5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kimkellyoosten

Bestandsformaat voor filmpjes op het web

Hoi!

Ik wil graag een filmpje op mijn website plaatsen. Het betreft een fimpje vanuit het programma Artlantis, een 3d programma, waarin ik het interieur van een huis laat zien. Deze heb ik geexporteerd als .mov, zodat je er met de muis in kunt bewegen en ronddraaien. Is .mov een geschikt bestandsformaat voor op het web? Het moet zowel op de pc als op de mac te zien zijn. En hoe laad je een filmpje in een website? Heeft iemand een tip voor een bepaalde player?

Alvast super bedankt voor een reactie!

Kelly

Bijdrager
    dylloesz

wij hebben voor een project gebruik gemaakt van .flv voor op de website, werkt goed!

Bijdrager
    Rub3n

heb je de topic gelezen? Ik geloof niet dat je in .flv met je muis kunt bewegen.

Een .mov kan wel opzich. Zolang de bezoeker Quicktime maar geinstalleerd heeft is er niks aan de hand. En Quicktime is op vrij veel computers te vinden sinds iTunes.

http://www.apple.com/quicktime/tutorials/embed.html

Moderator
    Mac Daddy

Alleen dan moet het nog wel een acceptabel bestandsformaat worden. Het is dus een interactief panorama?
    Hoe groot is het bestand nu? Ik kan je wel wat compressie tips geven, maar ik weet niet of dat werkt voor een interactieve panorama.

Als je een .mov op je site zet, dan komt er gewoon een standaard online QT player te staan. Daar heb je geen player voor nodig.

Bijdrager
    Djmichel

Quicktime formaat is idd vaak geaccepteerd op de gemiddelde windows machine. Maar ik probeer zelf de filmpjes nooit over de 2 MB te laten gaan. De meeste mensen hebben wel een goede tot snelle internet verbinding. Maar ook omdat de wat verouderde modellen hier moeite mee hebben om af te spelen. Hoe groot is jouw filmpje?

Mocht je ooit een niet interactieve clip online willen zetten, dus gewoon video dan raad ik je aan om flashvideo te gebruiken, maar dat gaat in deze vraag van je niet op.

Succes ermee!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.