25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Darkzero

Beste keus bij eerste koop ??

Edit: hallo,

ik ben nieuw op dit forum

hoogst waarsschijnlijk is dit topic al eens gepost geweest, (srr daarvoor)

ik wil graag overstappen op mac, ik zou eens wille wete wat het best is om aan te kope,
    ik werk op school met een imac, maar dat is beperkt tot indesign en photoshop, illustrator

dus wa zou ik het best kope ? het moet wel betaalbaar blijve voor een student;)

(ibook? iMac ? Mac mini ? …)

Moderator
    unSOUND

Wat is ongeveer je budget ?

En als je zegt Photoshop, heb je het dan over grote bestanden en veel filters ? Met andere woorden, de zwaardere taken ?

Bijdrager
    Granny Smith

Ik zou u een iMac aanraden.

Basismodel MET extra RAM.

Bijdrager
    Freek.

Welkom op MacOSX.nl. Tsja… wat je wil kopen is natuurlijk sterk afhankelijk van je budget en wat je er mee wil gaan doen. Lees om te beginnen eens wat topics in het Switchersforum door, wellicht worden adar al wat van je vragen beantwoord.

PS: we doen met z’n allen ons best zo goed mogelijk Nederlands te schrijven op MacOSX.nl. Zoals jij schrijft is een post bijna niet leesbaar en zal je vraag ook snel minder serieus genomen worden.

Bijdrager
    klaus

Als je niet draagbaar wil gaan, ga dan voor een iMac. Weet wel dat de Adobe-apps momenteel nog niet native draaien op de Intel processor, dat je dus nog niet de volle performantie zult halen. Maar naar wat de meeste zeggen, is het wel te doen, als je niet professioneel bezig bent.

Mss ook je zinnen wat duidelijker schrijven, echt nederlands..;)

Moderator
    unSOUND

Ik zit zelf te denken aan een G5 iMac… deze zijn stukken goedkoper dan de intels, maar zeker goed genoeg voor wat jij wilt.

Bijdrager
    Darkzero
    ”FreekMac”

PS: we doen met z’n allen ons best zo goed mogelijk Nederlands te schrijven op MacOSX.nl. Zoals jij schrijft is een post bijna niet leesbaar en zal je vraag ook snel minder serieus genomen worden.

mijn excusens daarvoor ik zal er op letten :)

Bijdrager
    Darkzero
    ”klaus”

Als je niet draagbaar wil gaan, ga dan voor een iMac. Weet wel dat de Adobe-apps momenteel nog niet native draaien op de Intel processor, dat je dus nog niet de volle performantie zult halen. Maar naar wat de meeste zeggen, is het wel te doen, als je niet professioneel bezig bent.

ik ben niet echt prof. bezig, ik zelf zou mij graag iMac G5 kope maar de niet dual core ? is dat aan te raden of niet ?

Moderator
    unSOUND

De G5 is een iets ouder model dan de dual core. Hij is dus iets trager, maar nog steeds snel en krachtig genoeg voor wat jij doet… Wat zeg ik, zelfs grote films worden moeiteloos gemonteerd op dit soort machines. Het is dan misschien niet de nieuwste van het nieuwste, maar echt geen miskoop.

Bijdrager
    Darkzero
    ”unSOUND”

De G5 is een iets ouder model dan de dual core. Hij is dus iets trager, maar nog steeds snel en krachtig genoeg voor wat jij doet… Wat zeg ik, zelfs grote films worden moeiteloos gemonteerd op dit soort machines. Het is dan misschien niet de nieuwste van het nieuwste, maar echt geen miskoop.

Jah ik had gehoord dat de nieuwste iMac’s dus niet alle programma’s draaien daarom dat ik niet direct deze durft te kope ?

Bijdrager
    klaus

De programma’s in kwestie draaien wel hoor, maar je benut dus eigenlijk niet de extra kracht van je computer, dus de meerprijs is een beetje jammer in jouw geval.

Inderdaad mss een 20″ G5 iMac op de kop tikken (bij apple centers te krijgen, vaak met korting) zodat je uw school kunt uitdoen ermee, en na je studies kan je dan met je eerste centen een nieuwe, krachtigere mac kopen.

Bijdrager
    Darkzero
    ”klaus”

De programma’s in kwestie draaien wel hoor, maar je benut dus eigenlijk niet de extra kracht van je computer, dus de meerprijs is een beetje jammer in jouw geval.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze dan zijn uitgebracht als sommige programma’s niet de volledige kracht van de computer kunnen gebruiken ??

waarvoor zijn deze iMac met intel dan het meest geschikt ?

Bijdrager
    klaus

DarkZero,

Apple was een beetje vroeg met het uitbrengen van hun Intel computers, waardoor niet alle grote fabrikanten klaar waren met het omzetten van hun software voor deze nieuwe cpu’s (in macs althans).

Nuja, Adobe ging zowiezo niet klaar geweest zijn, want ze gaan allicht maar een Universal Binary maken bij de release van CS 3, nu wel nog een tijdje van ons verwijdert :).

Deze iMacs zijn enorm geschikt voor thuiscomputers en ook voor grafisch werk hoor, maar momenteel zit je nu nog een beetje verveeld met de Adobe apps, maar dat lijkt me goed mee te vallen, want veel Macbook Pro gebruikers (bijv meneer Guggenheimer op dit forum) lijken er toch weinig problemen mee te hebben.

Bijdrager
    Darkzero
    ”klaus”

DarkZero,

Apple was een beetje vroeg met het uitbrengen van hun Intel computers, waardoor niet alle grote fabrikanten klaar waren met het omzetten van hun software voor deze nieuwe cpu’s (in macs althans).

Nuja, Adobe ging zowiezo niet klaar geweest zijn, want ze gaan allicht maar een Universal Binary maken bij de release van CS 3, nu wel nog een tijdje van ons verwijdert :).

Deze iMacs zijn enorm geschikt voor thuiscomputers en ook voor grafisch werk hoor, maar momenteel zit je nu nog een beetje verveeld met de Adobe apps, maar dat lijkt me goed mee te vallen, want veel Macbook Pro gebruikers (bijv meneer Guggenheimer op dit forum) lijken er toch weinig problemen mee te hebben.

bedankt voor de uitleg;) het zal dus iMac worden, Maar zit er echt veel verschil in snelheid met de 17″ en de 20″ ??

Bijdrager
    a la Mac

Niet echt, zolang je enkel kijkt naar CS 2 en de algemene snelheid van OS X en bv. iTunes of iPhoto niet mee rekent.

Voor zwaar grafisch werk is de G5 bezig, maar hou er dan rekening mee dat wanneer de G5’s al bijna zijn afgeschreven, de Intels aan volle snelheid.

Bijdrager
    Freek.

à la Mac, ook voor jou geldt: probeer eens begrijpelijk Nederlands te schrijven. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar het is amper te volgen.

Bijdrager
    ijsbanaan

wachten is ook een optie misschien tot de volgende keynote op 1 april, Macbook:D kan je , je mac tenminste overal mee naar toe nemen is ook een voordeel waarschijnlijk ook met ingebouwde isight dus ….

Bijdrager
    joffrie

Ik heb ook een iMac G5 17″, en ik ben hier zeer tevreden van.
    Mijn computer was gewoon standaard met 512 mb ram.
    En gewoon voor school en verder thuis gebruik is deze computer zeker aan te raden.

Desnoods kan er nog een beetje ram-geheugen bij laten steken, maar ja dat is natuurlijk allemaal een extra kost.
    Ik denk dat het ram-geheugen voor de iMac nu in reclame staat bij IT pro http://www.itpro.be/promotions.php?itemno=9

Christophe

Bijdrager
    Zekestarr

Ik zit er sterk aan te denken om een Mac Mini aan te schaffen maar twijfel nogal tussen de nieuwe (instapmodel) of een oudere. Ik kan namelijk voor 450 euro het volgende ding kopen:

Computernaam: Mac mini
    Computermodel: PowerMac10,1
    Processortype: PowerPC G4 (1.2)
    Aantal processors: 1
    Processorsnelheid: 1.25 GHz
    L2-cache (per processor): 512 KB
    Geheugen: 256 MB
    Bussnelheid: 167 MHz

Inclusief een HP 1530 15″ tft monitor.

De nieuwe mini kan ik met onderwijskorting (610e) kopen.

Wat zouden jullie doen?

Moderator
    unSOUND

Ik zou die laten voor wat hij is. Je hebt sowieso meer Ram nodig, en het is het makkelijkst om een model te kopen waar reeds voldoende ( 512 of meer ) ram in zit. En ook die modellen staan voor leuke prijzen te koop.

Bijdrager
    H-P.

Wij hebben sinds donderdag een iMac G5 20” 2.0ghz/1gig ram staan en ook het CS2 pakket en ik kan alleen maar positief zijn. alles loopt soepel en zonder haperingen. Echt een pracht machine.

denk dat je daar meer dan genoeg aan hebt. Mss is de 17” een optie bij geldgebrek.

Moderator
    unSOUND
    ”H-P.”

Wij hebben sinds donderdag een iMac G5 20” 2.0ghz

De 2.0 gHz is een intel, en heeft dus geen G5 in zijn naam… dus welke iMac heb je nu ?

de iMac G5 ( 2.1 gHz ) of de iMac Core Duo ( 2.0 gHz ) ?

Bijdrager
    H-P.

nou dan zal et de 2.1 ghz zijn aangezien et toch egt een g5 is. Sorry dat ik er een btje naast zat:p

Bijdrager
    Timberling

..Als we toch al gaan klagen over gebrekkig Nederlands…:evil: Nee, ik heb mezelf al aangeleerd het maar te accepteren; tegenwoordig lees je OVERAL spelfouten, vooral op internet/MSN

Ik zit zelf te denken aan een iMac G5, omdat ik veel met Photoshop wil werken –> De Intel iMacs zijn een heel stuk langzamer (mogen we de benchmarks geloven) in het draaien van zulke programma’s. Dan ga ik wel voor de 20 inch, omdat hij vergeleken met de 17inch-versie een scherpere beeld weergeeft. (en de extra gigs natuurlijk) [/u]

Bijdrager
    iSnorrie

@topicstarter:

ik heb zelf een 1,8Ghz 1Gb ram iMac G5 en het is een geweldige machine!

:innocent:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.