30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:

Bijdrager
    fangomas

Beste alternatief voor MB Pro

Okay, na lang wachten op de nieuwe MBP ben ik teleurgesteld. Niet alleen door de touchbar maar ook door alle issues die opduiken: korte accuduur, problemen met GPU. Ik durft gewoon niet meer zoveel geld uit te geven voor de MBP en dus ben ik op zoek naar een alternatief. Ik overweeg
    – Dell XPS 15 inch. Nieuwe komt rond de CES uit (7/8 januari)
    – Dell XPS 13 inch. Er is al een tijdje een met Kaby Lake processor maar er bestaat kans dat op de CES een vernieuwd model wordt aangekondigd.
    – HP Envy
    – Acer Swift 7

Welke is de beste? Belangrijk: Mooi scherm, goede accuduur en goede prestaties
    Zelf denk ik aan de XPS 15. Maar ik ben niet zo’n kenner
    Daarom leg ik dit graag voor. Ik hoeft niet overtuigd te worden van mijn ongelijk
    Tenzij de MBP de bovengenoemde alternatieven verslaat.
    Ht gaat mij om de beste computer voor de best prijs (value for money)
    Dank bij voorbaat voor alle reacties

Bijdrager
    McPim

Het beste alternatief is een tweedehands MacBook Pro Retina Late 2013, of later. Alle nadelen van de nieuwe MBP heeft ie niet, het scherm en de accuduur zijn geweldig, en de prestaties doen nauwelijks onder voor de nieuwe MBP.

Maar als je serieus overweegt om om die reden OSX te verruilen voor Windows zit je op de verkeerde website vrees ik… Schaam je :wink:

Bijdrager
    Shmoo

Het is niet alleen maar specs waar je naar moet kijken natuurlijk.

Dit is geen goedpraterij – ik ben zelf ook extreem teleurgesteld in de prijzen van de nieuwe machines wat bijna een belediging is naar de mensen die het moeten kopen. Alleen, soms kan op papier bepaalde dingen lijken die in de praktijk totaal anders uitpakken en het verschil zit hem dan in hardware + software. Wij vergeten vaak dat OS X nog steeds een extreem goed fundament is en dit komt volgens mij vooral omdat de software die Apple op OS X installeert zoals Safari, Mail, iTunes en de hole shebang vaak als een draak functioneert.

Dit is echt een prachtig voorbeeld en zo’n typisch @computer Space dingetje. Hij roept vaker op OMT dat X machine zoveel beter zijn want je krijgt veel meer specs voor je geld dan bij de aankoop van Mac maar in de praktijk kan dat vaker toch wel eens heel anders uitpakken.

1499.- USD

1299.- USD

Als je op je gevoel afgaat dan zou je zeggen een Core i7 vs een Core i5 ? en 8GB vs 16GB dat is een makke, deze HP maakt gehakt van de instap MacBook Pro.

Ik heb bijna alle filmpjes wel gezien, behalve die van iJustine en die donkere jongen. Hun filmpjes weiger ik te kijken. Conclusie is vaak dat de MacBook Pro idd. extreem duur is en dat je heel erg flexibel moet zijn qua aanpassen aan het nieuwe tijdperk maar dat het qua kwaliteit toch wel gewoon van de gebruikelijke kwaliteit is.

Bijdrager
    fangomas

Dank je wel @mcpim en @Schmoo, daar heb ik iets aan. En idd @Schmoo, je verwoordt wat ik wellicht had gedacht/gehoopt, dat de juiste combi van hard- en software het verschil maken ipv puur en alleen de hardware spes

Bijdrager
    Arjan110

Helemaal eens met @mcpim. Als ik ga overstappen van mijn nog uitstekende functionerende macbook pro van 2010 dan ga ik ook voor een Macbook Pro Retina.

Wel fantastisch om te zien dat ik eigenlijk nog geen enkele reden heb om de mbp van 2010 de deur uit te doen. Terwijl ik voldoende windows computers heb gehad in het verleden die naar 3 jaar al niet meer voor uit te branden waren.

Bijdrager
    Balsjer

Kijk eens op Tweakers.net, hier worden 2e hands en soms ook nieuwe MacBook’s (pro) aangeboden.

Bijdrager
    computer space

Probleem is vooral Intel sinds ze met GPU’s zijn gaan hobbyen. Daarvoor kocht Apple een losse GPU en beide deden redelijk wet van moorig.
    Toen Intel dat ging dwarsbomen moest alles op een chip. Dat is nooit meer goed gekomen.
    Wanneer je een Macbook van G3 wallstreet to core2duo volgt, de prestaties corrigeert voor Moore, de prijs voor de prijsindex, dan zie je een horizontale lijn die je op 100% kon stellen. De nieuwste mbpro in dollars staat nog maar op 8% waar voor zijn geld vergeleken bij die 10 jaar macbooks. Dat is bsr weinig, en dan is het in er euro’s nog erger.

Bijdrager
    Niels

Waarom voor een ander merk gaan, je kunt ook voor het 2015 model gaan, vast wel een leuke aanbieding te vinden?

Bijdrager
    Facundo

HP Spectre x360. De fijnste, snelste en gebruikersvriendelijkste laptop die ik ooit heb aangeschaft.

Bijdrager
    Rini

Zelf ben ik vorig jaar over gestapt van de macbook pro naar een HP windows 10 laptop.
    En heb zelf nog geen spijt gehad. Tuurlijk is windows even wennen.

Apple music : check. ITunes match : check : extra gigabytes : check.

Ondertussen office 365 en de apple services de deur uit gedaan. Spotify terug.
    Laatste 2 macbook pro’s eigenlijk een jaar of 1-2 na de garantie kaduuk, typische gezever met de video kaarten. En nee niet in aanmerking komen voor coulantie / garantie.
    Te duur voor wat ik er eigenlijk mee doe. Ik gebruik het niet zakelijk. Gewoon bietje internetten, filmpje maken fotootje de rode ogen bewerken.
    Ben nu gewoon meer dan de helft goedkoper uit. Gezien met de huidige prijzen nog eens een heel stuk meer als de helft:)

Zelf zou ik voor een HP gaan maar goed dat is omdat ik er zelf 1 heb.

Bijdrager
    Spinozo

MacBook Air

Bijdrager
    CMD-Z

even een ander geluid tussendoor.
    nu sinds 3wk de nieuwe MBP 2016 touchbar 15 inch.

Duur? ja

maar wat een bak. geen enkel probleem gehad, razendsnel, toetsenbord is prima, geen gpu problemen, batterij gaat eigenlijk wel minimaal 7 uur mee, prachtscherm.

en ik ben gewoon al zoveel jaren gewend aan mac, het is heerlijk om niet over te stappen op een nieuw systeem.

Bijdrager
    Spinozo

Ik ga mee met CMD, fenomenale laptop die 15″ TB. TouchID is geweldig, fenomenaal scherm, razendsnel, prima toetsenbord, licht, dun en stevig, subliem trackpad en natuurlijk die Touch bar :drool: De batterij is inmiddels ook uitstekend na de update macos. Alleen die 4 poortjes he, ik kan er prima mee uit de voeten maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Bijdrager
    Facundo

Voor die prijs kun je twee computers kopen, die beiden beter zijn dan die mbp.

Bijdrager
    Zwollywood

Welke cpu/gpu hebben jullie in de 15′? Ik ben zelf nog aan het twijfelen over de cpu vooral, of het de upgrade waard is naar 2.7/2.9

Bijdrager
    CMD-Z

ik gebruik m voor audio editing (logic enzo) en merk dat de 2,6 i7 het prima doet:)

Bijdrager
    Facundo

Nog meer signalen over de ‘rooskleurige’ toekomst van MacOS:
    http://www.nu.nl/gadgets/4368820/apple-heeft-macos-team-geschrapt.html

Bijdrager
    Lauwrence

Sinds gisteren overweeg ik Apple te verlaten nadat mijn mid 2014 MBP Retina, net enkele maanden buiten de garantie, kaduuk is verklaard met grafische kaart problemen (scherm gaat zomaar op zwart, kantelen laptop brengt m terug). Contact met support gehad, weigeren dit structurele probleem te onderkennen en bieden een peperdure logic board vervanging aan.

Hoewel MacOS een schitterend OS is en de naadloze integratie met o.a. mijn iPhone ongeƫvenaard is kan en wil ik niet meer investeren in een dure glimmende baksteen. Tel daarbij op het wangedrag van diverse apps (o.a. iTunes) bij een haperende Internet verbinding en de waardeloze support voor wereldreizigers als ikzelf in de iTunes/App Store met idem backup door customer support.

Na dik 15 jaren trouwe Apple gebruiker zit het me hoog, heel hoog. Ik heb zelfs in een vlampissig moment Tim Cook een email gestuurd!

En nu? Switchen, naar wat … Iets met dezelfde souplesse en bouwkwaliteit, Retina display, Airplay/Airprint compatibility und so weiter…

Bijdrager
    Facundo

Bijdrager
    fangomas

Dank je Facundo

Ik heb al talloze vergelijkingsfimpjes bekeken meestal door bloggers waarvan ik niet kan inschatten hoe deskundig ze zijn
    Door jouw suggestie zag ik een paar nieuwe films, oa van CNet. Conclusie van alle filmpjes (tientallen) die ik tot nu toe heb gezien: DELL XPS 15
    Op de aankomende CES wordt het nieuwe model met Kabylake processor geĆÆntroduceerd. Nog 2 weekjes geduld
    De tijd van klagen over Apple ben ik voorbij. Ik voel me ook genaaid door alle dooie pixels die 2 weken buiten de garantietermijn opdoken.
    Geen verlengde consumentengarantie want als bv gekocht. Ik ben er klaar mee. Terug naar Dell. Over 2 weken

Geblokkeerd
    Anoniem
    Lauwrence op 23 december 2016

Sinds gisteren overweeg ik Apple te verlaten nadat mijn mid 2014 MBP Retina, net enkele maanden buiten de garantie, kaduuk is verklaard met grafische kaart problemen (scherm gaat zomaar op zwart, kantelen laptop brengt m terug). Contact met support gehad, weigeren dit structurele probleem te onderkennen en bieden een peperdure logic board vervanging aan.

Hoewel MacOS een schitterend OS is en de naadloze integratie met o.a. mijn iPhone ongeƫvenaard is kan en wil ik niet meer investeren in een dure glimmende baksteen. Tel daarbij op het wangedrag van diverse apps (o.a. iTunes) bij een haperende Internet verbinding en de waardeloze support voor wereldreizigers als ikzelf in de iTunes/App Store met idem backup door customer support.

Na dik 15 jaren trouwe Apple gebruiker zit het me hoog, heel hoog. Ik heb zelfs in een vlampissig moment Tim Cook een email gestuurd!

En nu? Switchen, naar wat … Iets met dezelfde souplesse en bouwkwaliteit, Retina display, Airplay/Airprint compatibility und so weiter…

Ben heel benieuwd of Dell wel buiten de garantie je videokaart vervangt en of Windows geen gekke trekjes heeft, laat je het even weten?

Bijdrager
    Facundo

Je zult met die Dell ongetwijfeld een prima machine hebben. Ik heb er ook aan zitten denken, maar ik wilde persƩ een convertible. Dus ging mijn keuze tussen hp spectre x360 en surface pro. Maar mensen die ultra-veel grafische kracht nodig hebben zullen weer voor een Razor gaan. Deze 4 komen er over het algemeen het beste vanaf, maar de keuze hangt af van wat je er van vraagt. Succes ermee.

Bijdrager
    fangomas

@no_poo Ik zal het je laten weten als er Ć¼berhaupt dode pixels optreden:) Zo ja dan kost het vervangen van een scherm in ieder geval geen EUR 700

Bijdrager
    iep
    computer op 19 december 2016

Probleem is vooral Intel sinds ze met GPU’s zijn gaan hobbyen.

Daar klopt dan weer niets van. Het probleem is vooral natuurkundig omdat we steeds dichterbij het maximale wat mogelijk is komen. Daardoor hebben nu ALLE chip bouwers tot zelfs ASML aan toe grote problemen met het bouwen van chips op 10nm en kleiner. De verwachting van o.a. Intel is dat ze nog wel naar de 7nm kunnen gaan maar als je nu ziet dat heel veel zaken meerdere malen moeten worden uitgesteld omdat er grote productieproblemen zijn lijkt mij dat een zeer ambitieuze gedachte. Intel moest dus wel naar de GPU want dat is nog 1 van de weinige componenten waar je nog wel wat winst kunt behalen.

Die Dell XPS machines zijn prima machines om te gebruiken. Kun je zowel Windows als Linux op draaien. Qua kosten ben je alleen niet zo gek veel goedkoper uit dan met een Mac (daarom hebben we op werk ook de mogelijkheid om te kiezen uit de Dell XPS of de MacBook Pro). Houdt er wel rekening mee dat die XPS machines zwaarder zijn dan een MBP en je moeite moet doen om het scherm op te klappen (er zit niet zo’n handige uitsparing zoals bij een MBP en het scherm beweegt ook stroever).

Bijdrager
    Lauwrence
    no_poo op 23 december 2016

Dat zal vast niet, maar dat was ook niet de insteek van mijn bericht.

Mijn MBP 2014 is zeker niet de enige generatie die wordt geplaagd door problemen met de grafische kaart, ik noem het 2007 model bijvoorbeeld. En als je dan Internet gaat afstruinen valt direct op dat we met eenzelfde structurele fout hebben te maken. Maar Apple wil het niet horen, geen terugroep acties, geen coulance met reparatie, support steekt de kop in het zand.

Geblokkeerd
    Anoniem

Gaat het inderdaad om hetzelfde technisch mankement? Een terugtoepactie van support is niet geheel ondenkbaar: http://www.apple.com/support/macbookpro-videoissues/

Bijdrager
    fangomas

@no_poo Mijne is op dit euvel getest. Maar omdat de distortion alleen plaatsvond in Safari en niet met andere programma’s kwam de mijne niet in aanmerking. Dank voor het onder de aandacht brengen hiervan

Bijdrager
    fangomas

@no_poo Mijne is op dit euvel getest. Maar omdat de distortion alleen plaatsvond in Safari en niet met andere programma’s kwam de mijne niet in aanmerking. Dank voor het onder de aandacht brengen hiervan

Bijdrager
    Lauwrence
    no_poo op 30 december 2016

Gaat het inderdaad om hetzelfde technisch mankement? Een terugtoepactie van support is niet geheel ondenkbaar: http://www.apple.com/support/macbookpro-videoissues/

Mijn model betreft 2014.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.