4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Bestandje systeem terugzetten vanaf Time Machine

Inleiding (voor een nieuwe topic):
    In deze topic van gisteren ( http://www.onemorething.nl/community/topic/toon-info-programmas-instellen-dele-en-bevoegdheden ) vroeg ik een oplossing voor Programma’s/Toon info/Delen en bevoegdheden/Everyone . Met z’n gebruikelijke optie “Alleen lezen” kan ik geen nieuwe map in “Programma’s” meer aanmaken, wel als de optie op “Lezen en schrijven” staat. Maar dat, heb ik begrepen, houdt veiligheidsrisico’s in.

Nu heb ik nogmaals, via de installatie-dvd, de Volumes en bevoegdheden hersteld.
    Nu de nieuwe topic:
    Ik kreeg bij voltooiing van dat herstel deze mededeling:
    Waarschuwing: SUID-bestand “System/Library/PrivateFrameworks/Diskmanagement: framework/Versions/Resources/DiskmanagementTool” is gewijzigd en wordt niet hersteld
    Mijn vragen:
    -kan deze waarschuwing met het probleem te maken hebben zoals hierboven en in de vorige topic is omschreven?
    -kan ik dat bestand dan vanaf TimeMachine terugzetten?
    -kan ik dat bestand sowieso terugzetten, zelfs al zou het niets met het probleem te maken hebben?
    Alvast mijn grote dank!

Bijdrager
    Yaris

Je hoeft je van die waarschuwing niets aan te trekken.

Zie http://support.apple.com/kb/TS1448?viewlocale=nl_NL

U kunt deze berichten veilig negeren. Deze berichten kunnen worden weergegeven als u bevoegdheden voor een bestand of directory wijzigt. Deze berichten zijn correct, maar vragen over het algemeen geen verdere aandacht.

Bijdrager
    sedikit

@Yaris,
    Bedankt voor je reactie.
    Dat er steeds twee meldingen waren, waarvan je je niets hoefde aan te trekken, waren mij bekend. Maar deze melding was nieuw voor mij. Terwijl ik zat te wachten op antwoorden, zat ik het probleem uit te leggen bij AppleCare. De medewerker zat ruggespraak te houden terwijl ik jouw bericht las. Ik vertelde dat ik net de oplossing had gekregen op OMT. Hij kende jouw Apple-lijst niet, en was zeer verguld dat hij die kennis nu ook had. Mooi hè! Ik zet nu maar “Everyone” op “lezen en schrijven”. dat schijnt met maar één account geen risico’s in te houden volgens de 4 helpdeskmedewerkers die ik nu al over dit probeem gesproken heb..

Bijdrager
    Yaris

Zo helpen we de helpdesk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.