8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    3mph

Bestellen in ander land

Hallo people,

Aangezien ik vanaf december voor meer dan 7 maanden in Amerika verblijf ben ik van plan een MBP bij aankomst in de USA te kopen.
    Volgens mij kan ik OSX gewoon in het nederlands draaien, aangezien je dit tijdens de instalatie kunt aangeven, maar hoe zit het met het toetsenbord, kan ik dat daar ook gewoon alszijnde “Nederlands”bestellen?

Groeten!

3mph

Bijdrager
    Yaris

Kijk eens op de Amerikaanse Apple Store naar de opties die je hebt bij de aankoop van een MBP.

Bijdrager
    puntKoen
    ”3mph”

Hallo people,

Aangezien ik vanaf december voor meer dan 7 maanden in Amerika verblijf ben ik van plan een MBP bij aankomst in de USA te kopen.
    Volgens mij kan ik OSX gewoon in het nederlands draaien, aangezien je dit tijdens de instalatie kunt aangeven, maar hoe zit het met het toetsenbord, kan ik dat daar ook gewoon alszijnde “Nederlands”bestellen?

Groeten!

3mph

In Nederland krijg je het US International toetsenbord, in de VS kun je US English bestellen (of de Spaanse variant, maar dat lijkt me niet relevant). Het verschil tussen International en English is onder andere de entertoets.

Bijdrager
    3mph

Dat had ik gezien idd, het is dus niet mogelijk te de Apple per telefoon te bestellen en te zeggen: “Yo, doe er gelijk de international keyboard bij”

Bijdrager
    puntKoen
    ”3mph”

Dat had ik gezien idd, het is dus niet mogelijk te de Apple per telefoon te bestellen en te zeggen: “Yo, doe er gelijk de international keyboard bij”

Nope, in Europa (vasteland) is het ook niet mogelijk een US English toetsenbord te leveren.

Bijdrager
    michi_rishi

Wat maakt dat verschil in toetsenbord nou uit???
    Zolang er geen Japanse of Arabische tekens opstaan is het natuurlijk duidelijk. Bij een andere indeling begrijp ik het ook. Maar een iets kleinere ‘enter’-toets is toch niet zo’n bezwaar?

Bedenk wel dat er in de VS een andere stekker wordt meegeleverd bij de poweradapter. Je zult dus een verloopstekker nodig hebben.

Zorg wel dat je dat ding niet met doos en al mee terug neemt. Bij de douane kunnen ze heel moeilijk doen als je pech hebt. Handig is om de boekjes/software van te voren per post te versturen. Alleen een laptop en misschien een bijbehorend tasje en muis zullen ze niet veel van kunnen zeggen.

Bijdrager
    Level42

Hoi, ik heb mijn (zalige !) Mac Mini ook in de Apple Store in de US gekocht en tot volle tevredenheid.

Ik heb er daar ook een toetsenbord bijgekocht zonder er echt bij stil te staan wat voor type het was. Klein nadeeltjes is dat er geen Euro teken op staat, maar ja als je alt-2 typt dan istie er gewoon. Ik had zelfs niet gedacht aan de taal van OSX, dacht daar pas later aan en rekende al op een Engels OS (geen probleem voor mij) maar ja, Apple is natuurlijk geen Windoos en dus kon ik gewoon Nederlands kiezen bij de eerste opstart:)

Ik heb ook het bonnetje, de boekjes en de installatie CD’s naar mezelf gepost, dan heb je daar iig geen problemen mee. Alle verpakking natuurlijk daar gelaten en Mini in handbagage mee. Mijn tas kwam niet zomaar door de scanner in de US en ze wilden alles even nakijken. Ik zei meteen dat er een computer in zat en de beambte zei, dat zien we vanzelf wel. Ik had de mini in een plastic zakje gewikkeld tegen krassen. Toen de beambte het uitpakte keek hij verbaasd en ik zei dat dat dus de computer was…..grote verbazing en de opmerking: ze maken die dingen steeds kleiner ! En wat kost zo’n ding ? (Hij liep nog net niet weg om er zelf een te halen ;)), De boel werd weer ingepakt en hij wenste me een fijne vlucht:)

O ja, ik had de voeding maar in de koffer gedaan….daar zit natuurlijk een “verkeerde” stekker aan dus dat kan natuurlijk opvallen. Keyboard en muis ook in koffer, ook weer zonder verpakking natuurlijk.

Bij Nederlandse douane even flink doorstappen en ik had geluk. Maar het KAN natuurlijk mis gaan en ik denk dat je dan je voordeel wel kwijt bent, houdt hier dus rekening mee ! Ik had zelf meteen maar een foto van mijn zoon op de achtergrond gezet en andere foto’s enzo, zodat hij er iig “persoonlijk” uit zag als ze hem zouden opstarten (you never know !) Overigens is het wel handig dat het OS in het Nederlands is, dat zou een (PC-gebruikende;) ) beambte wel eens kunnen overtuigen dat je dat ding al had toen je uit Nederland vertrok:D

Het enige wat ik in Nederland heb moeten doen is de US stekker eraf knippen en een “echte” erop zetten, peueleschilletje, maar als je dat niet kan kun je idd een verloopstekker gebruiken.

O ja, de garantie is 1 jaar wereldwijd geldig.

Pas wel op bij die Apple store verkopers in de US, zoals alle verkopers daar verkopen ze erg graag, dus hij probeerde me er nogal wat dingen bij aan te smeren zoals zo’n abbonement waar je opslagruimte hebt bij Apple. Had ik geen trek in…

Wat hij echter vergat was me aan te bevelen groter geheugen te nemen. Wat je ook koopt, neem 1 GB geheugen IMHO. En neem draadloze muis en toetsenbord, ook daar heb ik een beetje spijt van dat ik weer Nederlands goedkoop deed….

Bijdrager
    puntKoen
    ”Level42″

O ja, de garantie is 1 jaar wereldwijd geldig.

Let even op: Dit geldt alleen voor iPods, MacBooks (Pro) en Mac Mini’s. De rest heeft geen wereldwijde garantie.

”Level42″

Zo’n abbonement waar je opslagruimte hebt bij Apple. Had ik geen trek in…

Dat heet .Mac

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.