14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

Bestandsdeling

Halo,

Bestandsdeling in mijn iMac (systeemvoorkeuren…..delen……) staat aangevinkt. Wil deze nu afvinken. Lukt mij niet.
    Moet toch gewoon simpel zijn? Wat doe ik hier verkeerd?

Bijdrager
    Pasav

Staat het slotje links onder soms op slot.
    Daar op klikken, inloggen met admin account en daarna kan je de bestandsdeling uit zetten.

Bijdrager
    Donald D.

Nee slotje is open. Als ik probeer af te vinken begint strandballetje te lopen maar er gebeurd verder niets.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat kan enige tijd duren.

Onder Tiger duurde het zelfs bijna 20 minuten, en dan stond er een tellertje bij.

Waarom weet ik niet, nooit achtergekomen. Gewoon even op wachten dus.:wink:

Bijdrager
    Donald D.

Het strandballetje verdwijnt na 25 seconden. Programma doet dan nog een poging. Wederom na circa 25 seconden stopt deze 2e poging en blijft alles bij het oude.

In finder zie ik wel onder “gedeeld” mijn time capsule staan. Verder staat er nets.

Bijdrager
    Donald D.

Idd Sunkeeper werkt verder ook allemaal erg traag bij dat onderdeel.

Blijf het proberen. Maar is goed te weten dat het niet een kwestie is van “even snel uitzetten”.

Thanx.

Bijdrager
    SunKeeper

De grap is dat wel alle keren dat je erop klikt worden meegeteld, maar je ziet er niets van.

Hoe vaker je er dus op klikt, hoe vaker het aan en uit gaat, en hoe langer het dus duurt.

Bijdrager
    Donald D.

Ja dat laatste heb ik dus in mijn ongeduld gedaan (meerdere malen klikken).

Zo heb ik ook op printerdeling ook een paar keer geklikt. Toen ik het programma verliet stond deze uit. Toen ik er weer in terugkwam stond hij weer aan. Dus vermoedelijk meerdere malen gedrukt met dit als gevolg!

Bijdrager
    Donald D.

Helaas “bestandsdeling” wil niet wijken. Ook met veel geduld krijg ik het niet voor elkaar.:sad:

Bijdrager
    BMF

Misschien moet je even je bevoegdheden herstellen met het schijfhulpprogramma en het daarna opnieuw proberen.

Bijdrager
    Donald D.

Alle andere onderdelen van “DELING” laten zich direct openen en afsluiten. Bestandsdeling echter niet.
    Nu staat in FINDER onder GEDEELD wel mijn time capsule. Is dit wellicht de boosdoener dat BESTANDSDELING zich niet laat uitschakelen?

Bijdrager
    Donald D.

Ga ik doen BMF.

Bijdrager
    Donald D.

Nee, helaas ook na “bevoegdheden herstellen” geen resultaat.

Bijdrager
    Donald D.

Heren,

Inmiddels probleem opgelost. Mogelijk 2 oorzaken:

1. Heb de computer uit- en daarna weer aangezet of……

2. Gisteren heb ik met de MBP van mijn vrouw “bestandsdeling” ingeschakeld. Zojuist heeft mijn vrouw ook de MBP aangezet.

Weet nu niet wat de oplossing was. Of het aan-/uitzetten van mijn Mac of dat er nog een draadje liep naar de MBP die zich niet liet verbreken.

Als ik er nog ooit achter kom laat ik het jullie weten.

Donald D.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.