4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Monnnique

Bestandsextensie voor een map met verschillende bestanden

Ik maak gebruik van Doo document management software waarin ik alle bestanden beheer. Graag zou ik in deze documentmanager mappen met daarin verschillende bestand als een bestand te doen lijken, zodat ik die als een geheel kan archiveren en later terug kan vinden als een geheel waarnaar ik het alleen uit hoef te pakken als ik de inhoud van de map wil raadplegen, dmv “show package contents”

Bijvoorbeeld heb ik een map met daarin verschillende bestanden van een cursus, zoals video en pdf bestanden. Deze bestanden wil ik graag als een geheel maken zodat deze gelezen kan worden als een geheel. Graag zou ik voor deze map een soort extensie hebben zodat het als een geheel blijft.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt van een map niet zomaar een pakket maken door er een extensie aan te plakken: een map wordt alleen als pakket weergegeven als de Finder vindt dat het een pakket moet zijn — en de Finder vindt dat alleen als er ergens in het systeem gedefinieerd is dat een bepaalde extensie een pakket aanduidt. Nu kan elk programma dat dat wil, bij het systeem registreren dat het bepaalde mappen als pakket wil gebruiken, maar het zou mogelijk moeten zijn om dat ook met de hand te doen. Hoe, daarvoor zul je denk ik moeten gaan zoeken:)

Inactief
    Anoniem

Hetgeen je beschrijft doet me nog het meest denken aan comprimeren. Comprimeren kan je doen met Finder of d.m.v. een programma als ZIP. Alle (geselecteerde) bestanden komen dan in gecomprimeerde vorm in 1 bestand te staan. Om de bestanden weer te kunnen benaderen moet je het bestand dan eerst “uitpakken”.

Moderator
    Night

Welnee…. Gewoon met ABetterFinderAttributes…. maakt van je map een package, dat je met de rechtermuisknop kan openen en waarvan vervolgens de inhoud kan bekijken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.