13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Pico

Beste oplossing?

Beste lezers,

vandaag heb ik een nieuwe Airport Extreme binnengekregen. Ik wil het Wifi netwerk bij ons thuis verbeteren.
    De situatie nu…Ik heb een Airport Time Capsule (ook voor backups van mijn computer) uit 2011. Dat is mijn hoofdleverancier van het WifiSignaal bij ons thuis. Van dat signaal maken de computer, de laptop en de iPad gebruik.

De kinderen maken met hun GSM en tablet gebruik van het signaal wat het Wifi-apparaat van onze Provider uitdeelt. Er zijn momenteel dus twee aparte netwerken bij ons thuis. Op welke manier zouden jullie het inrichten met deze apparatuur? Dus: Airport Extreme uit 2015; Time Capsule uit 2011 en Standaard Wifi-apparaat van onze provider.

Graag advies. Oh ja, verzoek, houd het eenvoudig want WAN, DHCP, DNS, RouterModus, enzovoorts zijn termen waar ik Google-Translate voor inschakel:)

Bijdrager
    Koning Frank

Waarom zou je router van je provider überhaupt nog gebruiken? Of zit er een modem in ingebouwd?

Bijdrager
    Pico

Beste King Frank,

dank voor je reactie. Ja, dat is zo’n combinatie-apparaat. Modem en router ineen.

Groet,
    Pico

Bijdrager
    TheBigZ
    Pico op 18 januari 2016

Op welke manier zouden jullie het inrichten met deze apparatuur?

Zo: https://support.apple.com/nl-nl/HT204616

Bijdrager
    Pico

Merci, The BigZ, die link had ik al gevonden in een andere topic op dit forum. Als ik mijn airportconfiguratie-programma open zie ik een heel ander scherm dan op de door jou gestuurde link.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja in het support artikel wordt een oudere (5.6.1) versie van AirPort Utility gebruikt. Die kun je zelf eventueel ook gebruiken onder Yosemite of El Capitan. Zie de link voor details.

http://coreyjmahler.com/2013/10/24/airport-utility-5-6-1-on-os-x-10-9-mavericks/

Maar met de nieuwe AirPort Utility kun je hetzelfde resultaat bereiken. (In het kort: modem/router als router, alle volgende routers verbinden via ethernet en in “brugmodus” zetten.)

Bijdrager
    Koning Frank
    Pico op 18 januari 2016

Beste King Frank,

Waarde onderdaan,
    dank voor de titel.
    Mvg,
    Uw machthebber

Bijdrager
    Pico

@TheBigZ Dank u voor de reactie. Ik heb de Airport Extreme aan het modem gehangen en de Time Capsule via Wifi verbonden als uitbreiding van het netwerk. Het werkt prima, maar ik vraag me af of het de beste oplossing is.

@Zijne Majesteit Sire King Frank…:)

Bijdrager
    TheBigZ
    Pico op 19 januari 2016

Ik heb de Airport Extreme aan het modem gehangen en de Time Capsule via Wifi verbonden als uitbreiding van het netwerk. Het werkt prima, maar ik vraag me af of het de beste oplossing is.

Nee “netwerk uitbreiden” is niet de beste oplossing.

Aan de andere kant, als het voor jou prima werkt, lekker zo laten.:-D

Bijdrager
    Pico

@TheBigZ, nee, nee, de Topic heet ‘Beste Oplossing’. Ik wil dus de beste oplossing.:)

Bijdrager
    TheBigZ

Die wordt gegeven in de Apple support link.

Bijdrager
    SunKeeper

Als ik het zo achter elkaar lees is het maar een half verhaal.

Ik mis het ‘probleem’ waardoor de AirPort Extreme erbij is gekocht. Is er ergens in huis onvoldoende bereik? Moet er nog maar één Wi-Fi-netwerk in de lucht zijn?

Hoeveel verdiepingen moeten er gedekt worden?

Bijdrager
    Pico

Dank je wel Sunkeeper voor de bijdrage en de vraag. Het was de bedoeling om het signaal te verbeteren. Er moeten 2 verdiepingen gedekt worden en het liefst ook een stukje terras buiten. Dat lukt nu makkelijk. Ik heb de Airport Extreme aan het modem gekoppeld en de Time Capsule via Wifi verbonden als uitbreiding van het netwerk. Alle apparatuur maakt gebruik van dit netwerk. Het werkt prima. Ook het modem van de provider geeft een Wifi Signaal trouwens. Misschien heb ik per ongeluk de beste oplossing opgesteld:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.