8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mac_Freak

Beste Printer voor tampondrukker

hallo,

voor mijn werk zoek ik een printer voor het afdrukken van erg zwarte beelden zodat ze belicht kunnen worden,
    ik gebruik hier nu een HP LaserJet 1200 voor maar deze voldoet naar mijn idee niet genoeg aan de eisen.

Hij moet dus erg strak printen en een erg hoge densiteit hebben dus ikzelf dacht aan een printer die een dubbele zwarte kleur print,
    ik heb dus absoluut geen kleur nodig

heeft iemand een goede tip dan hoor ik het graag

Tom

Bijdrager
    Rat

Ik heb 6 jaar geleden bij een tampondrukker gewerkt en daar printte ik gewoon met een HP laserprinter, dat was zwart genoeg.

Ik printe daar op ‘kalk’ papier. Ik weet niet of dat de goede naam is, maar het is dat transparante-grijze papier. De print was zwart genoeg en het papier transparant genoeg om te belichten.

Bijdrager
    Macosx

Waarom geen zeefdruk ????

:finderoud:

Bijdrager
    Mac_Freak

ja dat papier gebruiken wij ook ja,
    maar de densiteit en kwaliteti zijn nog niet hoog genoeg naar onze wensen

tampondruk heeft asl voordeel dat je de meest gekke vormen kan bedrukken zoals ronde opervlakke bijvoorbeeld dit kan niet met zeefdruk.

Bijdrager
    Richele

Ik weet dat Xanté printer indertijd een speciaal procedé hadden dat blakmaker heette. Informeer anders eens bij Spierings (www. spierings.net) die zijn importeur van die printers

Bijdrager
    dada1958

Aaahh… flexodruk 8)
    Een laserprinter blijft altijd behelpen, ook met vellum, als het om platen maken gaat.
    Een filmbelichter is nog steeds het beste alternatief, ook in een klein bedrijf.

Bijdrager
    Mac_Freak

we maken er cliche’s van doormiddel van het belichten van kalke papier
    en dat kalke papier moet geprint worden mischien is die xante wel iets,
    en een filmbelichter zou ook kunnen indd

alvast bedankt voor alle reacties

Bijdrager
    Macosx

Rondrukken in zeefdruk kan wel, het hangt een beetje af wat je wil bedrukken.

:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.