11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Andre Mesker

Bestandstype koppelen aan dubbelklik-actie

Missschien een beetje knullig omschreven in de titel maar dit is waar ik tegenaan loop:

Ik heb een test-versie van Adobe CS 5 geïnstalleerd en hierdoor worden Indesign bestanden nu automatisch geopend in Indesign CS5 als ik op een Indesign-bestand dubbelklik. Maar eigenlijk wil ik dat die nog steeds in CS4 geopend worden. (idemdito met Photoshop en Illustrator bestanden) In Bridge kun je de bestandskoppelingen aanpassen maar gek genoeg werkt dit niet. Ik kan ook op een bestand gaan staan, appeltje+i indrukken en dan veranderen dat .indd bestanden voortaan in Indesign CS4 geopend moeten worden maar als ik dat probeer springt die keuze meteen weer naar Indesign CS5 terug. Ook na een herstart is er niks veranderd. Dat werkt dus ook niet.

Heeft iemand een idee waarom het niet werkt? En hoe ik het wel kan aanpassen?
    Alvast bedankt voor het meedenken.:smile:

Groeten,
    André

Bijdrager
    Oppie

Wekelijks voorbij komende vraag…:slant:

Maar goed: in ‘Toon info’ van het betreffende bestandje de juiste app kiezen in ‘Open met:’ en dan óók nog op ‘Wijzig alles…’ klikken. Klaar.

Bijdrager
    Andre Mesker

Wekelijks terugkerend of niet; ik had al aangegeven dat ik dat geprobeerd had en dat dat niet werkt:
    “als ik dat probeer springt die keuze meteen weer naar Indesign CS5 terug”

Dus allesbehalve ‘klaar’.

:slant:

Bijdrager
    Ir.Bob

@Oppie:

k kan ook op een bestand gaan staan, appeltje+i indrukken en dan veranderen dat .indd bestanden voortaan in Indesign CS4 geopend moeten worden maar als ik dat probeer springt die keuze meteen weer naar Indesign CS5 terug. Ook na een herstart is er niks veranderd. Dat werkt dus ook niet.

Heeft de TS al gedaan dus, werkt niet. Heb overigens hetzelfde probleem gehad en nooit een oplossing gevonden. (behalve definitief overstappen op CS5)

Bijdrager
    Andre Mesker

Dat definitief overstappen is misschien niet eens zo’n gek idee.:lol:
    Maar voordat hier 6 CS5 paketten aangeschaft gaan worden wil ik het eerst nog even testen.

:smile:

Bijdrager
    iDaan

Ben je niet bang voor terminal? Open dan terminal en copy+paste onderstaande code in het venster.

<br />
    /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/\<br />
    LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -seed<br />

Met dit commando herstel je de zogenaamde LaunchServices aangezien die soms een soort verstopt raken. Dit onderdeel verzorgd deze koppeling naar applicaties. Hierna zou je bovengenoemde tip met ‘wijzig alles…’ wel kunnen uitvoeren. Houd er rekening mee dat hiermee alle zelf ingestelde koppelingen verdwijnen.

EDIT:
    commando gecorigeerd!

Bijdrager
    Oppie

Sorry, niet goed gelezen; dacht dat je het daar nog over dat Bridge had.

Maar als je dat CS5 een op een andere plek zet dan in de map Programma’s?
    Of gebruik CS5 alleen vanuit de .DMG, dan wordt ie ook niet in het Info-venster gezien, vermoed ik.

Bijdrager
    Sascha
    Oppie op 19 november 2010

Of gebruik CS5 alleen vanuit de .DMG, …

Dat werkt zo niet bij Adobe pakketten. Deze worden door middel van een installer geïnstalleerd.

Bijdrager
    Oppie

Kan ik voorstellen, maar je kunt het programma zelf in een dmg zetten…

Bijdrager
    Sascha

Op die manier wel ja.

Bijdrager
    Andre Mesker
    iDaan op 18 november 2010

Ben je niet bang voor terminal? Open dan terminal en copy+paste onderstaande code in het venster.

</p>
    <p>/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/Frameworks/\\</p>
    <p>LaunchServices.framework/Versions/A/Support/lsregister -kill -seed</p>
    <p>

Met dit commando herstel je de zogenaamde LaunchServices aangezien die soms een soort verstopt raken. Dit onderdeel verzorgd deze koppeling naar applicaties. Hierna zou je bovengenoemde tip met \’wijzig alles…\’ wel kunnen uitvoeren. Houd er rekening mee dat hiermee alle zelf ingestelde koppelingen verdwijnen.

EDIT:

commando gecorigeerd!

Sorry voor de late reactie. Jouw oplossing lijkt te werken. Tof man. Hartstikke bedankt!

Thumbs up! :thumbsup:

André

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.