12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

bestandje dat ik niet ken. verstandig om te verijderen

ik heb een bestandje dat MAU 1.1.2. Update log heet.
    het is gegeneerd door M$ office.
    kan ik dit probleemloos verwijderen? ik moet nl mijn beheerderspassword ingeven en dan wordt ik altijd wat voorzichtiger.
    hierbij de tekst van de log
    dinsdag, 14 maart 2006 23:05 Beginning installation.
    0409MSau010002
    Type of Install: Easy Install
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Info.plist
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:Info.plist
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:MacOS
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:PkgInfo
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:Resources
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:Resources:Defaults.strings
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:Resources:English.lproj
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:Resources:English.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AU Daemon.app:Contents:Resources:Microsoft AU Daemon.rsrc
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:MacOS:Microsoft AutoUpdate
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:PkgInfo
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:AutoUpdate.icns
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:English.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:English.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:English.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:English.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:English.lproj:Localized.rsrc
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:French.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:French.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:French.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:French.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:French.lproj:Localized.rsrc
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:German.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:German.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:German.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:German.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:German.lproj:Localized.rsrc
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Italian.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Italian.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Italian.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Italian.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Italian.lproj:Localized.rsrc
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Japanese.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Japanese.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Japanese.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Japanese.lproj:Localized.rsrc
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Japanese.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Microsoft AutoUpdate.rsrc
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Spanish.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Spanish.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Spanish.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Spanish.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Spanish.lproj:Localized.rsrc
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Swedish.lproj
    Created the Folder: Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Swedish.lproj:Help
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Swedish.lproj:Help:SAU Help.htm
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Swedish.lproj:InfoPlist.strings
    Installed Systeem G5:Applications:Microsoft AutoUpdate.app:Contents:Resources:Swedish.lproj:Localized.rsrc
    dinsdag, 14 maart 2006 23:05
    The installation is complete.

Bijdrager
    KarelWillem

Weet je hoeveel bestanden er op mijn Mac staan die ik niet ken?
    Enkele duizenden denk ik. Als ik die allemaal zou verwijderen, denk ik niet dat mijn Mac nog zou werken.

Maar een Log kan je denk ik altijd wel verwijderen. Is niets anders dan een tekstbestand.

Moderator
    unSOUND

MAU = Microsoft Auto Update

Zodra je hem wist komt hij weer terug, want er zit een kopie verstopt in Office voor als je hem wist, je moet dan ook de MAU.gz wissen die in de map “Office” staat.

Bijdrager
    vincentvega

kan dat kwaad? en kan ik hem dus eigenlijk maar beter laten staan?

Bijdrager
    Buzz

Je mag het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou me niet bezig houden met bestanden die buiten mijn eigen home-directory staan. Die worden daar geplaatst door je software, en dat is soms niet helemaal netjes. Maar óf ze zijn belangrijk voor de werking van het systeem, óf ze zijn onbenullig klein en zitten daarom niemand in de weg.

Moderator
    unSOUND
    ”vincentvega”

Ik heb ze allemaal weg gegooid… ik wil niet dat mijn Office naar huis belt namelijk… :innocent:

Bijdrager
    vincentvega

ok duidelijk. bedankt!!

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”unSOUND”
    ”vincentvega”

Ik heb ze allemaal weg gegooid… ik wil niet dat mijn Office naar huis belt namelijk… :innocent:

et office phone home :innocent:

Bijdrager
    Buzz

Je kan in Office Update ook gewoon instellen dat je graag handmatig het checken van updates wil opstarten.

Bijdrager
    michelvdb

Jullie zoeken het véél te ver of zien spoken die er niet zijn.

Dat onschuldige logje vertelt alleen “wanneer, wat, waar”
    MIcrosoft Auto Update versie1.1.2 geïnstalleerd werd en
    niets meer. Er zijn nog programma’s die zulke installatielogs
    genereren. In Mac OS 9 en ouder was het niet anders.

Alleen, omdat het van een Microsoftprogramma is slaan
    er enkelen in “cyberspacepaniek”.

:wink:

Moderator
    unSOUND

Het gaat mij ook niet om dat logje, het gaat mij om het feit dat Office contact maakt met Microsoft. En als je die feature wist, maakt hij zelf een nieuwe aan. Dat, gecombineerd met het feit dat Microsoft vele malen meer controle willen hebben over hun software ( kijk naar de Windows activatie ) geeft mij genoeg redenen om dergelijk contact naar buiten de kop in te drukken.

Bijdrager
    Buzz
    ”michelvdb”

Jullie zoeken het véél te ver of zien spoken die er niet zijn.

Precies. In Microsoft Office voor de Mac zit volgens mij helemaal geen software die contact zoekt met Microsoft, behalve de Automatic Update, waarbij je het ‘Automatic’ gewoon kan uitzetten, en die alleen maar de versienummers van je Office programma’s checkt en je de updates laat downloaden. Net als Apple’s eigen Software Update dat ook doet voor je Apple software.

Wel is het natuurlijk wat slordig van Microsoft dat ze dat install-logje in de root directory van je bestandssysteem plaatsen, en niet ergens ver weggestopt waar je hem nooit zal vinden, zoals nettere installers dat doen. Microsoft is trouwens lang niet de enige die daarin wat achter loopt. En het maakt verder voor de werking van je systeem natuurlijk ook helemaal niks uit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.