10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wahibke

Bestand's type's

Beste,

Ik heb een brochure van 100 pagina’s, die brochure is een exe. file en werkt niet op Mac. Ik probeerde het in een PDF te stoppen en dat werkte. Maar ik krijg enkel de laatste pagina. Ik heb alles gedaan ook RAR files enz… Maar het werkt niet. In Word enz… Krijg ik code’s. Het is een brochure met daarin links enz.. Maar ik wil het ook op Mac. Maar ik weet niet welk bestand’s type ik moet gebruiken.

Dank bij voorbaat

Bijdrager
    Targaryen

Heb je geen toegang tot een pc met Windows in de buurt? Misschien kun je het bestand via die machine exporteren in een leesbaar formaat. Een .exe is een executable voor Windows dacht ik.

En nog iets: bestandstypes

Bijdrager
    wahibke

Dat is nu het probleem, ik weet geen leesbaar formaat.

Bijdrager
    Targaryen

Nogmaals: Heb je het al geopend op een Windows pc? Het kan goed zijn dat die .exe uitgepakt wordt in de vorm van een tekstbestand.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad: zoek gewoon ergens een Windows-PC (het lijkt me sterk dat je niemand kent die zo’n ding gebruikt :)) en open het bestand daarop.

Bijdrager
    wahibke

Ja ik heb het al geopend op een Windows PC, en ik zou de file op mijn mac willen. Maar PDF en Exe of RAR of Word, Pages werken niet. Weten julie een bestandstype waarin dit wel zou werken?

Dank bij voorbaat

Bijdrager
    Ian L
    Targaryen op 11 januari 2014

Een .exe is een executable voor Windows dacht ik.

Dat weet ik wel zeker.

Met anderen woorden je heb geen programma nodig om deze bestand te openen behalve windows. Zover ik weet kun je .EXE bestanden niet open op de mac. Misschien heeft de maker van de .EXE bestand de tekst nog ergens los liggen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    wahibke op 12 januari 2014

Ja ik heb het al geopend op een Windows PC, en ik zou de file op mijn mac willen. Maar PDF en Exe of RAR of Word, Pages werken niet. Weten julie een bestandstype waarin dit wel zou werken?

Wacht, wat gebeurt er precies als je het bestand op een Windows-PC opent? Pakt hij dan een bestand uit dat geopend wordt in (bijvoorbeeld) een PDF-lezer op de Windowscomputer, of is het EXE-bestand misschien zelf de brochure — m.a.w. hebben ze de brochure gemaakt als een programma, niet als een document?

In het eerste geval lijkt het me niet zo moeilijk: kijk even welk bestand er precies geopend is en kopieer dat naar je Mac. In het tweede geval heb je gewoon pech — veel meer is er niet over te zeggen, denk ik:)

Ian op 12 januari 2014

Een .exe is een executable voor Windows dacht ik.

Dat weet ik wel zeker.

Het zou ook best een executable voor MS-/PC DOS of OS/2 kunnen zijn, hoor;)

Bijdrager
    Targaryen

Ik heb de indruk dat wahibke constant naast de kwestie antwoordt, om toch maar een antwoord te krijgen op zijn vraag. Ik ben benieuwd wat er precies gebeurt als je de .exe opent in een Windows omgeving…

Bijdrager
    SunKeeper

Goh, het lijkt wel alsof we in herhaling vallen.

Heb je geen toegang tot een pc met Windows in de buurt?

Targaryen op 12 januari 2014

Nogmaals: Heb je het al geopend op een Windows pc?

Jakko op 12 januari 2014

Inderdaad: zoek gewoon ergens een Windows-PC en open het bestand daarop.

Jakko op 12 januari 2014

Wacht, wat gebeurt er precies als je het bestand op een Windows-PC opent?

Targaryen op 12 januari 2014

Ik ben benieuwd wat er precies gebeurt als je de .exe opent in een Windows omgeving…

Ik zou nog even wachten met het op een Windows PC proberen te openen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.