, die benzinekosten mag je niet vergeten.

Bijdrager
    Needler

Goede vragen. Ik wil de Apple Watch ook in Duitsland halen. Oberhausen is voor mij het dichtstbij (2,5 uur). Ik wil op 10 april heen om te passen en te bestellen. En dan pik ik hem op 24 april op.

Bijdrager
    iMarkb

Dit vraag ik me ook af, aangezien ik bekenden heb ik Duitsland. En in Duitsland staat de verzending nu al gepland in juni, kun je nagaan wanneer ‘ie in Nederland beschikbaar komt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Needler op 27 maart 2015

…Ik wil op 10 april heen om te passen en te bestellen. En dan pik ik hem op 24 april op.

Je kan hem niet in de Apple Store ophalen, maar hebt een afleveradres in Duitsland nodig.

Bijdrager
    bjorngra

Inderdaad. Ik ben vanmiddag naar de Apple Store Düsseldorf geweest en heb vanmorgen een afspraak gemaakt om ze te proberen. Allemaal super geregeld. Ik was in het begin overtuigd dat het hem niet zou worden, maar in het echt ziet ze er echt veel beter uit. De zwarte sport ziet er persoonlijk het meest compact uit. De 38mm viel trouwens ook niet tegen. Vond het geen mega verschil. Ondanks mijn dunne pols (17cm) zat de 42mm perfect. Netjes geholpen door de Apple mevrouw.

Levering alleen mogelijk op een adres in DE. Ze was zelf aan het wachten op een Watch en kreeg ze ook pas in juni. Ze dacht ook te weten dat ze hier vanaf 8 mei verkrijgbaar zou zijn. Jammer dat de Macbook er nog niet was. Vreemd, je zou toch minimaal 1 model verwachten.

Hopelijk wordt de zending voor NL sneller geleverd.

Bijdrager
    bjorngra

Ondertussen de Watch in de Duitse Online Apple Store besteld. Je kunt in de Duitse Apple Store met je NL Apple ID een bestelling plaatsen. Het enige is dat je een Duits afleveradres moet invullen. Dus je factuur staat op je eigen adres.

De Sport Watch 42mm in Space Grey op de 5de juni besteld en de 17de juni levering. Dat is dus erg snel. Terwijl er verzendklaar in 2-3 weken bij stond.

Bijdrager
    Shmoo

Nice, ik ga de mijne ook een deze dagen bestellen op die manier. Ik moet alleen even wachten dat een vriendin terug is van vakantie want ik gebruik altijd haar creditcard om dit soort dingen online te kopen en op vandaag is er geen creditcard meer die je kunt uitlenen. Je hebt altijd zo’n verificatie code via de app van de maatschappij nodig om de betaling te verwerken. Kortom ze moet erbij zijn op het moment dat ik bestel zodat we die code kunnen uitwisselen.

Maakt verder niet zo veel uit of ik nu weken geleden had besteld of eind aankomende week ze zijn toch niet op voorraad.

Bijdrager
    bjorngra

@shmoo Ze wordt nu binnen 12 dagen geleverd.

Oké, bij Visa heb je alleen de creditcard code nodig/verloopdatum en de laatste 3 cijfers van de code achterop. Je kunt ook een NL credit card gebruiken. Je hoeft alleen maar haar Duits afleveradres in te vullen.

Bijdrager
    Shmoo

Die vriendin van mij heeft ook Visa en ik heb al haar gegevens, naam, kaartnummer + die 3 cijferige code achterop de kaart, ik heb zelfs haar pincode van die kaart maar toch als ik ergens online een aankoop doe dan krijg ik altijd tijdens het afrekenen een extra stap waar je een verificatie code moet invullen die dan naar de Visa app gestuurd wordt.

Bijdrager
    bjorngra

Hmm heb ik nog nooit gehad. Althans niet als ik via Apple koop. Wellicht omdat de kaart er al een aantal jaren in staat. Als je op je Apple ID haar kaart hebt ingevuld dan hoef je alleen nog maar de 3 cijfers van de achterzijde in te vullen bij bestellen. Meer wordt er niet gevraagd.

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij heeft dat te maken met iets bij Visa zelf want ik heb het bij elke online aankoop die meer dan 50,- kost.

Bijdrager
    SunKeeper

Heeft die vriendin mogelijk een soort optionele tweestapsverificatie ingeschakeld op de kaart?

Bijdrager
    Shmoo

Daar lijkt het wel op ja maar wij hebben al eens samen in haar Visa app gekeken of we die extra controle uit konden schakelen want zij vind het natuurlijk net zo irritant als ik als ze steeds erbij moet zijn als ik iets wil kopen maar er is helemaal niets te zien van verificaties of dat soort zaken.

Bijdrager
    SunKeeper

Belletje naar Visa? Ik neem aan dat de lui hun eigen app wel begrijpen en kunnen uitleggen.:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.