30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    leaf

Beste Besturingssysteem naast Mac OSX ?

Ik graag willen weten wat de omt leden draaien naast mac osx leopard of tiger.
    En wat draai jij bijvoorbeeld op een niet apple laptop of desktop ?

graag ook even posten welke versie van bijvoorbeeld UNIX of linux smaak en anders natuurlijk ook:)

Thijs.

Bijdrager
    karel_appel

optie “niets”?

Inactief
    Anoniem

ik had een laptop met windows xp.
    echt een ramp.
    dat ding was traag.
    verder heb ik geen computers met windows / linux.
    maar windows zou ik wel willen voor games.

verder NIET 8)

Bijdrager
    McShamus

Mijn mail- en web-server draaien op een Solaris 10 X86 doos. Al jaren. Voor de rest heb ik geen OS’en in huis.

Bijdrager
    Macbooker

Ik heb mijn Apple puur om OSX te draaien……

Lijkt me een logisch gegeven….

Vind het zon onzin om een ander besturingssyteem dan OSX op een Apple te zetten…

Bijdrager
    inawt

Heb naast Mac Os X ook nog XP. Werkt niet dus gebruik het zo min mogelijk.

Bijdrager
    BloomPod

Dit is echt de ideale plaats om het te vragen.

Bijdrager
    Steff

Domme vraagstelling. Eerst vraag je wat het beste is naast OSX, dat zijn de BSD varianten. En daarna vraag je weer wat mensen naast OSX draaien op hun computer. Nou ik niets.

Bijdrager
    Zenn
    ”karel_appel”

optie “niets”?

Sluit me hier volledig bij aan.
    Naast het feit dat ik windows nodig heb voor school: Visual Basic is spijtig genoeg niet op mac, of toch niet de manier dat ik moet hebben:
    RealBasic is voor de rest een heel degelijke app.

Bijdrager
    leaf
    ”Steff”

Domme vraagstelling. Eerst vraag je wat het beste is naast OSX, dat zijn de BSD varianten. En daarna vraag je weer wat mensen naast OSX draaien op hun computer. Nou ik niets.

Oke maar de gemiddelde gebruiker weet niet dat MAC OSX aka darwin een BSD variant is.:D

Bijdrager
    Dedstok

Op mijn macbook heb ik Windows XP staan.

Maar in mijn kamer heb ik gewoon een pc met Vista erop.

Bijdrager
    Zenn
    ”leaf”

Ik graag willen weten wat de omt leden draaien naast mac osx leopard of tiger.
    En wat draai jij bijvoorbeeld op een niet apple laptop of desktop ?

Ik had een week geleden XP met Boot Camp op mijn MacBook Pro nog draaien, dat was zo voor één jaar lang. Maar vorige week was ik dat gewoon beu, o.a. omdat mijn HD vol begon te raken.
    Dus die partitie verwijderd en nu heb ik op mijn nieuwe iMac, XP met Parallells Desktop EN (let op!) met VMware Fusion! Gewoon om snelheids test te doen met Visual Basic draaiend :), liefst in Coherence(Parallells) / Unity(VMware) mode! :evil:
    Heb in VMware ook nog Ubuntu draaien sinds kort, aangeraden door vele mensen dus ik dacht, ik probeer het is :D!

Tot nu toe doet VMware het voor mij beter dan Parallells :D!

Conclusie: Liefst OSX, en voor de nieuwsgierigheid Ubuntu, maar wegens school-gerelateerde-verplichtingen (spijtig genoeg) ook windhoos xp

Inactief
    Anoniem

Ik vind meeste OS-en wel redelijk zelfs over Vista heb ik weinig kwaads te melden het draait prima op mijn iMac (voor 1 game eigenlijk C&C generals).

Linux vind ik alleen leuk zolang er Beryl/Compiz op zit maar erger me aan de methodes van installeren van software.
    (teveel distrubuties en versies , kortom vind ik dat chaos).

1 van mijn Favorieten naast OSX is nog steeds BeOS (Unix gebaseerd) en wat die al een hele tijd kan met Multimedia blijf ik versteld van staan een echt krachtig OS zeker de moeite waard is te proberen.

Verder wil ik nog eens wat meer verdiepen in Syllable (toevallig ken ik iemand die eraan mee werkt) het ziet al redelijk goed eruit.

Windows XP vind ik net als Windows 98/ME een rampzalig OS wat gewoon 10 jaar achter de tijd aanloopt.

Bijdrager
    Maced.2

optie :niks :?
    dus aleen maar :apple:

Bijdrager
    enigmacodedname

Voor mij ligt de keuze voor het besturingssysteem buiten Mac OS X bij de mogelijkheden die het biedt. Vista slurpt vermogen van je computer, maar biedt niet veel extra’s boven XP aan mogelijkheden, terwijl XP minder systeemvermogen vraagt. Linux heb ik geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je geen linux neemt, omdat je iets niet op je mac kunt doen. De reden om naast mac OS X een besturingsstysteem te gebruiken, is vaak omdat de software niet draait onder mac. Dan zit je al snel op Windows. Dan is XP mijn keuze.

Bijdrager
    julesp

Linuxz.
    Werk nu op een vista-bak van vrienden, GOD wat is dat ding tering (jonge lezers: ******) traag:x :x

Inactief
    Anoniem

Zet er dan BeOS op! Klein OS zeer krachtig.

Ook wel bekend als Haiku Project.
    http://www.haiku-os.org/

Dit filmpje is zeer interessant voor die tijd van de kracht van BeOS
    http://nl.youtube.com/watch?v=9eMGbDJmgv0

Bijdrager
    leaf

nog even door posten jongens en meisjes:D dan kom ie misschien in de volgende podcast :innocent:

Bijdrager
    jimeh

Als het moest: xp.
    Vista valt niet over te praten en linux heb ik geprobeerd maar snapte ik niet :x

Inactief
    Anoniem
    ”j1mmyarts”

Als het moest: xp.
    Vista valt niet over te praten en linux heb ik geprobeerd maar snapte ik niet :x

Vista is toch wel tig keer beter dan XP vind ik.
    XP is gewoon zo gigantisch rommelig en ziet er voor geen meter uit.

Vista draait best goed op een macbook/iMac (ik draai het hooguit voor 1 game).
    Maar kijk op http://www.stardock.com gooi Windowblinds eroverheen en nog Desscape en eventueel de Dock.
    En lijkt Vista al een stuk gelikter.

Linux gewoon goed zoeken op google als je compiz aan de praat weet te krijgen en de beryl theme manager
    kan je behoorlijk gave eyecandy desktop ervan maken. (verder heb ik niks met linux maar ze zijn goed op weg).

Maar als je krachtig klein OS wil try Beos.

Ik vind dat je als Mac gebruiker best ook positief over ander/concurrerende operating systems mag zijn.
    Verder ben ik van mening als elk OS van elkaar leert komen er steeds betere systemen.

Het liefst zie ik ze allemaal samen werken en 1 ultieme Operating system maken die op elke computer stabiel en veilig kan draaien. En dan de desktop geheel flexibel op maat af te stemmen.

Bijdrager
    sven-
    ”defores”

Vista is toch wel tig keer beter dan XP vind ik.
    XP is gewoon zo gigantisch rommelig en ziet er voor geen meter uit.
    En lijkt Vista al een stuk gelikter.

Ik zal wel niet kunnen wennen aan Vista, maar iedere keer als ik er mee moet werken vind ik het verschrikkelijk. Windows XP is nog tenminste een echte Windows, die wel goed loopt. (waar haal je rommelig vandaan? lijkt me namelijk meer aan de gebruiker liggen)
    Vista echter is zo’n Mac OS X rip off. Al die kleine dingetjes die erbij zijn gekomen, die je herkent van Tiger (en Leopard). Bovendien werkt het enorm traag.

P.S. waarom aan het begin van iedere zin een spatie?

Bijdrager
    NTG

Windows Xp en zeker Vista zitten vol schoonheidsfoutjes, dus dan zou ik eerder kiezen voor Linux > (x)Ubuntu
    maar in de pratijk zou ik eerder xp gebruiken, als zit Ubuntu wel vol met praktische functies en mogelijkheden.

Bijdrager
    leaf

Ik zou zeggen UNIX/Linux voor je servers en niet apple laptops en anders natuurlijk lekker Mac OSX !

go go topic:D

Bijdrager
    k-the-ripper

Heb gekozen voor anders:Virtual Acorn ( = RISC OS)
    Geen windows/Linux of wat dan ook, ik heb het trouwens ook nooit gebruikt , heb vanaf 1987 altijd met Acorn computers gewerkt en ben pas 2 jaar terug met OSX begonnen.

Het is dat de hardware waar RISC OS op draait naar de huidige maatstaven hopeloos verouderd is anders had ik het nog steeds gebruikt , ik mis nog steeds dagelijks ECHT drag n drop en een fatsoenlijke manier van werken met een muis waarbij de middelste knop gewoon MENU is en je kilometers minder muisbewegingen maakt op jaarbasis:)

Bijdrager
    Marius1976

Atari OS!

SpartaDOS op mijn atari 8bit!

Dat is pas echt genieten!

Groet
    MariusAtarius

Bijdrager
    Bolle1961
    ”defores”

Linux vind ik alleen leuk zolang er Beryl/Compiz op zit maar erger me aan de methodes van installeren van software.

pakketbeheer opstarten, aanvinken wat je wilt en op toepassen klikken. wat valt daar aan te ergeren?

ik heb op mijn desktop, laptop en EeePC Ubuntu 8.04
    op een oude G3 OS X 10.4.11 voor TomTom Home, en sinds kort iTunes voor mijn iPod, dat kan ook met Linux maar dan heb je geen cover art op je iPod

bij mij is het dus eigenlijk OS X naast Linux:)

Bijdrager
    arri

computers zijn gewoon tools: gereedschap dus.
    en het os wat erop draait net zo.

welk systeem beter is hangt helemaal af van wat je wilt doen.

soms doe je het beter (fijner) op een mac,
    soms kan het alleen op linux,
    soms moet het op een windows bak.

osx is niet zaligmakend,
    linux voor veel gebruikers geen optie
    en windows soms gewoon de enige manier

(punt)

Bijdrager
    leaf
    ”Marius1976″

Atari OS!

Groet
    MariusAtarius

zijn er nog atari’s tekoop ?

Bijdrager
    Bolle1961
    ”leaf”
    ”Marius1976″

Atari OS!

Groet
    MariusAtarius

zijn er nog atari’s tekoop ?

op marktplaats waarschijnlijk, ik heb nog wel een paar MSX-en als je belangstelling hebt:)

Inactief
    Anoniem
    ”Bolle1961″
    ”defores”

pakketbeheer opstarten, aanvinken wat je wilt en op toepassen klikken. wat valt daar aan te ergeren?

ik heb op mijn desktop, laptop en EeePC Ubuntu 8.04
    op een oude G3 OS X 10.4.11 voor TomTom Home, en sinds kort iTunes voor mijn iPod, dat kan ook met Linux maar dan heb je geen cover art op je iPod

bij mij is het dus eigenlijk OS X naast Linux:)

Als je dat doet onder Ubuntu heb je nog lang niet compleet compiz.
    Dan moet je eerst nog via de terminal met sudo aantal dingen binnenhalen en installeren.
    En dan merk je dat de Beryl theme manager er niet bij zit zoals voorheen.
    Dus tja kan je weer flink gaan uitzoeken.

Zoals ik al aangaf ik wil niet beperkt zijn tot de pakketbeheer.
    Die bied gewoon niet alle software of staan er met de meest onlogische namen of onduidelijke namen.
    Voor een beetje Linux kenner komt er wel uit maar de gewone consument niet.
    Het is dat ik Linux alvan de prompt ken en mee gewerkt heb maar er kan nog steeds heel veel aan gebeuren.
    Standaard desktop van Ubuntu/Suse vind ik ook gewoon nog oerlelijk maar goed das kwestie van smaak en mijn reden ik die theme manager erop wil hebben en compiz.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.