30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 60)
  • Q:
    Bijdrager
    Nipje

Beste moment om een Macbook Pro te kopen

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje:

Ik weet dat er momenteel nog niets bekend is over een nieuwe lijn macbook pro’s, maar ik vraag me af wat nou het beste moment is om een macbook te kopen.

3 maanden geleden ongeveer zijn de nieuwe macbook’s op de markt gekomen met i7 cpu’s, maar is het ook verstandig om deze nu aan te schaffen voor mijn studie, of kan ik beter eventjes wachten omdat er alweer een update aan zit te komen?

Ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven.

Bijdrager
    Vodka
    Bijdrager
    Nipje

Dat heb ik inderdaad gelezen, maar het is dus ook totaal nog niet duidelijk of de lijn wel een upgrade krijgt, en of deze CPU er wel gaat komen. Ik heb zelf dus ook totaal geen idee of het slim is om nu gewoon een Macbook Pro aan te schaffen met een I7 2.66 cpu.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

En hoe zouden wij dat dan weten?
    Gewoon kopen. Een i7 gaat lang mee, en is niet snel obsoleet.

Bijdrager
    Vodka

Het beste moment om een macbook te kopen is als je er een nodig hebt.

Bijdrager
    mvdenberg
    Nipje op 16 augustus 2010

Hallo allemaal,
    Ik heb even een vraagje:
    Ik weet dat er momenteel nog niets bekend is over een nieuwe lijn macbook pro\’s, maar ik vraag me af wat nou het beste moment is om een macbook te kopen.
    3 maanden geleden ongeveer zijn de nieuwe macbook\’s op de markt gekomen met i7 cpu\’s, maar is het ook verstandig om deze nu aan te schaffen voor mijn studie, of kan ik beter eventjes wachten omdat er alweer een update aan zit te komen?
    Ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven.

Welke studie volg je?
    Als je er nu een nodig hebt, zou ik er nu een kopen. Zeker met de back to school actie: voor weinig een mooie iPod. en anders stel je het een half jaar uit.

Bijdrager
    Nipje

Ik begrijp inderdaad dat jullie ook niet weten of er een update gaat komen, maar ik ben gewoon op zoek naar wat meningen of ik het nou wel of niet zou gaan kopen. Het lijkt mij momenteel ook echt geen slecht moment, maar ik ben bang dat ik over een maand, voor dezeflde prijs, een betere macbook pro zou kunnen kopen.

Bijdrager
    Nipje

En ik studeer Informatica (ik programmeer voornamelijk Java). Mijn studie begint in september weer en ik heb wel echt een laptop nodig.

Maar verwacht je binnen een half jaar al weer een flinke upgrade voor de macbook pro’s?

Bijdrager
    iDephazer

Deze vragen worden zo vaak gesteld, doorzoek het forum maar eens. Er zal altijd weer een nieuw model komen dus als je daarop wilt wachten koop je er nooit eentje. Voor de rest is het koffiedik kijken. Een computer koop je wanneer je die nodig hebt en je weet altijd dat die binnen niet al te lanwge tijd verouderd is.

Bijdrager
    mvdenberg
    Nipje op 16 augustus 2010

En ik studeer Informatica (ik programmeer voornamelijk Java). Mijn studie begint in september weer en ik heb wel echt een laptop nodig.
    Maar verwacht je binnen een half jaar al weer een flinke upgrade voor de macbook pro\’s?

Als ik de buiersguide mag geloven worden ze vaak in april en oktober geupdate. Maar resultaten uit het verleden…:-)
    Je zegt datje er nu een nodig hebt: dan wordt het makkelijk: nu kopen dus. Vanmorgen las ik in het mediamarkt krantje dat ze momenteel 100 euro goedlkoper zijn?

Bijdrager
    JaNiintendo

Doe het gewoon nu.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja maar dat verwachten we eigenlijk het hele jaar rond;). Ze updaten ongeveer om en nabij de 9 maanden. Dat is niet altijd zo maar wel vaak. Dus dat zou betekenen dat over 6 maanden er weer een upgrade komt. Ik zou er niet te veel van verwachten trouwens. Het zal een beetje hetzelfde zijn als de iMacs dus de goedkopere modellen met i3 en de rest snellere i5 en i7 processors. Als ik jou was zou ik gewoon nu eentje kopen. Het heeft geen zin om te wachten, tenzij je het model dat men nu verkoopt al hebt ofzo;). Die high-end modellen zijn echt prima machines die nog jaren meegaan. Er zijn ook nog best wat forumleden die nog genieten van een Powerbook. Ga er gewoon voor en je zult er geen spijt van krijgen;).

Bijdrager
    Vodka

… maar ik ben bang dat ik over een maand, voor dezeflde prijs, een betere macbook pro zou kunnen kopen

Als je die redenatie volgt, kan je nooit een macbook kopen. Je kan op een later tijdstip namelijk altijd een betere kopen die ongeveer hetzelfde kost.

Bijdrager
    Nipje

Ik ben ook echt van plan om er nu eentje aan te schaffen omdat ik het gewoon nodig heb, maar ik zit aan de andere kant ook te denken om nog 1/2 maanden te wachten om te kijken of er een update komt. Normaal worden ze inderdaad in oktober weer geupdate, maar in het verleden is dat ook niet altijd gebeurd.

Als ik er een aanschaf, dan ga ik ook voor een 17″ met een i7 2.66 CPU. Dit zal momenteel het snelste model zijn, en dit zal toch ook wel een aantal jaar mee gaan, en ook geen problemen opleveren als er straks een nieuw versie van het Mac OS uitkomt? Dit wil ik namelijk ook graag kunnen installeren :).

Bedankt voor jullie reacties alvast, dit maakt mijn aankoop wat gemakkelijker (het kost allemaal een hoop).

Bijdrager
    Maverick9898

Als ik er een aanschaf, dan ga ik ook voor een 17″ met een i7 2.66 CPU. Dit zal momenteel het snelste model zijn, en dit zal toch ook wel een aantal jaar mee gaan, en ook geen problemen opleveren als er straks een nieuw versie van het Mac OS uitkomt? Dit wil ik namelijk ook graag kunnen installeren .

Nee, joh ben je gek! Die 17” is een dikke machine. Mac OS vreet zo weinig van jouw machine. En ze zullen echt niet ineens overschakelen naar AMD (dat gaan ze waarschijnlijk nooit doen:P) dat je iets ineens niet meer kan draaien. Sommige van de oude PPC machines kunnen Snow Leopard alleen maar niet draaien omdat ze het lichter wilde maken en dus lieten ze het alleen nog maar op Intel draaien. Maar sommige van die machines kunnen het, afgezien van de processor, qua specificaties draaien. Als jij die machine koopt, kan je echt een heel aantal jaren ermee door;).

Bijdrager
    Forzaa

Er is nooit het beste moment om een Mac te kopen. Er komt altijd wel wat nieuws. Koop waarvoor je hem nodig hebt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nieuwe versie van OS X is geen probleem. Een iBook uit 2000 kon nog tot Tiger (eindige in 2007) aan. En na 5-6 jaar is een laptop af. Een i7 is geen probleem. Gewoon kopen, nu.

Bijdrager
    Nipje

Oke bedankt voor al jullie reacties, ik denk dat ik maar gewoon een macbook ga bestellen dan.

Ik las trouwens inderdaad ook een gerucht dat apple AMD cpu’s overweegt, maar zal dit ook geen probleem kunnen worden over een jaartje met het installeren van een nieuwe MAC OS versie? Ik weet niet of dit alleen werkt op intel, en dus dan alleen op AMD systemen.

Bijdrager
    Macosxachist

Ik las laatst een gerucht dat apple overweegt om maar helemaal geen macbooks meer te maken. Ik zou dus maar opschieten.:lol:

Bijdrager
    Nipje

Haha.

Ik denk ook wel dat het een prima moment is. Ik wil gewoon een jaar of 4/5 met deze aanschaf vooruit kunnen, en ik wil gewoon de nieuwe MAC OS versies kunnen draaien wanneer deze uikomen. Daarnaast was ik bang voor echt grote updates eind dit jaar waar ik echt op zou moeten wachten, maar dit zit er dus niet echt aan te komen.

Het is dus ook helemaal niet zeker of er dit jaar nog wel een update aan de macbooks gaat komen?

Bijdrager
    Pieterr

Die geruchten rondom AMD helpen Apple om (de prijs van) Intel (CPUs) scherp te houden.

De 17″ MacBook Pro is nu 4 maanden oud. Als je persé z’n opvolger wilt hebben zul je nog mininaal 4 maanden moeten wachten.

Moderator
    Mac Daddy

Stel, maar het is voor nu nog onwaarschijnlijk. Stel dat Apple naar AMD overgaat, dan zal het net zoals de stap van de G5 naar Intel gaan en zullen op zijn minst 1 of 2 grote updates nog Intel ondersteunen. Tiger en Leopard kunnen beide draaien op zowel Intel als G5/G4.
    Apple staat wel bekend om zijn backwards compatibiliteit.

Ik heb in februari 2008 mijn MBP gekocht en nog steeds is het een goede werk machine. Ik doe veel 3D en animatie werk. Laatst moest ik een aantal grote scenes uitrenderen. Dat duurde aan paar dagen, dus op zo’n moment zou een dikke Mac Pro handig zijn. Verder blijft het een topmachine.

En als je de 17 inch haalt, dan heb je ook een overkill voor de dingen die je voor de opleiding ermee moet doen. Als je af en toe een game voor de ontspanning wilt spelen, dan is de grafische kaart en snelle processor een uitkomst, maar voor je opleiding heb je het waarschijnlijk niet eens nodig.

Maar dan nog. Doorgaans is een update niet zo heel baanbrekend. Ik kan nog steeds prima werken op een Mac uit 2008 en als ik naar de specs nu kijk, heb ik nog niet het gevoel dat ik een nieuwe moet hebben. Ik zal graag een Mac Pro naast mijn MBP willen hebben, maar dat is wat anders.

Bijdrager
    Maverick9898

Het is dus ook helemaal niet zeker of er dit jaar nog wel een update aan de macbooks gaat komen?

Nee, dat is niet zeker. Men dacht ook een hele tijd dat er nieuwe Mac Pro’s zouden komen. Die zijn ook pas deze maand pas gekomen sinds een hele tijd. Nu updaten ze die minder vaak dan de MacBook Pro’s maar toch. Apple is altijd bezig met vernieuwen, nu zelfs op dit moment. Ze testen compatibiliteit en moeten, als er nieuwe processors of geheugen uitkomt, zorgen dat OSX het accepteert en dat het probleemloos draait en dat het daadwerkelijk snelheidswinst levert. Het moet ook nog eens op een acceptabele temperatuur zitten en passen in de behuizing van het model computer. Daar zijn ze constant mee bezig. Zelfs Steve weet niet zeker wat er gaat gebeuren. Als er een probleem opduikt moeten ze de release van MacBooks, iPads of iPods uitstellen. Als dat proces eindelijk klaar is mogen de dingen in productie en dan wordt ie gereleased;). Er komt zoveel kijken bij dat soort producten;). Daarom laat Apple heel weinig blijken van een product release (althans niks officieels) omdat, als er wat fout gaat, dan kan niemand klagen dat het er niet komt. Kijk maar eens naar het bericht op OMT over die iPod touch met de camera. Een bedrijf als Microsoft zegt: wij gaan over 4 jaar Windows 8 uitbrengen (bij wijze van) en dan is het 4 jaar en dan komt het niet, wegens problemen. Terwijl Apple zegt niks, totdat ze het echt zeker weten en dan is niemand teleurgesteld;). Maar goed er zit wel een patroon in omdat ze het ook goed kunnen. Dus het is altijd een beetje gokken en kijken. Maar je koopt een prachtmachine;)! Geen zorgen.

Bijdrager
    Pieterr
    Mac op 16 augustus 2010

Ik heb in februari 2008 mijn MBP gekocht en nog steeds is het een goede werk machine.

Ik zit dit te typen op een MacBook Pro uit 2006 die mij (“helaas”:wink: ) nog geen aanleiding geeft om tot vernieuwing over te gaan. En zo zullen er zelfs nog wel forumleden zijn die nog tot volle tevredenheid op een PowerBook werken (dan weliswaar niet met Snow Leopard).

Bijdrager
    Nipje

Het is inderdaad erg moeilijk om te zeggen over nou wel of niet een update gaat komen merk ik wel weer. Ik denk dat ik maar gewoon een macbook moet gaan kopen, en ik moet me niet te veel zorgen maken om de aankomende upgrades. Zo blijft het toch doorgaan i guess.

Ik hoop dat ik met een i7 een flinke tijd vooruit kan!

Moderator
    Mac Daddy

Het zijn de nieuwste en snelste mobiele cpu’s van Apple, dus ja. Daar kan je echt een hele tijd mee vooruit. Ik kan nog steeds vooruit met een Core2Duo, dus dan moet dat zeker ook gaan.

Bijdrager
    Maverick9898

Tip (ik weet dat sommige mensen het niet met mij eens zijn maar toch): koop Apple Care en dan op eBay. Heb je het voor 80 euro en is precies hetzelfde. Dat is wel een goede investering voor het geld waarvoor jij een computer koopt;).

Bijdrager
    Nipje

Bedankt voor de tip, ik denk dat ik apple care inderdaad ook maar aanschaf, het is het waard.

Is er trouwens ook nog niks bekend over een eventuele update op de grafische kaarten van de macbooks?

Bijdrager
    Pieterr

Grafische kaarten worden niet los verkocht voor de MacBooks. Als er een andere grafische kaart komt, dan pas in de volgende MacBook (Pro). Over pak h’m beet 5 maanden…:wink:

Bijdrager
    feliciaan

Voor studenten zijn er ook nog kortingen, zeker niet vergeten, de back-to-school actie blijft daarbij geldig.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 60)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.