4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Bestandsdeling Mac OS Lion zeer traag

Beste forumleden,

Ik maak hier thuis wel eens gebruik van bestandsdeling tussen verschillende Macs. Sinds Lion zie ik echter een flinke teruggang in de snelheid. Tussen Macs met Snow Leopard gaat alles prima, maar zodra ik iets over wil slepen van een Mac met Lion (enige in huis met dit besturingssysteem) naar een Mac met Snow Leopard dan duurt het vele malen langer. Ik heb gehoord dat sinds Lion het een en ander encrypted wordt verstuurd via Air Drop, zou dit ook in dit geval het geval zijn? Kan ik dat op een of andere manier uitzetten? Of is er wat anders aan de hand? Alles gebeurt trouwens draadloos.

Alvast bedankt.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    SuperDriver

Het lijkt me dat er wat anders aan de hand is. Het uitwisselen van een film tussen mijn Macbook (Lion) en iMac (SL) gaat ook na de upgrade met 55-65MB/s. (via switch met cat 5e en cat 6 bekabeling).

Bijdrager
    Xcode

Zou kunnen dat het – inderdaad – een of andere bug is, hopen dat Apple het aanpast met een update.

Meh1965 op 12 augustus 2011

Air Drop hoef je niet uit te zetten. Gewoon een kwestie van niet gebruiken.

Ik doelde met uitzetten niet op Air Drop maar op de encryptie, toch bedankt voor het meedenken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.