7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Beste non-smartphone om samen met een Mac te gebruiken

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, en wil eigenlijk niet een smartphone – gewoon iets dat kan bellen en sms’en, met een batterij die meer dan twee dagen meegaat. Ik had een Sonim XP3300, maar zoek eigenlijk iets dat minder onverwoestbaar mag zijn, zolang-ie maar beter adressen synchroniseert met mijn Mac. Heeft iemand ervaringen en/of adviezen op dat vlak?

Groeten,
    Ilja

Bijdrager
    Ravenshield

Ik denk niet dat er een ‘niet-smartphone’-gsm bestaat die goed kan synchroniseren met een Mac (en zelfs PC), de functies zijn redelijk beperkt. Alle niet iOS-apparaten (ik heb het dan over smartphones, dus android, windows) synchroniseren ongeveer op dezelfde manier met een Mac, daar is weinig verschil in te zien. Ik veronderstel dat dit voor niet-smartphones ook het geval is (hoewel hun synchronisatiecapaciteiten waarschijnlijk beperkt zijn), zolang ze aangesloten kunnen worden op een mac. Dit is voor de Sonim blijkbaar wel het geval want hij heeft een mini/micro-usbpoort.

Toch wel een rare combinatie moet ik zeggen, een fragiele mac en zo een robuuste gsm8-)

Trouwens, nokia heeft wel enkele leuke speeltjes op dat vlak. Kijk eens naar de xpressMusic (wel al enkele jaren oud)

Bijdrager
    bluap

Hi Ilja, ik heb destijds een oude macbook met iSync bewaard (aangezien dit niet meer in nieuwe OS X ondersteund wordt) om dit nog te kunnen uitvoeren. Zie http://support.apple.com/kb/HT2824 voor compatible toestelletjes, veel nog wel te koop (ook tweedehands).

Geblokkeerd
    Anoniem

@Ravenshield: ja, wel een rare combi, maar ik zat af en toe nogal lang ver bij de beschaving vandaan en dan is een telefoon met een kleine maand standby-tijd toch wel handig. De Sonim heeft een proprietary USB-poort in de vorm van een audio-jack, maar de software is vreselijk en ondersteunt alleen Windows XP (in theorie Win7 ook, maar dat heb ik nog nooit aan de praat gekregen).

@Bluap
    : krijg je iSync ook nog aan de praat op Bergpoes? Zal wel te diep in het systeem zitten, vrees ik.

Bijdrager
    Ravenshield

Als het enkel voor XP is mag je het vergeten. Microsoft ondersteunt XP vanaf april 2014 niet meer en XP zal niet op mac kunnen draaien.
    Indien het wel lukt op win7 zou je Bootcamp moeten gebruiken op je Mac om zo windows te kunnen draaien en zo je gsm te kunnen synchroniseren
    Maar dat zal je nog eens de aankoopprijs van Win7 kosten (~100 euro) en wat werk. Bij bootcamp moet je namelijk een partitie van je HDD maken om het te kunnen draaien, persoonlijk vertrouw ik het niet.

Ik zou zeggen koop je een lowcost windows-laptop (2e hands?) en synchroniseer daarmee.

Bijdrager
    csteelooper
    Ravenshield op 14 oktober 2013

Ik zou zeggen koop je een lowcost windows-laptop (2e hands?) en synchroniseer daarmee.

Waarom dat? Gewoon VirutalBox (of andere virtualisatiesoftware) met Windows XP, benodigde software installeren en klaar. Niet apart een Windows-laptop voor nodig hoor… Virtualisatie werkt in de meeste gevallen meer dan prima voor dat soort doeleinden…

Overigens: iSync werkt nog wel op Mountain Lion (als dat is wat je bedoelt met Bergpoes), mits je het er zelf opzet. Klikkerdeklik. Of hier de downloadlink voor iSync.

Nokia-toestellen (Symbian 640; Symbian S60 of ouder) worden in de regel redelijk goed ondersteund door iSync.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dank voor de reacties. Ik heb van de Sonim-mensen na enig klagen nu een nagelnieuw toestel gekregen, dus hou ik dat maar. WinXP op Parallels en hoppa, het zou weer moeten gaan. Alleen een beetje jammer dat ik daar dan een krappe 6GB aan kwijt ben.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.