8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    freakydionsoir

bestandsgroote

Ik heb een project gemaakt van 60 min als ik dit exporteer naar Quicktime movie om dan zo een dvd van te maken is dit 9 Gb groot. Hoe kan ik dit op een andere manier exporteren uit FCP 5 om dit op één DVD te krijgen.

Alvast dank

FDS

Moderator
    unSOUND

Als je het op een DVD gaat zetten maakt de bestandsgrootte niet uit, als het maar qua minuten kan… 120 minuten op een normale DVD dus.

Bijdrager
    computer space

En als het echt moet krijg mbv een lagere bitrate ingesteld in DVD2OneX of Handbrake ook nog wel meer dan 2 uur op een DVD. Dit ga je wel zien in extra beeldruis.

Bijdrager
    MauZ

heb je een dual layer dvd brander?, want dan past het er wel zo’n beetje op.

Bijdrager
    Yorrr

MPEG 2 Codec

Bijdrager
    chatsmit

Waarschijnlijk heb je geexporteerd als DV materiaal. DV is groter dan DVD formaat (MPEG 2). Wat je ook kan doen is het 9 gig bestand importeren in bijv. Toast of iDVD en deze zet um weer om in het juiste DVD formaat en brand er een dvd van.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je het quicktime bestand importeert in iDVD of DVD Studio Pro, dan converteert het programma het bestand zelf naar een passend formaat. Je moet dus niet op de grootte van het bestand letten, maar op de lengte van de film. Voor een gewone DVD max 120 minuten.

Bijdrager
    freakydionsoir

in orde alles kon op dvd, film was niet langer dan 120 Min

Bedankt voor reacties

FDS

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.