13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jorikk

bestandslocatie Itunes

Hi,
    Weet iemand of het mogelijk is om ibij itunes de fysieke bestandslocatie toe te voegen in het overzicht??
    Waarom? heb nogal wat muziek en wil er afspeel lijsten van maken. Nou staan ze op het filestysteem al keurig in mapjes kortom wil graag die structuur er naast houden.

Groet,
    Jorik

Bijdrager
    ivan92

ik weet niet of het in iTunes kan maar met dit programma kan je wel een playlist maken van je iTunes bibliotheek

Bijdrager
    AppletjeEitje

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar als je in iTunes bij Preferences, tabblad Advanced en dan het vinkje weghaalt bij “Copy files to iTunes Music folder when adding to library”, dan hou je je eigen folder indeling. Ik heb ook alles netjes in m’n eigen mapjes staan (nog van voor dat ik iTunes gebruikte) en heb dat vinkje dus uit staan. Ik wil graag zelf de controle houden of de files, en het niet door iTunes laten uitzoeken.

Nogmaals, ik hoop dat je dit bedoeld, anders help ik je graag als het niet zo is :)

Moderator
    unSOUND

Je muziek zelf sorteren in mappen is feitelijk een verouderd systeem geworden sinds iTunes kan sorteren op alle info uit de ID3tags… ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zo krampachtig overal zelf de hand in willen hebben, iTunes is gemaakt om je muziek te beheren, laat hem dat dan ook doen.

Bijdrager
    AppletjeEitje
    ”unSOUND”

ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zo krampachtig overal zelf de hand in willen hebben, iTunes is gemaakt om je muziek te beheren, laat hem dat dan ook doen.

En zo wil ik graag weten wat waar staat. Mag dat niet? Niet alles out-of-the-box is per definitie de beste oplossing voor iemand. Jij bent er gelukkig mee, ik (en de topic starter) niet zo.

Ik werk nog veel met de terminal, en dan is een bestandje opzoeken en versturen of wat dan ook toch echt een stuk makkelijker dan in de iTunes Library gaan zoeken.

Moderator
    unSOUND

Grote nadeel van zelf sorteren blijft dat je maar op 1 manier kunt sorteren… in iTunes kun je van seconde tot seconde veranderen hoe je sorteert. En zelf beheren leidt vaak tot problemen, getuige de vele topics uit het verleden.

Bijdrager
    AppletjeEitje
    ”unSOUND”

Grote nadeel van zelf sorteren blijft dat je maar op 1 manier kunt sorteren… in iTunes kun je van seconde tot seconde veranderen hoe je sorteert.

Van seconde tot seconde sorteren? Op 1 manier sorteren? Wat bedoel je precies?

Moderator
    unSOUND

Op het moment dat je zelf gaat indelen in mappen, moet je bepalen op wat voor manier je de nummers gaat verdelen. Op album, op artiest, op genre… dat bepaald immers de mappen die je gaat aanmaken. iTunes gebruikt de ID3tag, waardoor je met 1 druk op de knop van sortering op artiest kunt switchen naar sortering op genre of jaartal… dat gaat niet als je dus zelf alles in mappen doet.

Bijdrager
    staaf

verbaas me al jaren over mensen die zelf willen sorteren.
    wil je nou muziek luisteren of een bibliotheek beheren?
    ook voor allerlei verzamel albums zijn inmiddels oplossingen. dus het is echt niet meer nodig mannen…

ps, weten waar je file staat: ?-r

Bijdrager
    AppletjeEitje
    ”unSOUND”

Op het moment dat je zelf gaat indelen in mappen, moet je bepalen op wat voor manier je de nummers gaat verdelen. Op album, op artiest, op genre… dat bepaald immers de mappen die je gaat aanmaken. iTunes gebruikt de ID3tag, waardoor je met 1 druk op de knop van sortering op artiest kunt switchen naar sortering op genre of jaartal… dat gaat niet als je dus zelf alles in mappen doet.

Jawel hoor! Dat werkt geheel transparant. Ik heb al mijn muziek in mijn eigen mappen en in iTunes kan ik in de library sorteren op nummer, artiest, genre, rating, album, etc etc…

Bijdrager
    jorikk

Sorteren op id3 tag is idd vrij gemakkelijk… Echter het is een hels karwij om de id3 tags een beetje goed te krijgen;-)
    Vandaar de mappenstructuur nog als backup….

Bijdrager
    jappo

Sinds een week heb ik iTunes al mijn muziek laten beheren, en dat werkt best goed. nu krijg ik tenminste een verzoek bij het verwijderen of ik het in de prullemand wil gooien of behouden. Maar voorderest is het eigenlijk hetzelfde, sorteren kon je altijd al.

Moderator
    unSOUND
    ”AppletjeEitje”

Jawel hoor! Dat werkt geheel transparant. Ik heb al mijn muziek in mijn eigen mappen

Maar hoe sorteer jij vervolgens die muziek… Waarop baseer je de mappen…

Op artiestnaam > Wat doe je dan bij een verzamelalbum ?
    Op genre > Wat doe je bij een CD met meerdere genres ?
    Op albumnaam > Wat doe je dan als je even snel alles van 1 artiest wilt hebben ?

Ervaring leert dat het beheren vanuit iTunes velen malen meer mogelijkheden heeft, en als je die eenmaal onder de knie hebt maakt het feitelijk niet meer uit waar ze staan, van mijn past strooi je ze uit over je schijven, want het maakt niet uit. iTunes weet het, daar hoef jij je dan niet mee bezig te houden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.