6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    utah62

Beste video kwaliteit met DSLR

Heb het gevoel dat de footage die ik in heb gelezen van mijn 550D(full hd) in iMovie09 niet zo scherp is als de originele footage.

Is het beter eerst de footage te converteren met bv Mpegstreamclip( zo ja welke compressie) en dan importeren of geeft iMovieHD een beter resultaat?

Bijdrager
    wimbers

kijk je settings eens na, er bestaat ook een setting die niets veranderd aan je footage.
    standaard maakt imovie er volgens mij een soort ipad resolutie van van 960×540.

Bijdrager
    Pieterr

Wat ik me herinner: iMovie ’08 en ’09 gooien de helft van de lijnen weg bij de import.
    http://www.onemorething.nl/community/topic/imovie09-icm-final-cut-express

Ik ga in het weekend nog eens kijken of dit ook voor de Canon filmpjes geldt. Ik heb zelf de 500D.

Bijdrager
    utah62

kijk je settings eens na, er bestaat ook een setting die niets veranderd aan je footage.
    standaard maakt imovie er volgens mij een soort ipad resolutie van van 960×540.

Ik heb import al staan op full size.

Bijdrager
    wimbers

wat ik altijd doe met mijn sanyo is alle mp4 bestanden die hij heeft staan gewoon naar mijn HD slepen, die gebruik ik dan in imovie, waardoor er niets aan scherpte verloren gaat.

ik weet niet of de 500d ook een formaat gebruikt dat niet omgezet hoeft te worden.

Bijdrager
    Pieterr

@wimbers: De 550D gebruikt (net als de 500D) de H.264 codec in een QuickTime MOV container. Dit is dus redelijk optimaal in combinatie met een Mac. Als je deze bestanden inleest in iMovie wordt het omgezet naar AIC, aangezien iMovie geen native editing doet van H.264. Hetzelfde geldt overigens voor andere MPEG4 smaakjes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.