4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Richard74

beste keuze voor iTunes beheer op externe HD/NAS(draadloos netwerk)?

Hoi,

Ik heb mijn iTunes volledig op een harde schijf staan. Ik heb een MacBook (maar altijd hetzelfde plekje op de bank :lol:) dus als ik mijn iTunes gebruik heb ik die harde schijf (Western Digital My Book 2TB) altijd aangesloten op mijn laptop. Tot voor kort dan, want ik heb pas een Airport Extreme gekocht en daar heb ik nu die harde schijf aanhangen en dus op het netwerk aangesloten. Werkt allemaal prima, alleen de bestandsoverdracht is nu een stuk langzamer en ook als ik informatie over nummers/video’s wil bewerken gaat dat allemaal wat trager. Logisch uiteraard, ook al omdat ik uitsluitend draadloos werk. Ik wil dat dus verbeteren. Ik heb ook aan een NAS zitten denken en dan een van Synology. Ik heb wat zitten zoeken en deze worden steevast als beste getest. Maar over de snelheid van bestandsoverdacht zijn de meningen wat meer verdeeld helaas. Wat is de beste optie om je iTunes collecties op een externe HD/NAS te beheren en waarbij dat niet ten koste gaat van de snelheid?

Bijdrager
    Pieterr

Met draadloze toegang tot je iTunes Library zul je nooit dezelfde performance halen als met een direct aangesloten schijf. Wat niet betekent dat het onwerkbaar is.

Bijdrager
    Richard74

OK, bedankt voor je reactie. De keuze voor externe HD/NAS maakt wat dat betreft dus niet heel veel uit merk ik. Voor mij is het feit dat ik de externe HD niet meer aan mijn notebook hoef te houden belangrijker dan het verlies in snelheid, dus ik hou deze opstelling gewoon.

Bijdrager
    NielsH

Wat bij mij erg scheelt is om de iTunes-library wel lokaal op de machine te houden en de lokatie van de bestanden op de netwerkschijf te houden.
    Situatie bij mij is nu een USB schijf aan time capsule gekoppeld. Werkt prima voor muziek afspelen. Films kijk ik weinig. Eerder had ik een Lacie BigDisk Ethernet 2GB in gebruik; af te raden: erg trage interface. Na een update van de firmware was de hele schijf niet meer te benaderen, maar dat is een ander topic.

Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.