6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ReB87

Beste offline maps oplossing?

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede oplossing voor het gebruik van offline maps op mijn Iphone. Helaas lukt het me niet echt een duidelijk beeld van de verschillende mogelijkheden te krijgen, omdat de gratis versies van app’s vaak de “download” mogelijkheid niet bieden.

Ik ga volgende week naar Frankrijk en wil graag voor onderweg een kaart bij me hebben, waarbij ik niet hoef te navigeren, maar wel (via de GPS), kan zien waar ik me bevind. Openmaps leek me de oplossing, maar de manier van downloaden (gebieden selecteren) lijkt me daarentegen heel onhandig. Is er niet iets waarbij je kan zeggen “download de hele kaart van frankrijk”? Offmaps bied dit wel, maar dan weer alleen voor steden…

Zoals je waarschijnlijk al merkt kom ik er niet echt uit, en hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen. de reviews van de appstore neem ik met een korreltje zout, want maar wat vaak kraken mensen (die het programma bijvoorbeeld niet snappen), de app zover af dat je haast zou gaan denken dat het ook echt zooi is.

Bijdrager
    Elrithranduil

Ik gebruik Offmaps had gehoopt dat het een beetje de Google Maps was maar dan offline.
    Het is handig voor stedentrips om te zien waar in de stad je je bevindt en hoe je met kompas naar dat leuke restaurantje kan komen. Alhoewel ik wel vind dat het downloaden van kaarten erg traag gaat.
    Maar voor hele landen bied het denk ik niet echt een oplossing. Je kan je route zoveel mogelijk te downloaden via Offmaps maar handig is het niet.

Waarom neem je niet gewoon een papieren kaart met de graden want via het kompas kan je wel je coordinaten bepalen op de iPhone? Iets minder digitaal maar de echte padvinder kan er mee omgaan ;).

Bijdrager
    boerke
    Bijdrager
    JJmac

Sygic werkt wel.

Bijdrager
    boerke
    Bijdrager
    ReB87

Jailbreaken ga ik niet doen.;-) Sygic ziet er erg mooi uit, maar is ook erg duur. Ik zoek iets wat maximaal 10 euro mag kosten.

@Boerke: PD maps krijgt hele slechte reviews, dus ik vraag me af of het wat is. GPS-X werkt wel, maar op mijn 3GS erg traag:-(

De pijlen wijzen nog steeds naar offmaps, hoewel ik er niet heel warm van wordt… :-p Naja, misschien dan toch maar de kaart gebruiken zoals Elrithranduil zegt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.