15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Bandero

Beste wmv coderen???

Lieve mensen zouden jullie mij willen helpen. Ik moet een paar filmpjes van anderhalve minuut lengte coderen naar het wmv-formaat. Ik weet dat ik het beter naar quicktime kan schrijven, maar….het moet perse in het windows formaat. Ik heb de filmpjes met final cut pro 4 gemaakt. Nu is mijn vraag….wat is de beste manier om dit te doen en wat is de beste compressie. Het komt op een internet site te staan en iedereen moet het kunnen zien en bekijken. Het mag alleen niet te korrelig zijn.

Bijdrager
    Webbiker
    ”Bandero”

iedereen moet het kunnen zien en bekijken. Het mag alleen niet te korrelig zijn.

Sorry, maar dan zou ik niet voor het wmv-formaat kiezen. Het is misschien wel de standaard voor Windows, maar het is zeker niet een standaard op de Mac. Mac-gebruikers kunnen wmv standaard niet met Quicktime bekijken en moeten Windows Media Player of Mac OS X Player downloaden…

Ik zou voor MPEG-2 gaan, dit kan iedereen afspelen en de kwaliteit lijkt me ook prima.

Bijdrager
    TheBT
    ”Sybke”

Ik zou voor MPEG-2 gaan, dit kan iedereen afspelen en de kwaliteit lijkt me ook prima.

Ik ben net ook bezig met enkele korte filmpjes te converteren om op de website te plaatsen. Heb de filmpjes staan in Final Cut Express, maar hoe kan ik nu exporteren naar MPEG-2?
    Ik dacht om de filmpjes in flash te importeren, dit omdat dan wel de meeste personen het zullen kunnen bekijken!
    Natuurlijk zou ik het liever doen als .mov in mpeg4 ofzo, maar dit is dan weer niet zo compatibel…

Bijdrager
    maarten20
    ”Sybke”
    ”Bandero”

iedereen moet het kunnen zien en bekijken. Het mag alleen niet te korrelig zijn.

Sorry, maar dan zou ik niet voor het wmv-formaat kiezen. Het is misschien wel de standaard voor Windows, maar het is zeker niet een standaard op de Mac. Mac-gebruikers kunnen wmv standaard niet met Quicktime bekijken en moeten Windows Media Player of Mac OS X Player downloaden…

Tuurlijk kan iedereen MPEG-2 afspelen en ik ben de Paus :P’!!!!!!!!!!
    euhhhh MPEG-2 is de codeermethode waarmee DVD’s ook gecodeerd zijn!
    om deze af te kunnen spelen op de mac heb je een MPEG-2 Quicktime Plugin
    nodig die 29,75 kost ( zie apple store )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar ik denk dat Bandero MPEG-1 bedoeld, dit is een hele betrouwbare Codec
    die werkelijk door ( bijna ) alle computers geslikt wordt! een goed programma
    om te coderen is Cleaner van Discreet! hiermee kun je trouwens ook WMV’tjes
    en nog veel meer! zie: http://www.discreet.com/products/cleaner/cleaner6/

Bijdrager
    Mr X

waneer je de filmpjes onder windows wilt zien is het niet noodzakelijk om dat in wmv te doen.
    Er is Quicktime voor windows en als dat geeen optie is dan is er een realplayer versie die quicktime kan draaien!

Bijdrager
    kevkoptel

Euheum Er zijn niet heel veel pc-gebruikers die quicktime reeds geinstalleerd hebben. WMV is moeilijk te coderen op mac, ik doe dit op pc. Je kan best MPEG1 gebruiken. ’t werkt zelfs op Windows 95 zonder probleem dus…

Bijdrager
    maarten20
    ”kevkoptel”

WMV is moeilijk te coderen op mac, ik doe dit op pc.

Coderen van WMV gaat hier net zo makkelijk op een mac dan op een pc,
    mits je de juiste software hebt! :wink:

Bijdrager
    kevkoptel

‘tis nu ook niet het beste formaat dat je je kan bedenken. Ik vind dat zeer lastig in te stellen op mac. Welke soft gebruik jij daarvoor?

Bijdrager
    Bandero

Bedankt voor jullie snelle reacties!!! Het is bedoeld puur en alleen voor windowscomputers. Ik heb geprobeerd om te laten inzien dat het niet nodig is, maar het moet! Kan ik dus het beste cleaner gebruiken en het dan zetten in wmv?
    Tis inderdaad tragisch dat het in dit formaat moet, maar ja dat is nou eenmaal zo.
    Is trouwens wmv hetzelfde als mpeg-1??
    Inderdaad ik ben een beginner op dit gebied, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bijdrager
    maarten20
    ”kevkoptel”

’tis nu ook niet het beste formaat dat je je kan bedenken. Ik vind dat zeer lastig in te stellen op mac. Welke soft gebruik jij daarvoor?

Cleaner 6 van Discreet

Bijdrager
    kevkoptel

Probeer eens te coderen in MPEG1, ’t zal wel werken. Zowel PC als Mac heeft hier normaal geen probleem mee. Met WMV durf ik zelfs al eens last oplopen op windows pc’s zelf, een voordeel is wel dat je je copyright kunt achterlaten wat met zuiver MPEG1 volgens mij niet mogelijk is. MPEG1 is denk ik met de meestebewerkingspakketten wel te coderen. De grootte van de files vallen mee, maar de kwaliteit is wel wat pover.

Bijdrager
    Tjerker
    ”kevkoptel”

Probeer eens te coderen in MPEG1, ’t zal wel werken. Zowel PC als Mac heeft hier normaal geen probleem mee. Met WMV durf ik zelfs al eens last oplopen op windows pc’s zelf, een voordeel is wel dat je je copyright kunt achterlaten wat met zuiver MPEG1 volgens mij niet mogelijk is. MPEG1 is denk ik met de meestebewerkingspakketten wel te coderen. De grootte van de files vallen mee, maar de kwaliteit is wel wat pover.

HAALLOOO! Dat was toch niet de vraag? De vraag is: HOE maak ik een WMV, niet: wat is een geschikt formaat? [/erger]

Ik heb ook een aantal klanten die gewoon een WMV bestandje willen. Punt. Overigens gebruik ik idd cleaner van Discreet, daar lukt dat het beste mee.

Bijdrager
    Ruben
    ”kevkoptel”

Euheum Er zijn niet heel veel pc-gebruikers die quicktime reeds geinstalleerd hebben…

Niet mee eens. Volgens mij hebben meer gebruikers het standaard wel dan niet. Het wordt namelijk bij heel veel spelletjes en anderszins grafische software standaard mee ge├»nstalleerd. Toen ik nog met PC’s klooide ergerde ik me er namelijk kapot aan. QuickTime is op het Wintendo platform net zo’n opdringerig iets als de Acrobat Reader voor je PFD bestandjes.

Bijdrager
    kevkoptel

Veel mensen komen mij toch altijd vragen waarom die filmpjes niet draaien. Simpele installatie weliswaar, maar bij velen is het toch niet geinstalleerd. In bedrijven bijvoorbeeld, als ze geen administratierechten hebben.

Bijdrager
    sally
    ”maarten20″
    ”kevkoptel”

WMV is moeilijk te coderen op mac, ik doe dit op pc.

Coderen van WMV gaat hier net zo makkelijk op een mac dan op een pc,
    mits je de juiste software hebt! :wink:

Mijn probleem is hoe je op en mac
    streaming wmv kunt coderen, voorzover ik nu heb kunnen vinden, kan dat niet op een mac. ???
    (ook niet met cleaner) zoals dat voor QuickTime kan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.