7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAnarie

Bestandsnamen niet meer aan te passen.

Voorheen kon ik een bestandsnaam wijzigen door het bestand te selecteren en daarna nog eenmaal op de naam te klikken.

Sinds de update naar ML kan ik dit niet meer. Ik kan het nu alleen door CMD + i te gebruiken en daar de naam te veranderen.

Ik kan er nergens iets over vinden, wie heeft de gulden tip?

Bijdrager
    MacKevin11

Dat behoort dus nog steeds te werken? Bij mij wel tenminste (10.6 -> 10.7 -> 10.8 geüpgraded)

(Klik eenmaal op de bestandsnaam zodat het geselecteerd wordt (in de meeste gevallen blauw), klik dan nogmaals op de bestandsnaam. Hierna zal de tekst in een zwart kader staan waardoor je deze kunt aanpassen.)

Bijdrager
    SunKeeper

Enter.
    Vul naam in.
    Enter.
    :smile:
    Dat doe ik zelf altijd, vindt ik het makkelijkst.

Bijdrager
    MacKevin11

De bovenstaande mogelijkheid van SunKeeper werkt uiteraard ook. Maar zoals ik uit de inleiding begrijp heb je eerst altijd de manier gebruikt die ik beschreef.

Bijdrager
    MacAnarie

SunKeeper’s oplossing werkt wel gewoon. Maar wat MacKevin beschrijft, dat werkt dus niet meer. Dat is ook wat ik bedoelde. Ik heb er ook met upgraden steeds geen last van gehad, tot nu.

Bijdrager
    MacKevin11

Misschien is de snelheid om dubbel te klikken verhoogd? Dit kun je aanpassen bij >Systeemvoorkeuren >Trackpad of >Muis

Bijdrager
    McJohn

Er is toevallig toch niks aan de hand met de “schijfbevoegdheden”?

Ik heb het onlangs, vrij kort na de upgrade naar ML, voorgehad dat ik op een externe HD ook
    de bestandsnamen niet meer kon wijzigen. Met “command i” dan meteen alle bevoegdheden op “lezen en schrijven” geplaatst, en dan werkte het weer. Vreemd, want in Lion nooit issues gehad.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.