9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

Beste manier voor userfonts weer te geven

Hallo allemaal,
    Ik ben al een tijd een oplossing aan het proberen te zoeken, alleen het wil maar niet opschieten. Dus dan vraag ik jullie te hulp.
    Ik ben een site aan het maken die geschikt moet zijn voor ouderen en jongeren, dat houd dus ook in: oude computers en nieuwe computers. Nu wil ik mijn eigen fonts gaan gebruiken.. Bij de oudere computers draait flash niet altijd en door die ActiveX bug in IE schiet ’t ook niet op met flash. Een andere oplossing dan flash heb ik nog niet gevonden dus iemand een idee?

Bijdrager
    steene

als je eigen fonts enkel zijn voor menu’s en headers en afbeeldingen…
    met tabellen werken en die fonts als afbeelding gebruiken

En als het ook voor tekst is dan euhm weet ik het ook niet direct…
    want tekst als afbeelding op een site is nie aan te raden.

Bijdrager
    Joop Vos

Tabellen? Dat is vloeken in de webdesignkerk. CSS is het toverwoord. Kijk eens op: http://www.gigastyle.be/ Maar inderdaad daar heeft @steene gelijk in … gifjes in Photoshop maken en die in je HTML of CSS files ‘plakken’. Voor gewone tekst (broodtekst) zit er niet veel anders op dan te kiezen uit: Verdana, Trebuchet, Arial, Times, Lucida Grande, … en nog wat!

Bijdrager
    Syndic

En voor headings kan je sIFR gebruiken…

Bijdrager
    wout3r
    ”Syndic”

En voor headings kan je sIFR gebruiken…

Dat maakt toch gebruik van Flash?

Bijdrager
    freshface

Is gebaseerd op flash!
    Alles wordt dan gevonverteerd zodat iedereen (ook zonder flash dacht ik) alles kan zien.

Bijdrager
    wout3r

Het werkt bij mij wel in Firefox/Camino (Windows/Mac) maar bij Internet Explorer (Windows) geeft ie alles niet heel lekker weer..

Is er naar jullie weten echt geen andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Bijdrager
    kaydie

Is dit wat? (geen flash nodig, wel javascript) : http://www.alistapart.com/articles/dynatext/

Bijdrager
    wout3r

Javascript lijkt me prima:D alleen waar kan ik het downloaden o.i.d.?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.