8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Bestandsdeling tussen XP en OSX: OSX kan XP niet pingen

Ik probeer bestanden te delen tussen Windows en OSX, heb alles netjes opgevolgd zoals in de stickey staat. Maar het lukt me niet.
    Ik heb nu een UTP-kabel tussen XP en OSX liggen en allebei hebben ze een IP-adres. Met XP kan ik het IP-adres van OSX pingen en ik krijg antwoord, maar als ik die van XP vanuit OSX wil pingen krijg ik geen antwoord.
    Wat is het probleem? Is de firewall van Windows te goed?:P

Bijdrager
    geerth
    ”The

Is de firewall van Windows te goed?:P

Al eens geprobeerd door hem uit te zetten?

Bijdrager
    Apple

Heb je onder het tabblad ‘uitzonderingen’ ‘bestands- en printerdeling’ aangezet?

Bijdrager
    The JM
    ”Apple”

Heb je onder het tabblad ‘uitzonderingen’ ‘bestands- en printerdeling’ aangezet?

Jep.

”geerth”
    ”The

Is de firewall van Windows te goed?:P

Al eens geprobeerd door hem uit te zetten?

Wou ik net heen gaan krijg ik ‘windows firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd’ te zien. Google levert een oplossing, en die ben ik nu aan het proberen.

Bijdrager
    geerth
    ”The

Wou ik net heen gaan krijg ik ‘windows firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd’ te zien. Google levert een oplossing, en die ben ik nu aan het proberen.

Dan heb je XP Home dacht ik, die ondersteunt de in- en uitschakeling van de Firewall niet me dunkt. (Kan ook verkeerd zijn)

Bijdrager
    The JM

Ok, het is een virus. Dus ik ga Windows opnieuw installeren, hopen dat dat lukt:)

Bijdrager
    The JM
    ”geerth”
    ”The

Dan heb je XP Home dacht ik, die ondersteunt de in- en uitschakeling van de Firewall niet me dunkt. (Kan ook verkeerd zijn)

Nee, is Corporate.

Bijdrager
    geerth
    ”The

Ok, het is een virus. Dus ik ga Windows opnieuw installeren, hopen dat dat lukt:)

Meteen de harde middelen :P Succes en laat weten of het erna lukt of niet!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.