17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    merijn

Beste interne harddisk voor audio

Ik ben op zoek naar een interne harddisk (ong. 400 GB) voor mijn G5 2.7GHz DP. Deze disk zal ik voornamelijk voor audio en video gaan gebruiken. Eeen sneel schijf dus…!

Welke harddisk kan ik hier het beste voor aanschaffen, waar moet ik op letten en waar zijn ze het beste (lees: goedkoop…) aan te schaffen?

Thanx voor het advies!

Bijdrager
    klaus

Goedkoop gaat niet echt goed samen met een snelle betrouwbare schijf;-)

Ik zou voor een maxline III van maxtor gaan. Heel snel, en beschikbaar in grote volumes.
    Kijk voor tests op http://barefeats.com

Bijdrager
    PietjePuk

Ik denk nu ook niet dat goedkoop en goede kwaliteit samen gaan…
    Zijn die Raptors (10000 rpm) nu eigenlijk al deftig en in grote volumes?

Bijdrager
    mcdaddy
    ”pietjepuk6546″

Zijn die Raptors (10000 rpm) nu eigenlijk al deftig en in grote volumes?

Raptors zijn er al met 150 GB, maar dan moet je ook de herie op de koop nemen.

Bijdrager
    merijn

Waar kan ik deze maxline het beste aanschaffen?

Bijdrager
    klaus
    ”mcdaddy”

Raptors zijn er al met 150 GB, maar dan moet je ook de herie op de koop nemen.

Die herrie valt wel mee hoor, heb je er zelf ene in je computer?:-)
    Ik heb een 74 gb Raptor, als bootdisk, en die hoor ik nauwelijks, tenzij ik er op begin te letten, maar dat heb je bij vele harddisks.

Uit tests blijkt dat de 74 niet luider of stiller is tov de 150, dus daar zou ik het niet bij laten.
    Maar de prijs voor zo’n raptor is natuurlijk wel serieus hoger dan een maxline III bijvoorbeeld.

Bijdrager
    merijn

Ik zie vaak Serial ATA/300 of Serial ATA/300 staan. Soms staat er ook SATA-II. Welke moet ik hebben?

Moderator
    unSOUND

In een G5 gaat Serial ATA, of ook wel SATA of sATA genoemd.

Bijdrager
    merijn

Bij Macstuff.nl hebben ze een HD DiamondMax 11 400 Gb Serial ATA150 7200 rpm 16 Mb Buffer te koop. Is dit wat?

Moderator
    unSOUND

De meningen over Maxtor zijn verdeeld… Ikzelf heb ze ook ( maar dan minder GB ) en ik heb er nooit problemen mee… Maar weer anderen verkiezen Western Digital boven Maxtor.

Maxtor en Western Digital hebben elk hun eigen aanhangers… beetje vergelijkbaar met Nikon vs Canon, Ajax vs Feijenoord…

Bijdrager
    merijn

Welke zijn het meest geschikt voor audio en video?

Bijdrager
    beammeup

Simpel dus,.. Nikon, Ajax, Western Digital.

Mijn 74GB Raptor doet het een jaar later nog feilloos. Net als de 2 extra 250GB Caviar’s die in mijn G5 zitten. Scherpe prijzen vind je bij Alternate. http://www.alternate.nl
    Sommigen onder ons zijn niet erg te spreken over de service, en after sales… goedkoop is het wel.

Bijdrager
    boerke

Wat voor video wil je gaan maken, voor audio is je bitrate niet echt belangrijk lijkt me.
    Voor video wel, maar zou je dan niet beter naar een externe (raid?) oplossing kunnen kijken.

hoe dan ook, bijgeleverd de tijden
    van de blackmagic-disk-speed. op mijn standaard
    interne schijf SATA – 300 GB 7200 RPM. ( die bovendien ietwat vol is )

Dit zijn de tijden voor uncompressed video! De bitrate van DV-materiaal is zeker 5 x lager.
    Meer dan genoeg snelheid voor standaard def Video. Wil je echter de HD kant op……

hierbij opgemerkt dat de norm 4:4:4 ook in de pro markt een wensdroom is!
    RGB video recorders bestaan niet eens!

Moderator
    unSOUND
    ”beammeup”

Sommigen onder ons zijn niet erg te spreken over de service, en after sales… goedkoop is het wel.

Dat heb je subtiel verwoord… Als hun pand ooit in brand staat ben ik nog bereid geld te doneren voor een paar emmers benzine om het vuur mee te blussen.

Bijdrager
    merijn

Om het beter te begrijpen zou ik graag willen weten waar de volgende toevoegingen voor staan:

– SATA2
    – SATA 11
    – SATA II
    – Plus III
    – NCQ

Ik vraag veel… maar wil het graag beter begrijpen…

Bijdrager
    boerke
    ”unSOUND”

bereid geld te doneren voor een paar emmers benzine .

En dat met de huidige benzineprijzen!

Bijdrager
    boerke
    ”merijn”

Om het beter te begrijpen zou ik graag willen weten waar de volgende toevoegingen voor staan:

– SATA2
    – SATA 11
    – SATA II
    – Plus III
    – NCQ

Ik vraag veel… maar wil het graag beter begrijpen…

google?
    maakt verder ook niet uit, je hebt maar 1(een) soort interface in je macje.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.