4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Perburg

bestandsnaam in iTunes en in de directory op externe schijf

Ik heb sinds een jaar een Mac en vraag me al een tijdje iets af… Heb al wat gegoogled, maar vind daar telkens niet hetgeen wat ik zoek.
    Toen ik nog een Windows PC had, had ik mijn muziek netjes geordend op naam artiest en titel van het lied. Ik heb heel mijn muziek (welke op een externe schijf staat) aan iTunes gekoppeld en nu heeft ie mijn hele database hernoemd en (niet consequent) in mapjes van de artiest gezte. In deze mapjes staan alleen maar titels met getallen ervoor.
    Nou ga ik wel eens DJ-en en neem niet altijd mijn Mac mee, maar alleen de externe schijf. Wanneer ik die dan op een Windows PC aansluit is het haast onmogelijk om even snel een track te vinden. Weet iemand of daar een oplossing voor is?

Moderator
    unSOUND

Het lijkt alsof je iTunes niet hebt ingesteld om de bestanden te beheren. Want dan had hij wel de bestandsnamen aangepast.

Bijdrager
    Ir.Bob

Als je zeker weet dat iTunes ‘het zelf gedaan heeft’ en niet consequent is, dan heb je niet consequent de ID3 tags van je muziek ingevuld. Als je dat wel doet, en je laat iTunes je muziek beheren, dan staat alles keurig gerangschikt via het volgende format: [Artiest]/[Album]/[CDnummer]-[Tracknummer] Titel.mp3

Bijdrager
    Perburg

Heren, met jullie opmerking over beheren kom ik zeker verder. Heb net even gegoogeld op “iTunes laten beheren” en ben al zeer interessante sites tegen gekomen. Thx!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.