6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Dreejt

Bestands ordening

Halloo,

Ik ben ongelofelijk slecht in het schoonhouden van mijn macbook, alle bestanden staan volledig door elkaar en mijn bureaublad staat altijd vol. Vooral voor project ordening van mijn werk is het lastig.
    Gelukkig heeft osx een goeie zoekfunctie maak ik ben opzoek naar een andere oplossing.
    Ik heb er naar gezocht maar kon ze zelf niet vinden.

Ik vraag me af of hier handige tools voor zijn;
    Bijvoorbeeld een programma die er voor zorgt dat downloads met een bepaalde extensie automatisch in bepaalde map terecht komen.
    Of een tool die alle soortelijke bestands-types bij elkaar zoekt en deze automatisch bij elkaar plaatst in een toegewezen map.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Bijdrager
    cmug
    Bijdrager
    MrAcid

Smart folders in de Finder eens even bekijken.

Bijdrager
    xvisx
    ”Dreejt”

Ik ben ongelofelijk slecht in het schoonhouden van mijn macbook, alle bestanden staan volledig door elkaar en mijn bureaublad staat altijd vol.

Waarom heb je hier een programma voor nodig? Je kan zelf ook wat netter gaan ordenen. :sealed:

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Dreejt”

Halloo,

Ik ben ongelofelijk slecht in het schoonhouden van mijn macbook, alle bestanden staan volledig door elkaar en mijn bureaublad staat altijd vol. Vooral voor project ordening van mijn werk is het lastig.

Je kan toch aangeven in de voorkeuren van je bureaublad en elk programma wat je gebruikt waar je iets wilt saven? Heeft niets te maken met slecht in schoon houden, maar je moet gewoon kijken en selecteren. Steeds maar klikken en je weet niet waarop vind ik gewoon dom….. Maar dat is mijn mening.

Bijdrager
    Dreejt
    ”xvisx”
    ”Dreejt”

Ik ben ongelofelijk slecht in het schoonhouden van mijn macbook, alle bestanden staan volledig door elkaar en mijn bureaublad staat altijd vol.

Waarom heb je hier een programma voor nodig? Je kan zelf ook wat netter gaan ordenen. :sealed:

Tja, ik doe mijn best. Maar op den duur houd ik dat gewoon niet meer bij. En maak ik een selectie van alle bestanden om die vervolgens in 1 map te zetten waardoor het nog onoverzichtelijker wordt. En ik weet uit ervaring dat er ontzettend veel mensen zijn die dit doen.
    Vandaar dat het mij wel logisch leek dat er wel programmatjes moeten zijn die daarbij een stap helpen.

Van slimme mappen had ik nog niet gehoord, maar het lijkt er handig inderdaad, thnx.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.