13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    beach

Beste weblog util…

Wie maakt er regelmatig een weblog en welk util gebruiken jullie hiervoor ?

Ik hoor graag van jullie, dank voor je reactie.

Bijdrager
    Hostyle

WordPress.com is praktisch, snel en te customizen.

Bijdrager
    stavos

Is dit een poll? Of kunnen we uit deze vraag begrijpen dat je zelf een blog wilt gaan starten?

Wat voor een blog heb je in gedachten? Want dat bepaald voor een deel welke software je hier eventueel voor kunt gebruiken.
    En wat voor kennis heb je die eventueel van pas kan komen? Denk aan ervaring met bepaalde software, webpagina’s maken in het algemeen en/of programmeertalen.

Zelf gebruik ik nu WordPress (met een eigen hostingspakket en domeinnaam). Waarom? Snel aan te passen (nieuwe blog content), gebruiksvriendelijk, veel mogelijkheden en naar eigen smaak aan te passen.

Bijdrager
    beach

Dank voor jullie snelle reacties, ik wil zelf een blog gaan starten. Ik heb een domeinnaam, server etc.

Bijdrager
    stavos

Hou met een eigen server wel rekening met systeemeisen van de software die je eventueel wilt gaan gebruiken (bijv. http://wordpress.org/about/requirements/ ).

[size=2](en er is uiteraard meer dan alleen WordPress..)[/size]

Bijdrager
    beach

Ik vind deze wel mooi:

http://chateaudemo.wordpress.com/2009/06/28/layout-test/#comments

(alleen deze is zonder twitter)

Ik kan hem toch ook gewoon doorverwijzen naar mijn domeinnaam. (bij Transip)

Bijdrager
    Gastonw

Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar.

Ten eerste heb je het CMS (Content Management System), dat is WordPress. WordPress kan je uitbreiden zo veel als je wilt en is heel eenvoudig te installeren op je eigen hosting.

Ten tweede heb je thema’s die je voor WordPress kan gebruiken. Deze kan je downloaden of zelf maken. Als een WordPress thema widgets ondersteunt, kun je bijvoorbeeld een twitter widget toevoegen.

Bijdrager
    beach

Dat zie je goed, Gastonw. Ik wil eigenkijk niet werken met wordpress.
    Is er een alternatief. Het gaat alleen om een blog..

Bijdrager
    Gastonw

Toch moet ik zeggen dat aangezien je wel zegt een eigen domeinnaam en hosting te hebben dat WordPress het beste is dat je kan krijgen…

Bijdrager
    beach

Waar ik “tegen op zie” is alles op de server te installeren. (Blue quartz), maar wellicht valt dat enorm mee, of klan ik beter voor dit doel gewoon ergens een hostingpakketje hiervoor nemen.

tips, ? want ja het lijkt wel de beste.

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik blogger.com.

Bijdrager
    Лукас

Veel hostingpakketen hebben installatiescripts waarbij WordPress met een paar klikken automatisch voor je geïnstalleerd word (zoek maar eens op Installatron).

Bijdrager
    beach

Ik wil jullie nog even bedanken voor de input, inderdaad wordpress is de beste en eenvoudigste optie en inderdaad, via een webhoster gaat het heel simpel !

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.