6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr. Jones

Beste manier om email te bewaren?

Goedemorgen,

Ik maak nu nog gebruik van een Exchange mail account, maar wil dit abonnement in de nabije toekomst beƫindigen. Ik wil de mail van deze account uiteraard nog wel bewaren (ca. 22.000 mailtjes). Wat is volgens jullie de beste manier om dit te doen? Ook zodanig dat de mailtjes nog eenvoudig doorzoekbaar blijven. Ik maak gebruik van de standaard mail applicatie van Apple.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    computer space

Gewoon leegtrekken in mail. Met maildav zet je een exchange to pop3 portaal op.

Bijdrager
    macpro

Je kunt in Mail lokale postbussen aanmaken.
    Dat zijn mappen waar je mails in bewaart en die staan alleen op jouw Mac.
    Daar sleep je dan vervolgens alle mails van je Exchange account naar toe.

Mail kan die mails nog steeds probleemloos doorzoeken.

Enige nadeel is dat je die mails alleen nog op jouw Mac kan benaderen.
    Stel dat je bijvoorbeeld nog een iPhone of iPad hebt waar ook dat Exchange account op zit, dan zie je daar nu nog alle mails.
    Maar zodra ze verplaatst zijn naar jouw Mac niet meer.

Bijdrager
    hatolex

Ik weet het, het gaat me totaal niets aan maar mijn hemel, 22 000 mailtjes. En zo belangrijk kennelijk dat ze moeten worden bewaard.:roll:

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb ook zoveel hoor; allemaal zakelijke mail die tot 5 jaar lang bewaard moeten worden. Zitten er dan ook nog een hoop attachments bij, dan loopt het aardig in de MB’s hoor

Bijdrager
    iMad

Heb je een Gmail of Outlook of iCloud account, zo niet maak die dan gratis aan en sleep de mails en de mappen daarin.
    Wel even van tevoren nakijken hoeveel ruimte je nodig hebt.

Alle 3 accounts zijn gratis, je kan ze alleen daarvoor gebruiken en je eigen mail adres behouden voor de rest.
    Zodoende he je altijd toegang tot je mail op alle apparaten.

Kan even duren, afhankelijk van je upload snelheid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.