26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Brambo1978

Beste videoplayer voor ipad

Ben aan het rommelen met de volgende players
    yxplayer
    oplayer
    vlc player

en voor streamen
    plex
    airvideo

Wat vinden jullie de beste player voor video afspelen direkt opgeslagen op de ipad? Voor het streamen vind ik plex en air video beide erg goed.

En nog steeds geen ondersteuning voor dvd (video_ts) files????

Bijdrager
    lwdehaas

Ik hoor over de VLC player veel goede dingen. Qua streamen ben ik niet zo op de hoogte.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik hoor over VLC Player juist veel minder goede dingen.

Voor het streamen ben ik nu StreamToMe grondig aan het testen.
    En die lijkt op het eerste gezicht nog beter dan Air Video.
    Vooral de mogelijkheid om gewoon vanuit iTunes te streamen is erg mooi.

Plex heeft me (veel) te veel mankementen om volledig op te kunnen vertrouwen.

Moderator
    unSOUND

Op dit moment heb ik VLC en yxplayer op mijn iPad gezet, en ik vind ze beiden ruk. Van de 10 test films die ik er op het gezet speelt VLC er geen één goed, en klapte hij er 2 keer uit. yxplayer speelde er 2, maar met miserabele kwaliteit. Er zaten ineens strepen en bloken in het beeld die het origineel niet had.

Nog een lullig detail is dat VLC al ging stotteren bij H.264 films met een resolutie van 848 x 480, terwijl de standaard video-app tot 1280 x 720 geen enkele stottering vertoont.

Al met al vind ik het een nobel streven om een video-player te maken die meer kan dan de standaard App, maar op dit moment is dat gewoon nog niet het geval.

Moderator
    Night

Jammer dat de VLC variant het zo laat afweten t.o.v. z’n grote broer. Dat was namelijk WEL een allesvreter:(

Bijdrager
    Trat

Ik mis geloof ik iets. Volgens mij gebruikt het gros van de gebruikers VLC om zijn piratebay films hiermee af te kunnen spelen op zijn iPad. Maar op diezelfde piratebay kun je iedere film ook als mp4 downloaden. In mijn ogen komt dit allemaal over als lekker stuntelen met gare software. Voor een rationele eindgebruiker die gewoon een filmpje wil kijken is dit dus geen zinvolle oplossing.

Iemand anders een voordeel van het gebruik van VLC tov de standaard video app?

Bijdrager
    Brambo1978

En cinexplayer of oplayer??

Moderator
    unSOUND
    Brambo1978 op 22 september 2010

En cinexplayer of oplayer??

Waarom moet ik ze voor je proberen ? Je hebt toch zelf ook een iPad ?:wink:

Bijdrager
    Brambo1978

Dat is waar en heb net cinexplayer erop gezet en loopt wel lekker, vind echter dat alle players zo weinig optie’s hebben. Bv beeldverhoudingen!

Moderator
    unSOUND
    Trat op 22 september 2010

Ik mis geloof ik iets. Volgens mij gebruikt het gros van de gebruikers VLC om zijn piratebay films hiermee af te kunnen spelen op zijn iPad. Maar op diezelfde piratebay kun je iedere film ook als mp4 downloaden.

Het probleem is dat de standaard mp4 bestanden vrijwel nooit werken op de iPad. Apple heeft op de iPod, iPhone en de iPad de ondersteuning voor mp4 bestanden behoorlijk uitgekleed, waardoor eigenlijk alleen Apple’s eigen iPhone export-preset afgespeeld kan worden. 8 van de 10 mp4 bestanden pakt hij dus niet.

Bijdrager
    Brambo1978

Ook jammer dat plex niet een gewone afspeelfunctie heeft, deze zou het wel goed kunnen is mijn idee.

Bijdrager
    Trat

Ik zal open kaart spelen en zeggen dat ik te lui ben om diverse DVD’s en Blu-ray om te zetten naar mp4 bestanden (die ik dikwijls op mijn iPhone zet). Daarvoor wijk ik wel eens uit naar de piratenbaai en ik ben (tot nu toe) nog geen enkele feature film tegen gekomen die niet werkt in iTunes c.q. op mijn iPhone. Toeval, of hebben wij het over andere mp4 bestanden? Ik wil geen link plaatsen, maar van de top 100 handheld films op de piratenbaai heb ik nog nooit een miskleun gehad. Ik pakte wel eens zo’n 2 a 3 films per week daar vandaan.

Moderator
    unSOUND

Ik kom nooit in de piratenbaai, dus ik weet ook niet wat daar aangeboden wordt… Ik vis in de Usenet vijver, en daar zijn wel speciale iPod / iPhone versies van films te downloaden, maar die zijn allemaal te laag qua resolutie vind ik… Zeker als je ( zoals in mijn geval ) de films op een iPad speelt of je iPad / iPhone aan een groot scherm hebt hangen…

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway, er zijn zoveel eenvoudige(r) mogelijkheden om je films geschikt te maken voor al je devices, dan de zoveelste brakke player installeren.

Thuis is het dus streamen en op vakantie wordt het Camera Connection Kit + iFile.
    Meer hoeft en komt er niet op de iPad.

Bijdrager
    Brambo1978

ifile ken ik nog niet, speelt deze ook films goed af?? Heb namelijk de 16 gig gekocht en dit blijkt toch echt te weinig te zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

iFile maakt gebruik van de videoplayers die op je iPad staan.
    Normaal wordt dus alles door de Video app gepakt.
    Wil je veel soorten files kunnen openen, dan zul je ook meer players moeten installeren.

Maar iFile (Jailbreak) is wel erg handig.
    Je propt gewoon een 16 Gb kaartje in je CCK en afspelen maar (zonder te hoeven importeren).

Bijdrager
    Trat

Ik heb zo’n gevoel dat er een SD gleufje komt in de iPad 2: iMacs hebben het, Macbook Pro’s hebben het. Ik denk dat dit wel wat meer mensen over de streep haalt om er een te halen en het plaatst de iPad weer net wat verder weg van een iPhone / iPod.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zou zeker een goede keus zijn.

Maar ja, we kennen Apple hè?

Die 29 euro links en rechts voor accessoires laten ze ook niet graag lopen.

Bijdrager
    Trat

Ik weet het niet, ze moeten wel met iets nieuws blijven komen en zo’n connection kit verkoopt denk ik niet zo super goed omdat mensen veel van die Chinese nep rommel kopen. Ze hebben er de ruimte voor en de connection kit kan altijd nog dienst doen als USB-poort.

Een iPad leent zich er prima voor een beetje te convergeren met de Macbooks. Op een iPhone / iPod zie ik ze dit nooit doen.

Bijdrager
    KarelWillem

De realiteit is eigenlijk meer dat de meeste mensen helemaal geen gebruik (willen) maken van extra opslag.

Dat zijn alleen de power-users.
    En die kopen net zo makkelijk een adaptertje van 29 euro van Apple.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zou het toejuichen, maar ik zou mijn iPad er niet voor in gaan ruilen.

Brambo1978 op 21 september 2010

…En nog steeds geen ondersteuning voor dvd (video_ts) files????

Dat is eigenlijk ook wel heel erg vorig decennium.

Bijdrager
    Trat

Het zal ze ook niet te doen zijn voor extra opslag (dat zullen ze overigens ook niet toestaan). Ik ken niemand die de SD-gleuf van zijn Macbook Pro gebruikt voor extra opslag. Wel om snel foto’s over te zetten.

Bijdrager
    ernst.

ff een vraagje hoor: Wat doen jullie anders dan ik die ook een iPad heeft dat jullie
    een vlc player oid nodig hebben voor je iPad.
    Als het goed is kun je elk filmpje converteren naar het .mov/mp4 bestand dat nodig
    is om te laten werken op je iPad.

Waarom dus de vraag over andere players…

Bijdrager
    KarelWillem

…ff een vraagje hoor: …

Je favoriete zinnetje?

Converteren kun je alles.
    Soms heb je daar geen zin in misschien? Of geen tijd voor?

Moderator
    unSOUND

– Converteren kost tijd
    – Converteren komt de kwaliteit nooit ten goede
    – Misschien wil ik mijn films niet in iTunes hebben ?

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 23 september 2010

…- Misschien wil ik mijn films niet in iTunes hebben ?

Mot dat dan?!

Moderator
    unSOUND

Als je ze normaliter wilt kijken via de standaard Video-App wel… Daar zijn weliswaar wegen omheen met 3rd party software, maar toch.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.