3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

Bestelformulier met betalingsmodule

Ik ben voor een klant een website aan het maken met WordPress en heb een bestelformulier nodig met een betalingsmodule om een cadeaubon te bestellen (zie http://www.aurafashion.be/cadeaubon)De klant moet zelf het bedrag van zijn cadeaubon kunnen kiezen. Ik heb de plugin FormCraft aangekocht met als extra add-on PayPal. Eén nadeel, de klant is nu verplicht te betalen via PayPal, terwijl de klant zou moeten kunnen kiezen tussen betalen per overschrijving of via PayPal. Heeft er iemand hier een oplossing voor? Een andere plugin? WooCommerce is geen optie voor mijn klant.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst. OMT is alleen voor forum-gerelateerde zaken

Moderator
    Night

Hoe had je je dat voorgesteld? Je kan toch eenvoudig het rekeningnummer erbij zetten (zelfs (via keuze menu “bankbetaling/PayPal vooraf in plaats van gelijk een invulform) in een form met unieke code die ze als betalingskenmerk moeten gebruiken en waar ze hun gegevens in moeten vullen; zo gauw de betaling met dit nummer binnen is word de bon opgestuurd naar het opgegeven adres)

Overigens denk ik dat je de bovenste optie (inloggen met PayPal account) opengeklikt moet maken in plaats van de onderste (maak Paypal account aan) en je zal ook beter met het adres om moeten gaan (landen toevoegen i.c.m. juiste postcode). Ik als Nederlander ga hier ergens een probleem krijgen nu.

[EDIT]
    Jouw probleem ligt erin dat je bij ‘via overschrijving’ ook naar de paypal site wordt doorgestuurd zonder de juiste info waardoor de pagina leeg blijft, terwijl je naar een aparte pagina zou willen gaan.
    Je moet TWEE forms aanmaken; een voor paypal en één voor bankoverschrijving en op de cadeaubon pagina de klant al een keuze laten maken door middel van keuzemenu (dat kan via buttons of een simpele form met dropdown of radio button menu). Kijk ook of je een unieke code kan genereren met jouw formbuilder. En anders kijken naar bijvoorbeeld Gravity forms. Die ondersteunt dit wel.

[EDIT 2]
    Helaas ondersteunt Formcraft GEEN unieke IDs.:-(

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    El Pablo 10

Hoi Night, vind ik een prima idee om 2 formulieren aan te maken! Dan is dat probleem toch al opgelost. Maar als ik het goed begrijp, kan ik de klant nu wel laten betalen met PayPal, maar is daar geen ID code (= referentie?) aan gekoppeld, zodat het zoeken wordt van wie nu die betaling komt?

En wat bedoel je juist met “Overigens denk ik dat je de bovenste optie (inloggen met PayPal account) opengeklikt moet maken in plaats van de onderste (maak Paypal account aan) en je zal ook beter met het adres om moeten gaan (landen toevoegen i.c.m. juiste postcode).” Ik denk niet dat ik die optie heb bij Gravity Forms.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.