5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    YM

beste optie wifi

Voor mijn woning heb ik een Ziggo modem in de meterkast op de begane grond in bridge modus staan (geen wifi signaal dus). Op de eerste verdieping staat een TC, die met een kabel is verbonden met de Ziggo modem op de begane grond. TC zendt wifi signaal uit.

Helaas is het Wifi-bereik op de begane grond niet optimaal. Nu vraag wat de beste optie is om een beter bereik in huis te krijgen:

• Ziggo modem wifi signaal laten uitzetten en met TC wifi netwerk uitbreiden;
    • apple AirPort Extreme aanschaffen, die met kabel verbinden aan TC en vervolgens wifi netwerk uitbreiden.

Ik zou graag willen weten wat de beste optie is.

Bijdrager
    bartb112

Op de BG ziggo met wifi aan, daarnaast een TC ook wifi aan, kabel naar boven daar een TP-link zend ook wifi, ieder een eigen gebruiksnaam en wel zelfde ww. TT en TP beide in bridge staan zodat alleen het ziggo modem de IP adressen uitdeelt.

Werkt voor mij goed, buren zijn minder blij 3x 5ghz netwerk 3x normaal wifi en 2x gast wifi van mij:)

Maar ik heb overal fatsoenlijke wifi.

Bijdrager
    mac4us

Hier de volgende opstelling, en werkzaam naar volle tevredenheid: Ziggo modem (de witte connect box) in de woonkamer en die ingesteld als bron (met zijn eigen wifi). Dit modem bedraad met de laatste platte AirPort Extreme verbonden op de eerste verdieping van de woning. Deze AirPort Extreme ingesteld met de brugfunctie (dus router uit, neemt alles over van het Ziggo modem). Door deze combinatie hebben we Wifi met bereik op drie verdiepingen (begane grond, 1e verdieping, zolder). De AirPort heeft twee netwerken, waarbij de 2,4 GHz band het beste bereik heeft en 5GHz de hoogste snelheid. Ik zou (als je het witte Ziggo modem hebt) eerst zorgen dat ik twee Wifi punten in huis had. Beneden en boven. Daarna kun je altijd nog naar een modern(er) modem. Vroeger heb ik een Cisco EPC3925 modem gehad van Ziggo/UPC, dat had een ronduit slecht draadloos bereik. Toen moest de AirPort Extreme in zijn eentje zorgen voor Wifi.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  mac4us.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Wat de beste optie is hangt helemaal af van de situatie: hoe groot je huis is, hoe snel je internet is, hoeveel apparaten tegelijk gebruik maken van internet, wat je wilt doen (films streamen), printer of opslag delen etc. Dus dat moet je eerst een beetje in kaart brengen.

Met een moderne router kan je de snelste internetverbinding  helemaal dichttrekken dankzij technieken als duo- en tri-band, mu-mimo, beamforming en wat al niet. De laatste jaren is er veel verbeterd. Dat geldt niet voor de producten van Apple, die ontwikkeling staat al heel lang stil. Geloof dat de laatste update van meer dan 5 jaar geleden is. Zelf Macworld schrijft: “Apple’s Airport products haven’t been updated for years and, to be honest, they no longer justify the high prices that Apple is still charging.”

Ik zou dus naar een andere oplossing kijken, bijvoorbeeld een modernere (bekabelde) router toevoegen op de eerste verdieping of kijken naar een mesh netwerk.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    maarkj

mac4us op 19 juni 2018 om 13:32
    Vroeger heb ik een Cisco EPC3925 modem gehad van Ziggo/UPC, dat had een ronduit slecht draadloos bereik. Toen moest de AirPort Extreme in zijn eentje zorgen voor Wifi.

Ik ondervond toentertijd ook enorm veel problemen met de door ziggo geleverde internet voorzieningen.

Sinds afgelopen week heb ik de Connectbox in huis. Prima apparaat met gegarandeerd goed ontvangst. (20 meter – 120 mb/s)

-Off topic-

Mocht iemand nog interesse hebben in twee AirPort Express, dan hoor ik het graag;-)

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  maarkj.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.