14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    segher

Beste streaming device?

Hallo allemaal,
    Wij willen op de tv graag gedownloade films kunnen kijken en het liefst met ondertiteling. Is het dan handig om ze op de mac te downloaden en daarna naar een apple tv te streamen? Of weten jullie goedkopere alternatieven? Ik heb ook wel eens iets gehoord dat je met een gejailbreakte apple tv2 ook veel films zou kunnen kijken, zou dit ook iets voor ons kunnen zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken

Bijdrager
    Arjan110

Als je al een mac en apple tv hebt dan is dat natuurlijk het goedkoopst want dan hoef je niet meer te investeren.

Ik zelf zie dat streaming via apple tv niet altijd even stabiel is waardoor ik daar niet voor zou kiezen.

Afhankelijk van je tv kan je ook plex installeren op je mac en dat streamen naar je tv.

Bijdrager
    Shmoo

Apple TV is te doen – goedkoop!

Nadeel:
    – iTunes verplicht of je moet al weer met 3rd party streaming software gaan werken
    – films omzetten kost veel tijd of direct proberen te downloaden zodat je ze direct in iTunes kunt droppen
    – Apple TV werkt niet altijd zoals jij anno 2014 gewend bent dat dingen zouden moeten werken dus voelt het soms een beetje sloppy aan
    – aansluiten via internetkabel is vele malen stabieler dan via WiFi en eigenlijk een must

Voordeel:
    – goedkoop voor minder dan 99,- ben je klaar
    – iedereen kan het installeren, paar kabeltjes en klaar
    – werkt natuurlijk het beste samen met al je andere Apple producten

Bijdrager
    wannesschyvinck

Je hoeft ze niet persé in iTunes te zetten of te converteren naar mp4.

– Film downloaden + bijhorend srt-bestand (ondertiteling)
    – Airplay aazetten op je mac en je apple tv aanduiden(als je mac dit ondersteund anders met een 3rd party applicatie)
    – Film afspelen met VLC of dergelijk programma

Doe ik al een paar jaar en werkt zeer vlot. Geen vertragingen, beeld en geluid perfect synchroon.

Ik kan niet meer zonder mijn apple tv zeker niet op gebied van films bekijken.

Groeten

Bijdrager
    segher

Bedankt voor de reacties als eerste.

Maar dan heb ik nog een paar vraagjes, apple tv aansluiten op internet kabel is geen probleem en op mijn imac ontvang ik ongeveer 20mb per seconde dus dat zou ook genoeg moeten zijn denk ik zo. Maar dan, mijn imac stamt uit 2008 en staat boven. Wat ik dus wil is in de middag een paar films downloaden en ondertiteling erbij zoeken, en dan in de avond op de tv beneden lekker op de bank kunnen blijven liggen en dan een paar films aanklikken. Kan dit dan met die 3rd party streaming apps?
    En als dit kan, hoe zijn de ervaringen met die 3rd party apps? Want Shmoo zegt dat Apple tv af en toe beetje ‘sloppy’ aanvoelt.

Bijdrager
    KarelWillem

In het kort:

Heb je een iPod, iPhone of iPad?
    Dan zijn de apps AirVideo of AirPlayIt ideaal.

Alles wat op je Mac staat kun je hiermee vanaf de bank beneden streamen van je iMac naar de Apple TV.

Je iDevice wordt daarmee een afstandsbediening voor de films op je Mac (of een harddisk in je netwerk).

Converteren van films is niet nodig*, ondertitels worden meegestreamd en mijn ervaringen hiermee zijn uitstekend.

* MKV, AVI, MOV, MPEG, noem ze maar op. Alles kun je afspelen.

Bijdrager
    segher

Bedankt KarelWillem
    De apple tv lijkt me dan inderdaad de handigste apparaat voor ons thuis.

Bijdrager
    Bianco

ik gebruik Beamer. Klein programmaatje, wat zowat alle bestandsformaten voor wat betreft film naar de AppleTV kan streamen.

Bijdrager
    KarelWillem

Wij gebruiken Beamer ook heel veel.

Maar als je Mac boven staat en je TV beneden, is dat al weer een stuk minder handig.

Bijdrager
    hokkie

PlexConnect Werkt ook met de nieuwste ATV firmware (@karelwillem)!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb ooit (zelfs meerdere keren) de moeite genomen dat hele gebeuren te installeren.
    Maar oh, my God; what a bag of hurt that is(/was).

Zo’n beetje elke film en serie werd verkeerd ingedeeld, en ik eindigde altijd met vette chaos.

Terwijl ik met AirVideo en AirPlayIt helemaal NIETS hoef te configureren, behalve de locatie van mijn film-map aangeven.

Dus… nee, daar zit ik niet heel erg om te springen.

Bijdrager
    hokkie

User error;)

Hier werkt het vlekkeloos! Maar zal ook eens AirVideo proberen…

– Nadeel blijf ik vinden dat je de iPhone/iPad niet kan gebruiken tijdens het afspelen van content,
    – Tevens is de afstandsbediening van je ATV nutteloos (kan een voordeel zijn)
    – Hogere netwerkbelasting
    – Je moet er voor betalen!

Bijdrager
    Geert

Hallo allemaal,

Wat zouden jullie mij aanbevelen? Ik heb een mac mini met films en een Apple TV. Mijn Iphone heb ik niet meer dus ik moet het doen met de mac mini en de apple tv. Ik zag dat Beamer 15 euro kost. Is er een goedkoper alternatief? De film importeren in Itunes kan maar dan heb ik geen ondertiteling. En via de mac mini met mavericks kun je het beeld alleen mirroren toch?

Hoor het graag van jullie!

Geert

Bijdrager
    KarelWillem
    hokkie op 08 januari 2014

- Nadeel blijf ik vinden dat je de iPhone/iPad niet kan gebruiken tijdens het afspelen van content,
    – Tevens is de afstandsbediening van je ATV nutteloos (kan een voordeel zijn)
    – Hogere netwerkbelasting
    – Je moet er voor betalen!

Je kunt je iDevice gewoon gebruiken, zoals ik nu bewijs tijdens het kijken van All Stars via Air Video.

De afstandsbediening van je Apple TV neemt tijdens Airplay gewoon alle functies over.

Netwerkbelasting? Merk je daar wat van dan?

Betalen? Ja. Maar dan pak je gewoon Air PlayIt. Dat is gratis.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.