8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sweam

Beste manier om XP te installeren?

Op mijn eerste Macbook Pro heb ik destijds Windows XP geïnstalleerd via Boothcamp. Raar genoeg had ik bij die laptop altijd problemen met boottijden en afsluit tijden. Het duurde vaak 1 minuut om het ding af te zetten, niet handig als je ergens bent en wilt afsluiten.

Inmiddels heb ik alweer een tijdje een nieuwe MBP en deze heeft deze problemen niet. Ik heb hier echter nog steeds geen Windows opstaan, en weet ook niet of dat zo verstandig is gezien mijn ervaringen. Wellicht heb ik het bij het verkeerde eind en hebben de oude problemen niets te maken met de windows installatie, maar mijn nieuwe laptop draait verder dezelfde software onder OSX dus daar ligt het niet aan.

Ik gok erop dat de fout dus bij windows lag. Met wat moet ik rekening houden hoe ik moet installeren en wat is de beste manier. Ik weer hoe boothcamp werkt, dus daar hoef ik geen uitleg over. Maar ik wil mijn OSX performance optimaal houden… Misschien weet niemand toevallig wat het probleem anders zou kunnen zijn betreffende de tragen opstart en afsluit tijden

Bijdrager
    Xenophon

Zoek een mooie XP SP3 installatie CD of maak er zelf eentje met alle drivers er standaard in. Nlite is erg handig daarvoor.

http://tweakers.net/meuktracker/18409/nlite-149.html

Bijdrager
    DaVeR82

booTcamp installeren heb ik ook op mijn MBP gedaan. Ik heb daarvoor een partitie aangemaakt van een 10 gig. Vervolgens een XP SP2 geinstalleerd en alles aan het begin nog zonder contact te maken met het internet. Vervolgens heb ik al mijn gewenste programmas geinstalleerd. Na een anti-virus installatie pas een internetverbinding aangemaakt om Windows te updaten en anti-virus ook een update te geven. Zo voorkom je direct onbeschermd internettoegang en hou je de kans op virussenbeperkt. Daarnaast heb ik ook MacDrive 7 geinstalleerd waardoor je ook toegang houdt tot je MacHD.

Bijdrager
    Sweam

Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd.

Ik ben dus bang dat mijn laptop weer traag wordt… Virussen of updates op Windows XP zullen de opstarttijd van OSX niet beïnvloeden neem ik aan. Dus ik munt vooral op de installatie van windows en partitie met bootcamp, of daar nog tips of truuks voor zijn.

Of misschien heb ik het helemaal verkeerd en hadden de problemen op me oude laptop andere oorzaak. Wil graag jullie mening hierover.

Bijdrager
    Dick de Roos

Snappen doe ik jou vraag niet geheel, maar als je Windows op jouw MacBook (Pro) zet, is dat een Windows-computer geworden.
    Als je Mac OSX opstart. heb je een Mac.
    Die twee hebben niets met elkaar te maken en beïnvloedden elkaar evenmin. (wel kan op het Windowsdeel een virus of iets dergelijks komen, maar dat terzijde).
    Iets anders wordt het als je Windows draait onder Palellels of een andere emulator. Dan kan de Mac wel wat trager worden, omdat er gelijktijdig Windows draait.
    Vergeet niet: Mac OS-X en Windows draaien dan gelijktijdig.
    Maar als je Windows weer sluit, heb je gewoon weer een Mac, die op dat moment geen relatie heeft met Windows.

Bijdrager
    Sweam
    ”Dick

Snappen doe ik jou vraag niet geheel, maar als je Windows op jouw MacBook (Pro) zet, is dat een Windows-computer geworden.
    Als je Mac OSX opstart. heb je een Mac.
    Die twee hebben niets met elkaar te maken en beïnvloedden elkaar evenmin. (wel kan op het Windowsdeel een virus of iets dergelijks komen, maar dat terzijde).
    Iets anders wordt het als je Windows draait onder Palellels of een andere emulator. Dan kan de Mac wel wat trager worden, omdat er gelijktijdig Windows draait.
    Vergeet niet: Mac OS-X en Windows draaien dan gelijktijdig.
    Maar als je Windows weer sluit, heb je gewoon weer een Mac, die op dat moment geen relatie heeft met Windows.

Hehe, ik snap het principe wel hoor:P maar bij mijn oude laptop leek het alsof windows dus problemen veroorzaakte in de boot tijd van zowel windows als mac. Dus misschien deed ik iets fout…? Gewoon via bootcamp gedaan, dus kan eigenlijk weinig fout gedaan hebben.

Bijdrager
    Sweam
    ”Xenophon”

Zoek een mooie XP SP3 installatie CD of maak er zelf eentje met alle drivers er standaard in. Nlite is erg handig daarvoor.

http://tweakers.net/meuktracker/18409/nlite-149.html

Dat heb ik gedaan trouwens, maar nu lees ik dat voor SP3 de Bootcamp 2.1 update nodig is. Maar deze moet je installeren binnen windows nog voordat je geupdate hebt naar SP3. Dus ik kan helemaal geen SP3 direct installeren via bootcamp assistant?

Bijdrager
    amazone

Mij is het zonder problemen gelukt XP te installeren vanaf een XP CD met servicepack 3.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.