5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Beste CAD programma voor leerkrachten (wiskunde)?

Ik gebruik nu al vele jaren Blueprint 5.02 van GraphiSoft.
    Het was de 2D-only version van MiniCad, dat ondertussen VectorWorks is geworden.
    Je kan er heel nauwkeurige tekeningen mee maken, hoeken tekenen en meten enz..
    Het is heel gebruiksvriendelijk en de tekeningen kun je probleemloos in Word plakken.
    Alleen is het voor OS9.
    VectorWorks is natuurlijk de max, maar voor mij niet betaalbaar.
    Ik probeerde TutboCad, maar als je de tekeningen in Word plakt zijn de getallen weg.
    Er is natuurlijk wel Cabri. Maar om mooie tekeningen te maken in je cursussen is Blueprint beter.

Heeft iemand eeen goede suggestie voor een betaalbaar OSX 2D CAD programma?
    Ik heb zojuist Canvas X uitgeprobeerd maar het is niet zo gebruiksvriendelijk.
    Voor middelloodlijnen en bissectrices is het een ramp.
    Jammer dat Graphisoft en Claris ermee gestopt zijn…

:?

TIA

Bijdrager
    Uilenspiegel

Goede ervaringen met CADintosh van LemkeSoft

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Jammer dat je bij CADintosh niet meer paletten op je bureaublad kunt zetten.
    Ik vind dit programma trouwens ook veel stroever van interface dan BluePrint en MiniCad.
    Maar inzake prijs/kwaliteit mag het er best zijn.
    Nog andere suggesties?

Bijdrager
    hans dorsman

Misschien is qcad wat voor je?
    http://www.ribbonsoft.com/qcad.html

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ook hier is het ontbreken van de mogelijkheid om meerdere tekenpaletten te tonen een gemis.
    QCad heeft wel veel features, maar ik vind het minder gebruiksvriendelijk dan BluePrint en MiniCad.
    Graphsoft maakt nog ArchiCad, ik zal daar toch eens een licht moeten opsteken. Maar ik vrees een beetje dat dit een heel complex programma zal zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.