5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    smudje

bestandsdeling in os mojave en interne hdd niet dirrect zichtbaar

Hallo sinds vorige week ben ik in het bezit van een nieuwe imac 21’5 met natuurlijk os mojave erop.

Erg mooi en zeker blij mee maar nu het probleem ik kan alleen maar de bestsnden op de ezterne hdd zien maar niets naar toe zetten hoe doe ik dit met welk programma.

Bij High sierra gebruikte ik paragon maar weet niet of dit ook geschikt is hiervoor.

andere vraag op mijmnoude imac stond in finder de interne hdd zichtbaar maar in deze finder zie je het niet hoe los ik ook dit probleem op.

Ik heb zo een vermoeden dat hier wel wijze mensen zijn die mij kunnen helpen alvast bedankt

Bijdrager
    nnsa

Interne harddisk zichtbaar maken op Desktop > dat doe je in Finder voorkeuren:

Als je geen data naar je Externe Harddisk kan schrijven, dan staan je Toegangsrechten niet goed:

Klik met je Rechter muisknop op je externe schijf en kies Toon Info.

Klik eerst op het ontgrendel oranje slotje, anders kan je niets wijzigen.

Makkelijke methode: zet alles op Lezen en Schrijven.

Nette methode: voeg jou als gebruiker toe met het Plusje.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 20 uur geleden door  nnsa.

Moderator
    Night

Je externe harddisk is waarschijnlijk NTFS-geformatteerd. Handiger was ExFat geweest, dat kan door zowel Windows als Macintosh gelezen én beschreven worden. Een NTFS kan je niet zomaar op schrijven, alleen lezen op een Mac.

Je zal dus een Mojave-versie van Paragon moeten installeren (of soortgelijke software) om een NTFS disk te kunnen beschrijven. Gebruik je de disk echter niet op een Windows machine, maar alleen op je Mac, dan kun je hem beter wissen en HFS+ (Mac extended, Journaled) formatteren.

Bijdrager
    nnsa

Da’s een hele goeie van @night !

Misschien kan je je Paragon Regelpaneel updaten naar een Mojave-compatible versie ?

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 18 uur geleden door  nnsa.
    • Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 17 uur geleden door  nnsa.

Bijdrager
    smudje

Dank voor de reactie en alleen voor de Mac is geen optie gebruik de disc ook onder Windows dus dat gaat niet op

Heb ook de instellingen op mijn iMac veranderd nu staat alles goed dank geweldig

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.