30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    LUUD18

Beste os voor macbook white?

Beste forumleden,

Ik heb een macbook white hier liggen. Deze gebruik ik bijna alleen maar om te internetten. Weet iemand een goede os voor de macbook?
    Eisen:
    -Browser
    -Batterij status
    -Downloaden

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gewoon OS X? Snow zal zeker wel goed draaien.

Bijdrager
    LUUD18

Maar is er geen waar je accu langer meedraaid? Zoiets als chromebook ofzo

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien is DSL wat voor je? Ik denk echter niet dat je daar blij mee gaat zijn.
    Houd het lekker native, en draai OS X met een goede (=niet Safari) browser.

Bijdrager
    youp.c

chrome os/chromium os bedoel je dan, gwn ff googlen en dan vindt je het

Bijdrager
    LUUD18

Ja maar kun je daarmee je accu status zien en wi-fi zien?

Inactief
    Anoniem

Welke ‘MacBook’ ? En wat is bijna alleen maar internet ?

Misschien is het makkelijker om wat concreter te zijn.

Mac OS X Snow Leopard is toch het beste voor jou denk ik. Ook al gebruik je alleen maar Safari.

Bijdrager
    LUUD18

Een witte macbook uit 2007 volgens mij. Heeft core 2 duo. Ik gebruik hem nu alleen voor google chrome en af en toe iets downloaden.

Bijdrager
    MadDonna

Ik snap de vraag niet. Ruil hem gewoon in voor een iPad, of snap ik je vraag toch.

Bijdrager
    LUUD18

Mijn vraag is: Bestaat er een OS waardoor mijn accu langer meegaat? Ik gebruik hem nl. alleen om te internetten.

Bijdrager
    MadDonna

Nou ruil hem in voor een iPad. Ik bedoel, OS bedoeld om te browsen, 10 uur batterij leven, wat wil je nog meer.

Bijdrager
    LdeV

Waarom heb je een Macbook om alleen te internetten? Dan kun je net zo goed een iPod of een iPad nemen;)

Bijdrager
    Hemigrapsus

snow leopard

Bijdrager
    LUUD18

Jezus kan er niet gewoon iemand antwoord op mijn vraag geven? In plaats van antwoorden te geven: neem een ipad.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je hebt al meerdere antwoorden gehad, waaronder Snow Leopard het meest genoemd werd! :slant:

Bijdrager
    nebilem

Hij heeft wel gelijk hoor. Hij vraagt om een specifiek antwoord en komen er paar slimmeriken met iets anders. Lekker makkelijk koop een iPad.

Bijdrager
    LUUD18

@Waffle. Ik heb een probleempje. Ik heb nu OSX lion erop staan. En heb geen snow leopard dvd’tje meer:(
    Ik heb een macbook omdat ik deze gekregen heb en deze een stuk goedkoper en veelzijdiger is dan een ipad. Dus snow leopard is van bijna alle os’ het best?

Bijdrager
    Oppie

De vraag is dan ook vreemd! Of weet jij wel een ‘goed’ antwoord, Nebilem?!

“Een OS” (?) waardoor de accu langer meegaat?
    Bedoeld de TS met welke versie van het Mac OS de accu het langst mee gaat?
    Of wil ie horen: Windows of Linux?

Bijdrager
    LUUD18

Ik bedoel linux of windows of chromium. Als je niet weet was os is: Operating System

Bijdrager
    LdeV
    LUUD18 op 11 september 2011

Jezus kan er niet gewoon iemand antwoord op mijn vraag geven? In plaats van antwoorden te geven: neem een ipad.

Stel dan ook niet zo’n vage vraag. Maar van een beetje surfen, op OS X Lion, gaat de batterij toch niet snel leeg?

Moderator
    unSOUND

Zo vaag is die vraag niet. Nieuwere besturingssystemen hebben vaak meer dingen bij zich qua achtergrond-processen die dus ook meer van de processor en dus de accu vragen. De vervolgvraag is of je wat merkt van die mindere accuduur als je vervolgens gaat surfen naar sites met veel Flash geweld, want daar merk je veel meer van.

Bijdrager
    Hansi2124
    LUUD18 op 11 september 2011

Als je niet weet was os is: Operating System

Geen idee wat dit met iOS (OS voor iPhone, iPad en iPod touch) te maken heeft. Daarom verplaatst naar het juiste subforum.

Bijdrager
    LUUD18

@hansi Sorry was even in de was met OS en zag in vlugheid de i er niet voor. @unsound Dat is precies wat ik bedoelde. Ben nou aan het proberen om snow leopard terug erop te krijgen. Weet iemand of ubuntu meer of minder accu vraagt?

Bijdrager
    Maverick9898

Het beste OS voor een MacBook is uiteraard OS X. Lion vraagt over het algemeen meer van de batterij (althans dat wordt over het algemeen gezegd), dus je zou zeggen, Snow Leopard. Ook ik begrijp niet helemaal waarom je Ubuntu of Windows o.i.d. op een MacBook wil draaien. Maar goed, dat is aan jou natuurlijk.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien voor de hardware?
    :wink:

Bijdrager
    Maverick9898

Tsja, maar hoeveel anders is dat:p? Een MacBook draait gewoon run-of-the-mill hardware. En die plastic omhulsel niet bepaald super, dat je het voor constructie zou kopen:P.

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, maar TS heeft de Macbook gekregen, dus dat is een gegeven.
    OS X Snow Leopard lijkt mij dus ook het beste. Voor €29 heb je dat al.

Moderator
    unSOUND

Maar als er nu Tiger of Leopard op staat kan hij ook dat blijven draaien… Snow Leopard verbruikt niet minder stroom dan die versies, eerder meer. Een zuinige harde schijf ( Western Digital WD5000BUDT bijvoorbeeld ) kan ook iets schelen, maar met het uitzetten van onnodige zaken als Bluetooth, een Flash blocker en het lager zetten van de helderheid win je nog de meeste accuduur.

Bijdrager
    Hansi2124

Er staat nu Lion op. Dus een nieuw OS zal er dan toch moeten worden aangeschaft als hij Lion niet wil.

Moderator
    unSOUND

Zoals gezegd zou ik het dan eerder gewoon bij Lion houden, tenzij je alsnog die Snow DVD vind en het geen geld kost om terug te gaan naar Snow. Het OS bepaald toch maar voor een miniem deel de accuduur, dus om daar 30 euro voor uit te geven….?!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.